تورها

تجربه هنری چندحسی جدید در Illusionaries، لندن

فضاهای نهفته آخرین نمایشگاه چند حسی است که در Illusionaries در Canary Wharf لندن برگزار می شود. مارکوس کی، هنرمند و کارگردان چند رشته ای معلول، این مفهوم هنری را در چهار اتاق بیان می کند که هر کدام تجربه ای منحصر به فرد را ارائه می دهند.

هنگام ورود، احساس کنید که ذهن خود را با نورهای آویزان و مهره‌ای منحرف می‌کند، که باعث می‌شود دیوارها نزدیک‌تر از آنچه هستند به نظر برسند. هنگام قدم زدن در میان نورها و همراهی با موسیقی جوی، صدای غرق شدن نورها را بشنوید. رنگ های در حال تغییر حالت های مختلف را مهار می کنند و به دالان مراقبه می افزایند.

سالن ورودی

مفهوم جدید مارکوس کی هنر و علم را از طریق رسانه های مبتنی بر صفحه نمایش، تصویر متحرک، نقاشی و چاپ ترکیب می کند. آثار او در نشریات هنری، طراحی و علم منتشر شده است، از جمله معاون و جغرافیای ملی. موضوعی که او تمایل دارد به بررسی آن بپردازد، بررسی پارادایم محاسباتی در علم و فرهنگ مدرن است. به علاوه، تأثیر آن بر دانش‌سازی. آثار هنری کی با موسیقی آرامش بخش ساخته شده توسط جسیکا سولومون کلارک.

وارد اولین اتاق، «فضای شکل‌گیری» شوید، یک مکعب آینه‌ای که شما را از بقیه جهان جدا می‌کند. نور، صدا، انعکاس و هوش مصنوعی برای نمایش خلاقیت‌های بیولوژیکی استفاده می‌شوند که از پیدایش اولین سلول‌ها الهام گرفته شده‌اند. این اتاق با ارائه یک فضای امن و باز برای حرکت در اطراف، نشستن و تحسین الگوهای در حال تغییر یا حتی دراز کشیدن و نگاه کردن به بازتاب‌های هیپنوتیزم‌کننده روی سقف، انعکاس خود را تقویت می‌کند. در پایان بازدیدتان، تشویق می‌شوید که دوباره وارد اتاق مورد علاقه‌تان شوید – این اتاق انتخابی من بود.

فضاهای نهفته، فضای تشکیلات“فضای پیچیدگی” دارای تصاویر بصری 360 درجه ای است که تا به حال از شکل های زندگی و محیط های قبلی دیده نشده است. انیمیشن های نفس گیر از همه طرف اتاق به شما نگاه می کنند، موجودات کنجکاو شما را از واقعیت دور می کنند. برای لحظه ای هیپنوتیزم تا جایی که می خواهید به صفحه نمایش نزدیک شوید یا در مرکز اتاق سینمایی بایستید تا تجربه پانورامایی نهایی را داشته باشید. هدف کی از “فضای پیچیدگی” این است که مخاطب به چالش بکشد که آیا احساس معیار مناسبی برای ارزش است و چگونه ذهنیت ما می تواند پاسخ ما را محدود کند.

با نگاه کردن به چشمان موجودات اتوپیایی، تخیل خود را در «فضای ماموران» گسترش دهید. چهره های پر از سیم و ریزتراشه، سرهای مدفون در برگ های سبز سرسبز و بدن های روباتیک شما را به آینده منتقل می کند. استفاده از فناوری رایانه باعث می شود که چشمان آنها به همان شکلی که چشمان ما پلک می زند و سوسو می زند. چهره‌های بزرگ در سه دیوار نمایش داده می‌شوند، بنابراین نمی‌توانید از نگاه کردن به آنها اجتناب کنید. شاید نمادی از نادانی ما نسبت به آنچه در آینده است.

«فضاهای تنفسی» بهترین تجربه را ارائه می‌کند و تمام حواس شما را کانالیزه می‌کند. در را باز کنید و به سمت در بروید سیاه سنگریزه‌ها، وقتی به سمت کوسن‌های بزرگی که شبیه سنگ به نظر می‌رسند سرگردانی می‌کنند، احساس کنید که زیر کف پایتان می‌چرخند. اتاق شما را در طبیعت غرق می کند، از راحتی داخل خانه. احساس می کردم شب در ساحل نشسته ام. تنها نوری که از صفحه نمایش بزرگ می آید که موجودات چند بعدی را بازی می کند که توسط هوش مصنوعی شکل گرفته اند. پالس های ظریف انیمیشن های رنگارنگ، شما را ناخودآگاه از طریق تمرین مدیتیشن راهنمایی می کند که تنفس شما را کند می کند. تصاویر فریبنده هستند زیرا بین جذاب و زیبا تغییر می کنند. باید به تماشای ادامه دهید تا ببینید چه چیزی در آینده ظاهر می شود. مارکوس کی، از یک حشره‌ی عجیب و غریب و بیگانه‌مانند گرفته تا حیوانات خانگی پشمالو و خرگوش‌مانند با چشم‌های درشت، می‌داند که چگونه مخاطبانش را جذب کند.

نمایشگاه کی شبیه هیچ نمایشگاه دیگری نیست. این از هر نظر منحصر به فرد است و برای خانواده ها، یک شب قرار عاشقانه، یک قرار انفرادی برای استراحت یا دوستانی که می خواهند عکس های سرگرم کننده و قابل اینستاگرامی بگیرند عالی است. تنوع فضاهای پنهان فضایی را برای همه فراهم می کند تا از آن لذت ببرند.

این نمایشگاه تا 24 آذرماه دایر خواهد بود بلیط های خود را رزرو کنید سریع

محل: Crossrail Place، Canary Wharf، لندن، E14 5AR.

به اینستاگرام ما سر بزنید: @travelmagazine برای دیدن تصاویر بیشتر از زمان ما در Illusionaries.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *