تورها

پیاده در غرب سوئد

غرب سوئد سرزمین دریاچه‌ها و جنگل‌هاست، با تپه‌های ملایم و رودخانه‌های عمیقی که از میان دره‌های باریک می‌گذرند. از پایتخت منطقه، گوتنبرگ، تعدادی مسیر راه آهن دسترسی آسان به انواع مسیرهای پیاده روی را فراهم می کند. برخی از این پیاده‌روی‌های چند روزه هستند، اما با استفاده از قطار، می‌توان مراحل مختلف را انتخاب کرد. من قصد دارم از مسیر Gotaleden و مسیر Biosphere که از اولین ژئوپارک یونسکو سوئد عبور می کند، نمونه برداری کنم.

مسیر گوتالدن

Gotaleden یک مسیر پیاده روی لذت بخش است که در آن می توانید قهوه بخورید، غذا بخورید و در چندین مکان راحت بمانید. مسیر دو جهته است و به راحتی می توانید از ایستگاه های قطار شهری در طول مسیر به مراحل مختلف برسید. این مسیر از چند شهر کوچکتر عبور می کند، اما عمدتاً از جنگل و طبیعت زیبا عبور می کند.

این مسیر کامل، از گوتنبرگ تا Alingsås 71 کیلومتر طول دارد و به 9 مرحله تقسیم می شود. مسیرهای جنگلی و جاده های روستایی را دنبال می کند و بین سه تا چهار روز طول می کشد تا تکمیل شود. من وقت زیادی ندارم، بنابراین با قطار 25 دقیقه ای از گوتنبرگ تا ایستگاه Lerum بروید.

مرحله 5: لروم تا فلودا 9.3 کیلومتر

این مرحله از Gotaleden رودخانه Säveån را در امتداد دره ای جادویی با جنگل های برگریز سرسبز در دو طرف دنبال می کند. بخشی از آن از طریق حفاظتگاه طبیعی Säveån است، سکوتی که تنها با آواز پرندگان مختل شده است. درختان خانه استریمرزها و شاه ماهیان هستند، در حالی که رودخانه حاوی ماهی آزاد منحصر به فرد Säveå با بیس در سواحل آن است. حتی احتمال مشاهده گوزن نیز وجود دارد، اگرچه من آنقدرها خوش شانس نیستم.

هیلفورس گرینکوارن

یک مکان خوب برای توقف، تقریباً در نیمه راه، Hillefors Grynkvarn است، یک آسیاب جو دو سر بازسازی شده، که اکنون به موزه تبدیل شده است. این تنها در نوع خود در جهان است که هنوز عملیاتی است. این شامل آسیاب، ناودان چوبی و خانه توربین، و همچنین یک اره آب محور و ژنراتور برق است. همچنین یک سنگ شکن استخوان، یک آهنگری و یک کارگاه شستشو وجود دارد.

آلینگسوس

در فلودا با قطار به سمت Jonsered می روم، جایی که Poppels Bryggeri طیف وسیعی از آبجوهای ارگانیک و غذاهای عالی را ارائه می دهد. از اینجا، قطار کوتاه دیگری به Alingsås، یک شهر چوبی زیبا در سواحل رودخانه Lillån است. همچنین پایتخت فیکا است، سنت فرهنگی سوئدی قهوه و کیک و خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک آن در هر گوشه‌ای یک شیرینی یا نانوایی دارد. حدود سی کافه وجود دارد که قدیمی ترین آنها به اواخر دهه 1800 باز می گردد.

مسیر بیوسفر

مسیر بیوسفر بین Mariestad و قلعه Läckö به طول 140 کیلومتر است. در آغوش گرفتن ساحل جنوبی دریاچه ونرن. این مسیر شما را از میان مناظر زیبا و متنوع با مناظر، جزایر، مراکز جذاب شهر، نقاط تاریخی، کافه ها و جنگل های جادویی عبور می دهد. می‌توانید از Kinnekullebanan، زیباترین خط قطار سوئد، که از سواحل دریاچه Vänern در دامنه‌های غربی Kinnekulle عبور می‌کند، به آن دسترسی پیدا کنید.

لوگناس

قطار مرا به لوگناس، دهکده‌ای کوچک، در مسیر بیوسفر می‌برد، جایی که شب را در Ekohotel می‌گذرانم. در محیطی زیبا قرار گرفته است، سپس یک پیاده روی کوتاه تا Qvarnstensgruvan، از طریق حومه شهر باز است. من اینجا هستم تا از معدن قدیمی که در آن 800 سال سنگ آسیاب استخراج می کردند بازدید کنم. می‌توانید چندین معدن روباز را ببینید، اما جذابیت آن کشف گالری‌های زیرزمینی است. موزه و کافه کوچکی نیز وجود دارد.

مرحله 5: هلکیس تا ترولمن 13.5 کیلومتر

روز بعد، یک سفر کوتاه ریلی به ایستگاه Hällekis است که پیاده روی من با دنبال کردن سواحل دریاچه Vänern آغاز می شود. سپس مسیر به سمت بالا به سمت فلات کوه Kinnekulle می پیچد. پس از 3.5 کیلومتر، باغ های زیبای خانه عمارت Hellekis Säteri در جایی که من ناهار می خورم نمایان می شود. سپس یک صعود به سمت بالا به Stora Stenbrottet یا گرند کانیون، یک معدن سنگ به عمق 40 متر، پر از آب است.

از اینجا می‌روم از حفاظت‌گاه طبیعی Gröne Skog، با صخره‌های متمایزش، قبل از اینکه به سمت دریاچه در بندر Råbäcks بروم. اینجا سنگ استخراج شده با قایق حمل می شد، اما اکنون همه چیز ساکت است. این یک نقطه زیبا است و امتداد نهایی قبل از اینکه به داخل خشکی به ایستگاه ترولمن بپیوندید، ساحل را دنبال می کند. اتاق انتظار کوچکترین کتابخانه جهان را در خود جای داده است تا در صورت تاخیر قطار شما.

لیدکوپینگ

پایان سفر من لیدکوپینگ است، بزرگترین شهر در مسیر بیوسفر. در گذشته به خاطر ظروف چینی‌اش معروف بود و موزه روستراند مجموعه‌ای به طول سه قرن دارد. از فینس آبی و سفید قرن هجدهم با الهام از چین، از خدمات شام رمانتیک قرن نوزدهم و قرن بیستم هنر نو لذت ببرید. در کافه، از قهوه و کیک‌هایی که روی چینی‌های Rörstrand واقعی سرو می‌شوند، لذت می‌برم، راهی مناسب برای پایان دادن به بازدیدم.

کیک موزه روستراند

پرونده واقعی

برو: هواپیمایی بریتانیا پرواز مستقیم از هیترو لندن به گوتنبرگ

اقامت کردن: هتل رویال در مرکز شهر گوتنبرگ در یک ساختمان تاریخی قرار دارد.

گراند هتل آلینگساس نزدیک ایستگاه است و یک رستوران عالی دارد.

Lugnåsberget Ekohotel در مسیر بیوسفر در یک محیط زیبای روستایی قرار دارد.

لیدکوپینگ Stadshotletlet نزدیک ایستگاه است و پر از جو است.

خوردن: آبجوسازی پوپلز یک کافه دارد که می توانید از غذا و نوشیدنی آنها لذت ببرید.

Trädgårdscafè در Hellekis Kök غذای خوب را در محیطی زیبا سرو می کند.

رستوران Mellbygatans در لیدکوپینگ غذاهای فصلی محلی سرو می شود.

اطلاعات: از سوئد دیدن کنید اطلاعاتی در مورد کشور دارد.

غرب سوئد اطلاعاتی در مورد منطقه دارد.

غرب سوئد حمایت می کند گردشگری پایدار.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *