تورها

حمام: دختر پوشاننده انگلیس | مشاور سفر لوکس

توسط ریک استیوز ، 22 دسامبر سال 2020

از آنجا که مجبور شده ایم سفرهای خود را به دلیل بیماری همه گیر به تعویق بیندازیم ، من معتقدم که دوز هفتگی خواب دیدن می تواند داروی خوبی باشد. در اینجا یادآوری سرگرمی است که در انتهای دیگر این بحران در اروپا در انتظار ماست.

پاول Star Inn ، مشخص ترین میخانه در شهر آبگرم تاریخی Bath (دو ساعت غرب لندن) را اداره می کند. او یک قلع تنباکو تفریحی رایگان را روی تاقچه برای مشتریان نگه می دارد. بعضی ها را امتحان می کنم ، از احساس رقصیدن یک میمون در بینی ام لذت می برم. پل می گوید معدن کاران زغال سنگ انگلیسی مدت هاست که از تنباکو استفاده می کنند زیرا سیگار در معادن بیش از حد خطرناک بود و آنها به رفع دخانیات خود احتیاج داشتند. او می خواهد قلع را هدیه بگیرم. در حالی که بیرون می آمدم ، در حالی که یک چشم به مرد مست از ولز نگاه می کردم که من را فشار داده و دو نوشیدنی بزرگ محلی را بالای سرم نگه داشته است ، قلع را دوباره روی طاقچه قرار دادم و به پل اطمینان دادم که دفعه بعد از آن لذت خواهم برد کنار می ایستم

در حالی که از میان غبار انگلیسی به خانه می گشتم ، به این فکر می کنم که چگونه این شهر بسیار قدیمی به یکی از توریستی ترین مکانهای بریتانیا تبدیل شده است. از زمان روم باستان ، زمانی که این شهر Aquae Sulis نامیده می شد ، آب معدنی گرم آن نخبگان جامعه را به خود جلب کرده است.

دستیابی به موفقیت در سال 1687 اتفاق افتاد ، زمانی که ملکه ماری ، در حال مبارزه با ناباروری ، در اینجا غسل کرد. در عرض 10 ماه او ابتدا پسری به دنیا آورد … و سپس به محبوبیت جدیدی برای بات رسید. این شهر به عنوان یک استراحتگاه آبگرم رونق گرفت. جان وود ، معمار محلی ، از معمار ایتالیایی پالادیو برای ساختن “روم جدید” الهام گرفته است. این شهر به سبک نئوکلاسیک شکوفا شد و خیابان ها نه با پیاده روهای خراب بلکه با “رژه” های وسیع پوشیده شده بود ، جایی که زنان با لباس های شیک و گسترده می توانستند دم های مد خود را پهن کنند. بات هالیوود انگلیس شد.

امروزه ، سرمربی گرایش سابق گرجستان انگلیس بیش از هر شهر دیگر در انگلستان دارای “ساختمان های دولتی” یا “ساختمان های حفاظت شده” است. این یک پیروزی از سبک نئوکلاسیک عصر گرجستان است ، با ساختمانهایی به زیبایی جامعه ای که قبلاً در آن زندگی می کردند.

صبح ها در هتل مجلل خود که یکی از ردیف خانه های شهر گرجستان را پر کرده است ، با دربان گپ می زنم و از زیبایی یکنواخت ساختمان ها تعجب می کنم. او مرا کنار می کشد و می گوید ، “گرجی ها همه در مورد نما بودند. هم از نظر معماری و هم از نظر مردم … فقط نما بود.” او سپس مرا به باغ پشتی می رساند ، جایی که یکنواختی جلوی آن جای خود را به یک آشفتگی خوکچه دار می دهد. او می گوید: “مردم در آن زمان کاملاً یکسان بودند ،” تمام خز ، اما هیچ گره زنی. “

کل شهر که از سنگ آهک گرم و کرمی موسوم به “سنگ حمام” ساخته شده است ، دارای تیرهایی در رنگ چهره دختر است. با در نظر گرفتن مضمون نماها هنگام گشت و گذار در شهر ، ستونهای کلاسیکی را می بینم که فقط از egos گرجی پشتیبانی می کنند و پنجره های کاذب ساخته شده به نام تعادل ساخته می شوند. دو قرن پیش ، زنان ثروتمند بالای کلاه های موی سه پا کلاه پرهایی می بستند و افراد بسیار ثروتمند درها و طبقه همکف خود را دراز می کردند تا مطابق با این مد بالا باشد.

برای پشت سر گذاشتن یکی دیگر از آن نماهای درجه یک ، در کنار خانه گرجی در هلال رویال شماره 1 قرار می گیرم. این موزه ای است که نگاهی صمیمی به سبک زندگی فاخر قرن هجدهم می دهد. من می فهمم که زنان کلاس بالا ابروهای خود را تراشیده و با دقت روی نوارهای اصلاح شده پوست موش خزدار در جای خود می چسبانند. آشپزخانه ، با آخرین اجناس گرجی ، شامل یک تف گوشت بود که توسط سگ روی تردمیل تأمین می شد – من شما را نمی کشم.

نکته مهم دیگر گشت و گذار در چهار قرن روند لباس در موزه مد است. به دنبال تکامل سبک هر یک دهه ، از اولین الیزابت در قرن شانزدهم تا الیزابت دوم امروز ، چیزهای بی اهمیت سرگرم کننده ای ارائه می شود. من همیشه تعجب می کردم که منظور از خط ، “پر در کلاه خود را بچسبانید و آن را ماکارونی نامید” از “یانکی دودل” به چه معناست. پاسخ را اینجا می آموزم.

برای طعم اشرافی پرشکوه ، من برای چای به اتاق پمپ می روم و با موسیقی زنده و کلاسیک از بین می روم. آب شستشوی حمام را از چشمه زیبا می نوشم. طعم افتضاحی دارد

اگر شهری از دیدن آینه لذت می برد ، یکی از شهرهای بات است. اما من فکر می کنم که همه اینها خودشیفتگی نیست. زیبایی در این شهر وجود دارد که عمیق تر از نمای آن است. و اگر موفق شوید آن تجربیات بی نظیر را بو کنید ، حتی ممکن است از احساس رقصیدن میمون ها در بینی لذت ببرید.

این مقاله از کتاب جدید ریک اقتباس شده است ، به عشق اروپا.

ریک استیوز (www.ricksteves.com) کتابهای راهنمای اروپا می نویسد ، میزبان برنامه های سفر در تلویزیون و رادیو عمومی و تورهای اروپایی است. شما می توانید Rick را از طریق ایمیل ارسال کنید [email protected] و وبلاگ او را دنبال کنید فیس بوک.

مقالات مرتبط

Pan Pacific London: اولین برند در اروپا است که سال آینده افتتاح می شود

بریستول: ناگهان ساسی

مجموعه ستاره Polizzi ، ستاره ، آلفریستون ، برای افتتاحیه در مارس 2021

حمام آسان شهری لذت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *