تورها

بررسی رستوران: رستوران کینکالی، لندن W1.

من از بازدید از گرجستان در جنوب غربی آسیا لذت بردم و خاطرات فوق العاده ای از غذا و شراب آنها دارم. بنابراین من خوشحال شدم که این جواهر کوچک یک رستوران گرجی، کینکالی، را در محله فیتزرویا لندن پیدا کردم.

این به شکل بازیگوشی از پیراشکی خینکلی گرجی نامگذاری شده است، اما «h» حذف شده است تا بتوان آن را به عنوان Kink Ally خواند. نام نوار آنها – Kinky – این ایده را بیشتر گسترش می دهد.

محیط

رستوران کینکالی فضای کوچکی است که به خوبی چیده شده است. رستوران در طبقه همکف تعداد انگشت شماری میز و فضایی در عقب دارد که در آن غذاخوری‌ها پیشخوان را نگه می‌دارند در حالی که سرآشپزها را تماشا می‌کنند که غذا را سرو می‌کنند.

بار Kinky در زیرزمین با درخشش قرمز پراکنده از لامپ های قرمز حمام می کند، جایی که میکسولوژیست ها معجون کوکتل را بسیار سرگرم کننده می کنند. تنها با تعداد انگشت شماری چهارپایه در اطراف بار که در آن «مخاطبان» به تماشای اندازه گیری استادان و ریختن نوشیدنی های خود می پردازند، بسیار صمیمی است. انتخاب های جالبی مانند طبیعت (بوربون، قارچ پورسینی، عسل) و مورد علاقه من، بوسی شیرین (ال رایو، پاتا، پرتقال، کاکائو، فندق، بوئره نویزت با نمک اسوانتی) وجود دارد.

غذا و شراب

منو مجموعه ای از بشقاب های کوچک از رستوران دیانا میلیتسکی است که پس از ده ها بازدید عاشق گرجستان شد. من کاملا با او همدردی می کنم.

او سرآشپز متولد مسکو دیوید چلیدزه را به خدمت گرفت که در پایتخت روسیه نامی برای خود دست و پا کرد و اکنون تخصص خود را به این رستوران شیک در خیابان شارلوت آورده است. او بشقاب‌های کوچک و خینکال اختراعی را عرضه می‌کند که بسته‌های چاقی از خمیر ژولیده هستند که در بالا به نوعی پیچ و تاب می‌شوند. داخل بسته یک عروسک سخاوتمندانه از گوشت یا غذاهای دریایی یا شاید چیزی گیاهی وجود دارد.

در منو پیشنهادات آنها از شراب های گرجستانی به عنوان جفت های خوب برای پیشنهادات لذیذ آنها وجود دارد.

بشقاب های کوچک برای میز


به گفته آنها، بشقاب های کوچک از “فرهنگ غذایی باستانی گرجستان با مینیمالیسم معاصر” الهام گرفته شده است. چغندر به سبک گوریایی با نعناع وحشی 36 ساعت طول می کشد تا آن را در فر قرار دهید و دوباره بیرون بیاورید تا استراحت کند تا درست شود. این غذا بسیار خوشمزه بود و من مطمئناً به عصر دیگری منتقل شدم.

من از خمیر خرگوش صاف و تنگ مرکباتی تیز آن به لطف درخت به خوشم آمد. پخالی کدو سبز دارای ادویه خاصی بود که با طعم تند چوب گیلاس قرنیه و خاکی بودن گردو و بادمجان پخته که ادویه آن با ماسونی وانیلی مخلوط شده بود.

این ظروف با شراب خشک سیبی، دیدیمی، کراخونا، ایمرتی، 2021 ترکیب می‌شدند که با طبیعت تند و گاها خوش‌بوکننده این بشقاب‌ها هماهنگی داشت.

خینکالی ها

با دو خینکالی شروع کردیم: لنگوس، تراگون و ماتسونی، دیگری با صدف و لیمونچلو و در نهایت یک خینکالی بره.

این شراب با شراب نارنجی خشک، شوتا لاگازیدز، رکاتسیتلی، کاختی 2020 مطابقت داده شد.

در نهایت، ما از واگیو با سس آلو فلفلی و خینکالی نمک اسوانتی و یک خینکالی بره لذت بردیم که با عطر ارگانیک و قرمز روشن آن را شستیم، Nicolas Antadze, Saperavi Kakheti, 2021. شرابی شیک که به مدت 10 ماه عمر کرده است.

حکم: برای چیزی کاملاً متفاوت، غذاهای گرجستانی و ماجراجویی آشپزی بی‌نظیر در مسیرهای بی‌نظیر ارائه می‌شود. این غذای دلچسب لذیذ با بازیگوشی فراوان در ترکیب موادی است که ممکن است کام شما را قلقلک دهد.

به طور انقباضی، 43 خیابان شارلوت، W1T 1RS

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *