تورها

آیا قوانین وحشتناک مصرف مایعات از طریق امنیت فرودگاه بالاخره تغییر می کند؟

س:

محدودیت ها برای مصرف مایعات و لوازم بهداشتی از طریق امنیت فرودگاه در حال کاهش است. چه زمانی این احتمال عرضه می شود؟

هر روز میلیون ها نفر مجبور می شوند از امنیت فرودگاه عبور کنند. کمربندها، گاهی اوقات کفش‌ها، مطمئناً لپ‌تاپ‌ها و مایعات – در مجموع 10 ظرف با حداکثر 100 میلی‌لیتر مایع در هر یک در یک کیسه پلاستیکی شفاف – باید در سینی‌هایی قرار داده شوند تا غربال شوند. این یک عمر طول می کشد و یک دمپر در کل روند سفر قرار می دهد.

جایگزین این است که لوازم بهداشتی را در چمدان نگه دارید یا هر آنچه را که نیاز دارید در مغازه های فرودگاه بخرید.

این قوانین در سال 2006 پس از خنثی شدن یک توطئه تروریستی وضع شد، اما تنها قرار بود یک اقدام موقت باشد. هفده سال بعد، همچنان باید صف‌ها و ناله‌های همراه را تحمل کنیم، در حالی که به آرامی در امنیت در حال بررسی وسایل هستیم.

با توجه به برنامه ریزی هشت شرکت هواپیمایی بریتانیا برای پرواز 150 میلیون مسافر بیشتر در سال (300000 هواپیمای جامبوجت اضافی را برای رسیدن به اندازه آن تصور کنید)، این وضعیت ناپایدار می شود.

در سال 2019، زمانی که نخست وزیر سابق بوریس جانسون از کاهش قوانین در برخی از فرودگاه های بریتانیا تا اول دسامبر 2022 صحبت کرد، امیدی وجود داشت.

با این حال، همه گیری کووید به آن پرداخت. ریش سوناک، نخست وزیر کنونی، این مهلت را تا ژوئن 2024 تمدید کرد.

متأسفانه به نظر می رسد فرودگاه های هیترو لندن، گاتویک لندن و منچستر مهلت مقرر را از دست خواهند داد. این به این دلیل است که برخی از اسکنرهای جدید در محل قرار خواهند گرفت، و خطوط دیگر با اسکنرهای فعلی کار خواهند کرد، به این معنی که محدودیت های 100 میلی لیتری برای مایعات همراه همچنان مسافران را گیج می کند.

روری بلند، سردبیر کدام؟ مسافرت رفتن، گفت:

این بسیار ناامید کننده است که برخی از فرودگاه ها ممکن است ضرب الاجل دولت برای نصب اسکنرهای جدید سی تی سی تی را تا ژوئن سال جاری از دست بدهند. این اسکنرها با اجازه دادن به مسافران برای نگهداری اقلامی مانند لپ‌تاپ و مایعات در کیف‌شان، این پتانسیل را داشتند که صف‌های امنیتی را به‌موقع برای فصل اوج سفر تابستانی کاهش دهند.

با قوانین و فرآیندهای متفاوتی که اکنون احتمالاً در فرودگاه های مختلف اعمال می شود، ضروری است که مسافران قبل از سفر بررسی کنند تا گرفتار نشوند. متأسفانه، فقدان یکنواختی احتمالاً برای بسیاری از مسافران گیج کننده است – و ممکن است منجر به توقف بیشتر شود.

هیترو دارای 146 خط امنیتی است که بیشتر از مجموع تمام فرودگاه های دیگر بریتانیا است، بنابراین نصب یک عملیات پیچیده است. برخی از پایانه‌های هیترو – T2، T3 و T5 – در حال حاضر دارای اسکنرهای جدیدی هستند و انتظار می‌رود که T4 تا تابستان تعدادی اسکنر داشته باشد. فرودگاه‌های گاتویک لندن و منچستر هر دو می‌گویند که در راه تکمیل تا پایان سال هستند.

حالا چی؟

فرودگاه سیتی می‌خواست اولین کسی باشد که محدودیت 100 میلی‌لیتری مایعات را برای تعطیلات عید پاک حذف می‌کند، اما فرودگاه بین‌المللی تی‌ساید ابتدا به آنجا رسیده است. اکنون هر دو فرودگاه دو اسکنر سی‌تی‌اسکن پیشرفته را نصب کرده‌اند که تصاویر سه‌بعدی واضح‌تری را ارائه می‌کنند، بنابراین مسافران می‌توانند بدون نیاز به بیرون آوردن مایعات از چمدان خود و سوار شدن به پرواز به مقصد کورفو یا آمستردام، از امنیت عبور کنند.

هر چند یک مشکل وجود دارد. در سفر برگشت فرودگاه ممکن است اقدامات لازم را نداشته باشد، بنابراین قوانین قدیمی اعمال می شود. اگر چمدان تحویل گرفته نشده باشد، ممکن است مشکل ساز باشد. بنابراین مایعات خود را مصرف کنید یا در ظروف 100 میلی لیتری برای سفر برگشت بریزید.

خوشبختانه، Schiphol در آمستردام اسکنرهای جدید را به کار گرفته است، به این معنی که مسافری که از فرودگاه شهر خارج می شود، اکنون می تواند یک پرواز کامل برگشت را با حمل مایعات تا 2 لیتر انجام دهد.

امنیت هوشمند

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) مدت‌هاست که تاکید کرده است که اقدامات فعلی ناپایدار هستند. آنها به “امنیت هوشمند” توجه دارند. هدف نهایی این است که به نشانه های خداحافظی دست بزنیم. ربات‌ها ممکن است جایگزین سگ‌های مواد یاب شوند، و تشخیص عنبیه یا تشخیص چهره ممکن است در آینده در زمان‌های مبهم راه خود را به سیستم پیدا کند و در نتیجه گذرنامه فیزیکی مازاد بر نیاز باشد.

ممکن است مدتی طول بکشد، اما دوباره، ما 17 سال منتظر ماندیم تا صنعت هوانوردی در نهایت قانون مایعات 100 میلی لیتری را به روز کند و هنوز باید منتظر عرضه آن باشیم.

قوانین فعلی چیست؟

  • هرگونه سلاح، اعم از سلاح گرم، چاقو یا مواد منفجره، در چمدان های دستی ممنوع است.
  • مایعات باید در ظروف با حداکثر حجم 100 میلی‌لیتر نگهداری شوند و باید در کیسه‌های پلاستیکی شفاف قابل بسته‌بندی – که درست قبل از امنیت در فرودگاه تحویل داده می‌شوند – با حداکثر حجم یک لیتر حمل شوند. این می تواند 10 بطری 100 میلی لیتری باشد.

مایع چیست؟

  • سوپ، مربا، عسل و شربت
  • کرم، لوسیون، روغن، عطر، ریمل و برق لب
  • اسپری ها، از جمله فوم اصلاح، اسپری مو و اسپری دئودورانت ها
  • خمیرها، از جمله خمیر دندان
  • ژل ها، از جمله مو و ژل دوش
  • محلول لنز تماسی
  • هر راه حل و موارد دیگر با قوام مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *