سفر لوکس

Just Back: تانزانیا و زنگبار

آنجلا هیوز ، از سفرهای لوکس و سفرها، تازه از یک تجربه سافاری 11 روزه در تانزانیا ، آفریقا ، با توقف در سواحل نفسگیر زنگبار ، بازگشت. گزارش اوست.

در حالی که بیشتر افراد ماهها ، اگر نه یک سال ، برای برنامه ریزی یک سافاری لوکس وقت صرف می کنند ، ما می دانستیم که باید از حوضچه عبور کنیم و به سرنگتی برسیم در حالی که پارک های ملی از وجود گردشگران خالی بودند و مرزها بدون آزمایش COVID باز بود .

دو هفته بعد ، ما در هواپیمایی قطر بودیم و از یک فرودگاه متروکه JFK در دوحه ، قطر متصل می شدیم و در فرودگاه Mount Kilimanjaro تانزانیا لمس می کردیم.

خطوط هوایی قطر با حفظ سپرهای پلاستیکی به میهمانان و نگه داشتن صندلی های خالی در میان آنها ، کار بسیار خوبی انجام داد که همه پنکه های خود را ایمن در برابر COVID نگهداری کرد. هواپیماها با نیمی از ظرفیت مسافران در حال پرواز بودند و فضای کافی برای کشش و استراحت در پرواز طولانی و بیش از حد آب به ما می داد. رسیدن به قطر یک چشم باز بود ، زیرا پروازها از سراسر جهان در حال ورود و برخاستن بود و مردم به طور معمول به سفر می پرداختند.

در بدو ورود به آروشا ، برنارد مونیانزیزا از لوکس DMC با ما روبرو شد مهمان نوازی نزیزا، و به سرعت به منتقل شد لژ افسانه ای. این باغ افسانه ای واقع در باغ های گرمسیری و سرسبز یک مزرعه کار قهوه درست در خارج از آروشا ، با کلبه های باغی زیبا که دارای ایوان های اختصاصی هستند ، خیره می شود. ما استراحت کردیم ، از طریق مزرعه دوچرخه سواری کردیم و از غذا و ماساژهای آبگرم در محل لذت بردیم.

آنجلا هیوز اخیراً از سرنگتی بازدید کرده است

یک پرواز سریع هوایی یک ساعته از آروشا به مقصد هواپیمای خاکی Kogatende ، ما را در شمال سرنگتی با جیپ های منتظر و تایرهای یدکی سفید با مارک من ، Trips & Ships Luxury Travel سوار کرد.

بسیاری از تانزانیا را شاهکار بصری آفریقا توصیف می کنند ، معروف به “بزرگ 5” ، یعنی شیر ، پلنگ ، کرگدن ، فیل و گاومیش آفریقایی.

یکی از اهداف اصلی سفر ما دیدن حیوانات وحشی بود که از رودخانه مارا عبور می کند ، که به عنوان “مهاجرت بزرگ” نیز توصیف می شود. بهترین زمان برای دیدن مهاجرت بین دسامبر و مارس یا بین ماه های مه و نوامبر است. راهنمای متخصص ما ، کلود ، الگوی حرکت حیوانات را تشخیص داد و بلافاصله ما را به نقطه عبور رودخانه مارا رساند ، جایی که ما توانستیم آنچه بزرگترین نمایش روی زمین نامیده می شود را مشاهده کنیم ، درام جنبش توده ای حیوانات وحشی و گورخرها ، همانطور که به دشت های Ndutu راه یافتند.

یکی از اهداف اصلی سفر هیوز دیدن حیوانات وحشی از رودخانه مارا بود.

برای دو شب ، ما زرق و برق دار را بررسی کردیم اردوگاه نیمالی مارا، یک کمپ سافاری کوچک و صمیمی که فقط 10 چادر دارد. من در وان مسی زیبا خیس شدم و از پنجره های باز منظره ساوانا را دیدم. این اردوگاه به طور طبیعی در محیط اطراف خود ، در میان درختان و تخته سنگها ، مشرف به سرنگتی و یک استخر بی نهایت در یک غار طبیعی قرار می گیرد. با زرافه ها و گورخرهایی که جلوی اتاقم پرسه می زدند از خواب بیدار شدم. از نظر پایداری ، من قدردانی کردم که این اردوگاه علاوه بر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست ، از انرژی خورشیدی و روشنایی کم مصرف نیز استفاده کرد.

ما دو روز آینده را در اردوگاه خانگی، یک اردوگاه لوکس در مرکز سرنگتی ، در جستجوی شیرها و گربه های بزرگ. ما شیرها ، پلنگ ها ، فیل ها و گاومیش ها را که در پارک با یوزپلنگ ها ، غزال های تامسون و گرانت ، توپیس ها ، جزایر کوهی ، بچه آب ، کفتارها ، بابون ها ، ایمپالاها ، سگ های وحشی آفریقایی و زرافه ها زندگی می کنند ، ردیابی کردیم. ما از استخر تماشایی اسب آبی Retina با بیش از 200 اسب آبی تنبل و بازیگوش که به اطراف پاشیده اند بازدید کردیم.

آنجلا هیوز در Legendary Lodge اقامت داشت.

در حاشیه پارک دهانه Ngorongoro قرار دارد ، جایی که ما بدون موفقیت به دنبال کرگدن تقریباً منقرض شده گشتیم. ما در دامنه های بیرونی دهانه دهکده در مزرعه خوشمزه و گرمسیری Gibb’s Farm ، که در دهه 1920 به عنوان مزارع قهوه تاسیس شد ، ماندیم.

دو روز بعد ، ما در هتل ماندیم نماز حرم، واقع در منطقه ای خلوت از پارک ملی Tarangire ، جایی که ما همچنان به تماشای فیل ها و پرندگان پرداختیم.

کمپ نیمالی مارا دارای یک وان با منظره بود.

پرواز سریع در خارج از ساحل ما را به زیبایی تانزانیا ، زنگبار رساند ، که با تأثیرات عربی و مایل های خالی از سواحل بکر ماسه سفید ، حواس ما را خیره کرد. ما در Xanadu Villas and Retreat، که با شهر عجیب و غریب استون یک ساعت با ماشین فاصله دارد و غذاهای استثنایی سرو می کند.

نگاه اجمالی من: 1. در مورد سفر به خارج از کشور زیاد تصور نکنید. تأثیر اقتصادی که حتی یک گروه از گردشگران می توانند به یک منطقه وارد کنند برای خانواده های سراسر دنیا که به شدت نیازمند هستند قابل توجه است. 2. اکنون زمان مناسب سفر با پروازها و اماکن اقامتی تمیزتر از همیشه است. 3. بیرون آمدن از “حباب خود” کمک می کند تا بینش ما از انسانیت و دلیل اهمیت گردشگری بازگردد!