تورها

راهنمای لیپاری و جزایر آئولیان، ایتالیا

هفت جزیره آتشفشانی بادی، در سواحل شمالی سیسیل، آنچنان که باید شناخته شده نیستند. آنها نیم میلیون سال پیش در اثر برخورد دو صفحه تکتونیکی تشکیل شدند و ماگمای مذاب را به سطح زمین پرتاب کردند. امروزه هنوز آتشفشان‌های فعالی وجود دارد – استرومبولی دارای انفجارهای مداوم است که آبشارهایی از بمب‌های گدازه را برای روشن کردن آسمان شب می‌فرستد. آتشفشان، آخرین بار در سال 1888 فوران کرد، اما دود و بخار به طور مداوم از لبه های دهانه بلند می شود.

من اینجا هستم در نتیجه یک راهنمایی از شبکه میرابیلیا که سایت های کمتر شناخته شده ایتالیایی میراث جهانی یونسکو و مناطق اطراف آن را تبلیغ می کند. زیبایی ناهموار این جزایر که از نام آیولوس، خدای یونانی بادها گرفته شده است، شامل صخره‌های شگفت‌انگیزی است که از آب‌های شفاف کریستالی بالا می‌آیند.

دسترسی فقط با قایق است، زیرا هیچ فرودگاهی، چه از ناپل و چه از سواحل شمالی سیسیل وجود ندارد. در تابستان، جزایر توسط گردشگران ایتالیایی مملو از جمعیت می شود، اما بهار و پاییز به طرز لذت بخشی آرام هستند. هوا هنوز به اندازه کافی برای شنا گرم است اما برای پیاده روی در اطراف آتشفشان ها خیلی گرم نیست

لیپاری

لیپاری بزرگ‌ترین جزیره و نقطه فرود اصلی کشتی‌ها از سرزمین اصلی و جزایر دیگر است. شهر اصلی، لیپاری، مکانی جذاب و شلوغ با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک، ساختمان‌های سفیدرنگ و رستوران‌هایش است. قلعه کاستلو دی لیپاری بر فراز دریا قرار دارد، دیوارهای مهیب و برج‌های باشکوه آن منظره‌ای پانوراما از شهر و جزایر اطراف را ارائه می‌دهند.

این قلعه زمانی ارگ شهر بوده و شامل کلیسای جامع و ساختمان های دیگر است. یکی از آنها شامل موزه باستان شناسی است که مجموعه ای باورنکردنی از آثار باستانی را در خود جای داده است که گذشته جزیره را روشن می کند. ظروف سفالی، ابزار و آثار هنری باستانی نگاهی اجمالی به زندگی ساکنان لیپاری در طول دوره‌های مختلف می‌دهد. مجسمه ارزشمند زهره لیپاری، مجسمه مرمر یونانی گیرا متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد، تاج این مجموعه است.

سالینا

سالینا که 30 دقیقه با قایق از لیپاری فاصله دارد، سرسبزترین جزایر بادی در نظر گرفته می‌شود و یکی از تولیدکنندگان عمده شراب مالاواسیا است که در دامنه‌های پلکانی آن رشد می‌کند. در سانتا مارینا سالینا، شهر اصلی جزیره با گردشگاه ساحلی، ردیفی از قایق های ماهیگیری رنگارنگ، فرود خواهید آمد. خیلی‌ها خیلی دورتر از این نمی‌روند و برای غذاهای دریایی تازه و یک لیوان مالوازیا توقف می‌کنند.

با این حال، روستاهای کوچکتر Malfa، Pollara و Leni هر کدام دارای جذابیت های منحصر به فردی هستند و نباید آنها را از دست داد. مالفا به خاطر باغ‌های گیاه‌شناسی، تاکستان‌های پلکانی، و چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریا و جزایر مجاورش مشهور است. در شمال غربی پولارا، محل فیلم «Il Postino» قرار دارد، و هنوز نسبتاً منزوی است و در فلاتی بر فراز دریا گسترده شده است.

آتشفشان

بیست دقیقه از لیپاری، در جهت دیگر، Vulcano، جای تعجب نیست، جزیره ای است که به دلیل فعالیت های آتشفشانی آن نامگذاری شده است. هنگامی که از قایق پایین می آیید بوی گوگرد را در هوا حس می کنید و بخار و گازهایی که از Gran Cratere، یک دهانه آتشفشانی عظیم در بالا خارج می شوند، می گریزند. مسیرهای پیاده‌روی چالش برانگیز به حاشیه مناظر پانورامایی خیره‌کننده از جزیره و همراهان همسایه آن منتهی می‌شوند.

حمام‌های گلی درمانی را از دست ندهید، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند خود را در گل و لای غنی از مواد معدنی بپاشند و سپس در چشمه‌های آب گرم اطراف شستشو کنند. آب کم عمق خط ساحلی با غارهای زیر آب و حیات دریایی پر جنب و جوش در انتظار کشف، فرصت های متعددی برای غواصی و غواصی ارائه می دهد.

پاناره

در راه استرومبولی، یک ساعت و نیم با لیپاری، پاناره کوچکترین و منحصر به فردترین جزایر آئولیان است. بندر، سن پیترو، مجموعه‌ای از ساختمان‌های سفیدکاری‌شده است که با بوگنویل‌های رنگارنگ و یاس‌های معطر تزئین شده‌اند. خیابان های باریک مملو از بوتیک های لوکس و رستوران های سطح بالا است.

خط ساحلی پر از یاروهای کوچک پنهان است که بهترین دسترسی را با قایق کوچک از سن پیترو دارید. جاذبه منحصر به فرد پاناره، دهکده ماقبل تاریخ Punta Milazzese، در شمال غربی ناهموار است. قدمت این ویرانه‌ها به عصر برنز برمی‌گردد و سازه‌های سنگی نگاهی اجمالی به تاریخ جزیره را ارائه می‌کنند.

استرومبولی

یک ساعت از پاناره، استرومبولی است که یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان را در خود جای داده است. با نزدیک شدن به شما، اگر ابری وجود نداشته باشد، با مخروط آتشفشانی Sciara del Fuoco روبرو می شوید که با دودهای دود تاج دارد. گواه فوران های مکرر، جریان گدازه سیاه شده گسترده ای است که از کوه به سمت دریای شفاف مدیترانه فرو می رود. فعالیت های آتشفشانی به دقت نظارت می شود تا همه بتوانند در امان بمانند.

راهنماهایی برای کسانی که می خواهند مسیرهای آتشفشان را کشف کنند در دسترس است. همانطور که به سمت بالا بالا می روید، زمین از پوشش گیاهی سرسبز به سنگ های آتشفشانی بایر تغییر می کند. با نزدیک شدن به قله، احساس می‌کنید زمین زیر پایتان غرش می‌کند، نشانه‌ای از فعال بودن آتشفشان. برای ترسوترها، منظره کلیدی تماشای بمب های گدازه درخشانی است که از امنیت قایق خود به آسمان شلیک می کنند.

پرونده واقعی

اطلاعات: این Mirabilia Network اطلاعاتی در مورد جزایر بادی دارد.

برو: EasyJet دارای پروازهای مستقیم از لندن گاتویک به کاتانیا است. از آنجا تا Milazzo، بندر لیپاری، دو ساعت با تاکسی راه است. انتقال با کشتی حدود یک ساعت است.

اقامت کردن: رزیدنس لا جیارا یک پایگاه آرام در نزدیکی بندر در لیپاری ایجاد می کند.

خوردن: رستوران دا فیلیپینو برای ماهی خوب است

ای پولرا غذاهای معمولی بادی را سرو می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *