تورها

شرکت‌های کروز برای جلوگیری از حملات حوثی‌های دریای سرخ، برنامه‌های سفر را لغو یا تعدیل می‌کنند

دریای سرخ یک مسیر مهم برای کشتیرانی است زیرا دریای مدیترانه را از طریق کانال سوئز به اقیانوس هند متصل می کند.

حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند منجر به این شده است که شرکت‌های کشتیرانی مجبور به تغییر مسیر از مسیر تجاری شده و در عوض در نوک جنوبی آفریقا حرکت کنند. این شامل خطوط کروز می شود که باید سفرهای دریایی خود را لغو یا تنظیم کنند تا مورد حمله قرار نگیرند.

پنجشنبه، رویال کارائیب لغو دو سفر خود را اعلام کرد. یکی از مسقط به دبی قرار بود در 16-26 ژانویه و دیگری از دبی به بمبئی برای 26 ژانویه تا 11 فوریه برنامه ریزی شده بود.

برنامه سفر دریایی آنها بین عقبه و مسقط تغییر کرده است، بنابراین مهمانان در یک شهر بندری در نزدیکی آتن پیاده می شوند. آستر گفت:

تیم امنیت جهانی ما به نظارت دقیق اوضاع در منطقه ادامه می‌دهد و در صورت نیاز تغییرات بیشتری ایجاد خواهیم کرد.

سایر اپراتورها نیز سفرها را لغو کرده اند. سخنگوی اپراتور سوئیسی-ایتالیایی کشتی های دریایی MSC سه سفر تغییر موقعیت در ماه آوریل را به دلیل بحران دریای سرخ لغو کرده است:

  • کشتیرانی 24 روزه MSC Splendida از دوربان، آفریقای جنوبی، به جنوا، ایتالیا
  • کشتیرانی 21 روزه MSC Opera از دبی به جنوا، ایتالیا
  • 23 شب کشتیرانی MSC Virtuosa از دبی به ساوتهمپتون، انگلستان

ایمنی مسافران و خدمه اولین اولویت است و از آنجایی که هیچ برنامه سفر جایگزین مناسبی وجود نداشت، متأسفانه شرکت مجبور به لغو سفرها شده است. این سه کشتی مستقیماً بدون هیچ مسافری به اروپا منتقل می شوند و از عبور از دریای سرخ اجتناب می کنند.

کارناوال گفت که آنها وضعیت را زیر نظر دارند و ایمنی را در اولویت قرار خواهند داد. آنها برنامه های سفر خود را در صورت لزوم تنظیم می کنند. خط کشتیرانی اروپا سیلورسا کروز سفرهای برنامه ریزی شده از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه در Silver Moon را لغو کرده است. سفرهایی که قرار بود از 16 ژانویه آغاز شود و تا 26 ژانویه متوقف شود، قرار بود بین مسقط و دبی انجام شود. سفرهای برنامه ریزی شده از 26 ژانویه تا 11 فوریه از دبی و بمبئی نیز لغو شده است.

ایتالیا کاستا کروز روز پنجشنبه به رویترز گفت که مسیرها “بدون تغییر باقی می مانند”. با این حال، سفرهای دریایی برنامه ریزی شده برای عبور از دریای سرخ در ماه های مارس و آوریل ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، از جمله آخرین مرحله سفر دور دنیا.

آزامارا سفرهای دریایی را نیز تغییر داده است. دریانوردی‌های اسرائیلی 2024 این خط در سفر Azamara با کشتیرانی در کانادا و نیوانگلند در ماه اکتبر جایگزین شد.

همچنین بخوانید: پرسش و پاسخ آیا سفر به مصر بی خطر است؟

کدام خطوط کروز هنوز لغو نمی شوند؟

  • پی اند او کروز
  • زویدردام هلند آمریکا لاین
  • کانارد
  • HAL

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *