تورها

جشنواره نور ویلنیوس در ویلنیوس، لیتوانی

ویلنیوس شهری با ساختمان‌های باروک زیبا است و قدیمی‌ترین آن، کلیسای سنت کازیمیر، پشتوانه‌ای برای ویدیویی از شکل‌های اسکرول همراه با موسیقی مهیج است. تجربه من از اینجا شروع شد. اما اول، کمی تاریخ. در 25 ژانویه هر سال، شهر قدیمی ویلنیوس در لیتوانی برای جشن تولد این شهر در همان روز در سال 1323 روشن می شود.

فستیوال نور ویلنیوس هنرمندانی را از سراسر اروپا گرد هم می‌آورد تا خیابان‌ها، کوچه‌ها، حیاط‌ها و ساختمان‌ها را با اینستالیشن‌های قابل تامل روشن کنند.

آسمانی-طوفان مغزی-توسط آملیا-کوسمینسکی

امسال شهر پر جنب و جوش ویلنیوس 701 سال از بنیانگذارش، دوک گدیمیناس، نامه معروف خود را به چندین شهر آلمان و دیگر شهرهای امپراتوری مقدس روم فرستاد.

این نامه قصد دوک نشین اعظم لیتوانی را برای تبدیل شدن از بت پرستی به کاتولیک اعلام می کرد و از شوالیه ها، بازرگانان و همه بازرگانان دعوت می کرد تا بدون هیچ محدودیت و مزایایی به دوک بزرگ بیایند تا تجارت خود را انجام دهند. در این نامه بود که برای اولین بار از ویلنیوس به عنوان پایتخت لیتوانی نام برده شد و از این رو زمانی که به روشنی آمد. در طول جشنواره نور، الگوهای نورهای لیزری در حال تغییر در آسمان از بالای برج گدیمیناس می رقصند، تمام آنچه از قلعه او باقی مانده است.

نورهای لیزری در بالای جشنواره نور ویلنیوس برج گدیمیناس

نورهای لیزری در بالای جشنواره نور ویلنیوس برج گدیمیناس

در زیر درخشش نورهای لیزر و آمیختگی با جاذبه های محلی، جشنواره نور شهر را در شب زنده می کند. جمعیت هیجان‌زده در خیابان‌های تاریک تلو تلو می‌زنند و شاید چند دانه برف به سمت پایین می‌آیند تا عصر را رمانتیک کنند. درخشش این تاسیسات مناظر شبانه خیره کننده ای را ایجاد کرد، به عنوان مثال برج درخشان ARTEFAKTAS اثر توماس استونیز با کلیسای جامع ارتدکس Theotokos در پس زمینه.

ARTEFAKTAS توسط توماس استونیز در جشنواره نور ویلنیوس 2024

ARTEFAKTAS توسط توماس استونیز در جشنواره نور ویلنیوس 2024

یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین اینستالیشن‌ها، اینستالیشن است که توسط یک هنرمند محلی، ریماس ساکالاوسکاس ساخته شده است. او این تصور را داشت که ویلنیوس می‌تواند به فضا منتقل شود و یک تصویر ساختگی درباره برنامه‌ای برای انتقال ویلنیوس به فضا ایجاد کرد. این شگفت‌انگیز بر روی نمای سالن بدنسازی بزرگ یسوعیان شهر می‌چرخد و داستان مربوط به توسعه رصدخانه دانشگاه ویلنیوس در اواسط قرن هجدهم را نشان می‌دهد. این یکی از قدیمی ترین موسسات نجومی در اروپا است و امروزه یک موزه کوچک را در خود جای داده است.

KOSMOSO VILNIUS توسط Rimas Sakalauskas در جشنواره نور ویلنیوس

KOSMOSO VILNIUS توسط Rimas Sakalauskas در جشنواره نور ویلنیوس

نصب مورد علاقه من FLUX بود که در سال 2021 به عنوان بخشی از جشنواره صور فلکی در متز فرانسه ایجاد شد. این چیدمان پرطرفدار از زمان ایجاد خود در سراسر جهان سفر کرده است. و میتونم بفهمم چرا من در داخل کلیسای سنت کاترین ایستاده بودم و به تماشای چوب‌های نور می‌پرداختم که با موسیقی نشاط‌آور می‌رقصیدند، در حالی که ایستاده بودند و می‌افتادند که الگوها و رنگ‌ها مدام تغییر می‌کردند.

FLUX، ایجاد شده در سال 2021 برای جشنواره صور فلکی در متز، فرانسه - جشنواره نور ویلنیوس

FLUX، ایجاد شده در سال 2021 برای جشنواره صور فلکی در متز، فرانسه – جشنواره نور ویلنیوس

چراغ های جشنواره بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب هر شب این جشنواره سه روزه روشن می شوند و به بازدیدکنندگان زمان زیادی می دهند تا یکی از مسیرهای مختلف را دنبال کنند و از آثار هنری نورانی در طول مسیر لذت ببرند. و بسیاری از جاذبه های دیگر در شهر ویلنیوس وجود دارد که می تواند فرصتی ایده آل برای یک استراحت شهری جالب باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای سفر: چه چیزی برای دیدن و انجام دادن در ویلنیوس وجود دارد،

فایل حقایق

پرواز: در حال حاضر، تنها پروازهای مستقیم به ویلنیوس از فرودگاه‌های لوتون و استانستد با ویز ایر و از فرودگاه لندن سیتی با LOT انجام می‌شود، اما چندین گزینه جایگزین از طریق مراکز هواپیمایی مانند سوئیس ایر از طریق زوریخ و فین ایر از طریق هلسینکی وجود دارد. یک سرویس اتوبوس عمومی منظم از فرودگاه ویلنیوس به شهر قدیمی وجود دارد.

اقامت کردن:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *