سفرهای دریایی

تاریخچه در حال ساخت: لانا ویسکی جک

احساس هویت فراتر از نام و نام خانوادگی است. برای لانا ویسکی جک، مالک مشترک و متصدی خانه هنری Whiskeyjack واقع در آمیسکواسی (ادمونتون، آلبرتا)، هویت او با تاریخ خانواده و ارتباط او با این سرزمین گره خورده است.

Whiskeyjack داستان چگونگی تغییر نام خانوادگی اصلی او، kwêskácahk، به نسخه استعماری: Whiskeyjack را به یاد می آورد. به دلیل تلفظ دشوار، تغییر نام برای بسیاری از مردم بومی در سراسر کانادا رایج بود و برای همیشه هویت خود را تغییر داد. با وجود آن، نام انگلیسی بخش مهمی از زندگی او و خانواده اش شد. به طوری که در پنجاهمین سالگرد ازدواج پدربزرگ و مادربزرگش، ویسکی جک یک گفتگوی مهم با مادربزرگش را به یاد می آورد.

او می‌گوید: «او واقعاً می‌خواست به من قول بدهم که هرگز ازدواج نخواهم کرد، اما من گفتم نمی‌توانم این قول را بدهم، اما قول می‌دهم هرگز نام خانوادگی‌ام را تغییر ندهم.

Whiskeyjack می‌گوید حفظ این نام یک ارتباط مادرسالارانه خانوادگی را حفظ می‌کند. خانواده من غم و اندوه و فقدان زیادی را تحمل کردند، اما همچنین قدرت، مهارت ها و داستان هایی را که به نام ما مرتبط است، تحمل کردند. Whiskeyjack تا به امروز به آن وعده افتخار می کند. مراقبت از مادربزرگ ها مهم است. از اینکه می‌توانیم این نام را ادامه دهیم، سپاسگزارم.»

ویسکی جک اصالتاً از Saddle Lake Cree Nation از سرزمین پیمان شش است، اما او در طول تربیت خود آموزش زیبایی دریافت کرد: او از این سرزمین است، نه مکانی با نام. او می‌گوید: «داستان‌های خلق کری ما به‌ویژه به ما می‌گویند که آزاد هستیم. “روح ما از کیهان و آسمان آمده است، ما از چهار قسمت زمین ساخته شده ایم.” Whiskeyjack می گوید که او نقش و مسئولیتی دارد تا دوباره به آموزه های فرهنگ و سرزمین خود وصل شود. هدف او حفظ ارتباط با هر دو است.

ادمونتون محل تجمع بسیاری از کشورهای ما است و مهم است که ما گرد هم بیاییم و آن روابط (بین آموزه ها و سرزمین) را ایجاد کنیم.

خانه هنری Whiskeyjack گواهی بر اشتیاق او برای برقراری ارتباط مجدد با فرهنگ و آموزه هایش است. Whiskeyjack علاقه زیادی به گردشگری بومی دارد زیرا فرصت های ارتباط و درک را فراهم می کند.

او می‌گوید: «ارائه شیوه‌های مهربانی، به اشتراک‌گذاری، صداقت و شجاعت از اصول ایجاد روابط خوب از طریق گردشگری بومی است. مردم بومی آنقدر آموزه‌ها، سنت‌ها و داستان‌های زیبای این سرزمین را حمل می‌کنند که بقیه کانادا و بازدیدکنندگان این سرزمین‌ها می‌توانند بیاموزند و رابطه سالم‌تری با این سرزمین برقرار کنند.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *