دسته‌بندی نشده

قطر برنامه “قطر پاک” را برای بخش گردشگری افتتاح می کند

شورای ملی گردشگری قطر (QNTC) ، با مشارکت وزارت بهداشت عمومی ، برنامه “Qatar Clean” را در تمام هتل های سراسر کشور برای اطمینان بخشیدن به بازدید کنندگان بین المللی آماده می کند تا آنها را برای استقبال از آنها در کشور آماده کند.

“برنامه پاک قطر” که پس از بررسی قوی بهترین اقدامات ایمنی از سراسر جهان تهیه شده است ، استانداردهای سختگیرانه بهداشت و پاکیزگی را در تمام جاذبه های گردشگری کشور تضمین می کند. پس از آزمایشات اولیه ، این برنامه در ماه مه و ژوئن سال جاری برای فاز 1 برنامه بازگشایی قطر اجرا شد. به دنبال بررسی و بهبود مستمر ، اکنون در سایر بخش ها مانند رستوران ها و مراکز خرید نیز گسترش یافته است.

اولین مرحله این برنامه با هدف حمایت از کارمندان و مهمانداران مهمانداری با تعیین استانداردهای ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده بود ، که کلیه مراکز هتل باید آن را رعایت کنند. این برنامه با دستورالعمل های دولت در زمینه کاهش شیوع COVID-19 (ویروس کرونا) مطابقت دارد و اقدامات تکمیل شده مستقلی را که توسط هتل ها انجام می شود بیشتر تکمیل می کند. هتل هایی که این شرایط را برآورده می کنند دارای گواهینامه “Qatar Clean” هستند. از زمان معرفی آن ، نزدیک به 100 هتل دارای گواهینامه بیشتری هستند که مورد بازبینی قرار می گیرند.

قطر در حال حاضر در مرحله سوم برنامه بازگشایی چهار فاز خود با امکانات هتل ، مراکز خرید و بسیاری از کلوپ ها و سالن های سلامت کشور است که اکنون با احتیاط لازم برای تجارت باز است.

برای دریافت گواهینامه “Qatar Clean” ، هتل ها باید به موارد زیر عمل کنند:

  1. هر تاسیسات هتل باید یک مدیر برنامه Qatar Clean منصوب کند که مسئولیت نظارت بر آموزش کارکنان و مطابقت کلی با الزامات برنامه را بر عهده خواهد داشت.
  2. هتل ها باید روزانه امکانات خود را استریل کنند ، نظافت مکرر و کامل انجام دهند ، از ضد عفونی کننده در همه اتاق ها ، سیستم های تهویه مطبوع ، تجهیزات ، مخازن آب ، توالت ها استفاده کنند و از عقیم سازی دقیق در مناطق مهمان ، به ویژه سالن های پذیرایی و لابی ها اطمینان حاصل کنند.
  3. استفاده همزمان از چند آسانسور از آسانسور با حداکثر ظرفیت 30 درصد ممنوع است.
  4. به منظور کاهش تماس با میهمانان ، هتل ها باید روش های تلفن همراه یا سایر روش های بدون تماس را برای ورود و خروج اتخاذ کنند ، در حالی که فضاها را برای حفظ فاصله حداقل شش فوت بین افراد بهینه می کنند.
  5. هتل ها باید در ابتدای شیفت کاری و همچنین تأمین کنندگان و میهمانان از نظر درجه حرارت همه کارمندان را انجام دهند. هر کسی که علائمی از خود بروز می دهد باید بلافاصله در انزوا قرار گیرد و با وزارت بهداشت عمومی تماس گرفته شود.

کمیته های مشترک QNTC و وزارت بهداشت عمومی قطر به منظور اطمینان از اعمال و رعایت استانداردهای برنامه ، با مجازات هایی که به دلیل عدم رعایت آنها اعمال می شود ، به بازرسی از هتل ها و امکانات آنها ادامه خواهند داد.

برنامه Qatar Clean بخشی از یک برنامه ایمنی گسترده در سراسر قطر برای کنترل شیوع COVID-19 است. این کشور همچنین برنامه پیگیری و ردیابی ، Ehteraz را معرفی کرده است که برای همه ساکنان و شهروندان اجباری است. این برنامه با استفاده از قابلیت کد کد QR خود ، از سیستم رنگی برای شناسایی وضعیت سلامت کاربران استفاده می کند و به آنها که از نزدیک با کسی در معرض COVID-19 قرار گرفته اند ، اطلاع می دهد. استفاده از ماسک صورت و فاصله گرفتن از اجتماع از دیگر اقدامات اجباری است.

مسافرانی که به فرودگاه بین المللی حمد می رسند تحت آزمایش غربالگری حرارتی ، بررسی دما و آزمایش PCR COVID-19 قرار می گیرند. برای اطمینان از ایمنی مسافران ، فرودگاه همچنین مرتباً از همه سطوح و چمدان ها پاکسازی می کند.

مقالات مرتبط

SLH: مدافعان متمول ، “آماده سفر” که امسال تقاضای رانندگی دارند

مجموعه لوکس اولین معرفی خود را در ابوظبی انجام می دهد

سفر پس از COVID-19: صنعت چگونه خواهد بود؟

اتحاد برای از سرگیری پروازها به 58 شهر به دلیل کاهش محدودیت های امارات متحده عربی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *