تورها

دیزنی برنامه ریزی جانشینی رئیس و مدیرعامل جدید برای After Iger را اعلام کرد

هیئت مدیره شرکت والت دیزنی اعلام کرد که مدیر مستقل مارک جی پارکر را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کرده است که پس از نشست سالانه سهامداران اجرایی می شود. این پست اعلامیه رسمی را به همراه تفسیر و زمینه ما در مورد اینکه چگونه این موضوع با تصویر بزرگتر نبرد باب ها و برنامه ریزی جانشینی ایگر مطابقت دارد به اشتراک می گذارد.

مارک پارکر عضو هفت ساله هیئت مدیره شرکت والت دیزنی و رئیس اجرایی نایک است. پارکر جانشین سوزان ای. آرنولد خواهد شد، کسی که با توجه به محدودیت 15 ساله بر اساس سیاست تصدی هیئت مدیره دیزنی، واجد شرایط انتخاب مجدد نیست. به جای پر کردن صندلی خالی، اندازه هیئت مدیره دیزنی با 11 عضو قرارداد خواهد داشت.

خانم آرنولد گفت: «مارک پارکر یک رهبر فوق‌العاده قابل احترام است که بیش از هفت سال به عنوان مدیر دیزنی به شرکت کمک کرده تا به طور مؤثر در زمان تغییرات بی‌سابقه حرکت کند.» مارک در طول چهار دهه حضورش در نایک، یکی از شناخته شده‌ترین برندهای مصرف‌کننده جهان را از طریق تحولات مختلف بازار و انتقال موفقیت‌آمیز مدیر عامل رهبری کرده است و او به طور منحصربه‌فردی برای ریاست هیئت مدیره دیزنی در این دوره از تحول قرار دارد.

دیدگاه مارک پارکر، عمق تجربه باورنکردنی و مشاوره عاقلانه برای دیزنی بسیار ارزشمند بوده است و من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با او در نقش جدیدش، همراه با دیگر کارگردانانمان، در حالی که مسیر آینده این شرکت شگفت انگیز را ترسیم می کنیم، هستم. رابرت ایگر، مدیر اجرایی شرکت والت دیزنی گفت. از طرف اعضای هیئت مدیره و کل تیم مدیریت دیزنی، همچنین می‌خواهم از سوزان به خاطر رهبری فوق‌العاده‌اش به عنوان رئیس و کار خستگی‌ناپذیرش در 15 سال گذشته به‌عنوان یک مباشر نمونه برند دیزنی تشکر کنم.»

آقای پارکر گفت: “من مفتخرم که فرصتی برای خدمت به عنوان رئیس دیزنی دارم و مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با باب و تیم مدیریتش بر روی یک استراتژی رشد هستم که سرمایه گذاری و سودآوری را متعادل می کند و در عین حال ماموریت اصلی دیزنی در خلاقیت را حفظ می کند. تعالی، برای ارائه ارزش سهامداران. در عین حال، شناسایی و آماده سازی جانشین مدیر عامل موفق، اولویت من و هیئت مدیره است و این روند از قبل آغاز شده است.»

هیئت مدیره شرکت والت دیزنی به تکامل خود ادامه داده است تا اطمینان حاصل کند که ترکیب مناسبی از پیشینه ها، مجموعه مهارت ها و دیدگاه ها برای هدایت شرکت به آینده دارد. امروزه، مدیران دیزنی تجربه را در طیفی از رشته های مرتبط، از جمله برند، بازاریابی و خرده فروشی، تخصص مستقیم به مصرف کننده، و فناوری و نوآوری به ارمغان می آورند.

هیئت مدیره برای انتخاب مجدد در نشست سالانه شرکت، مدیران فعلی مری تی بارا، صفرا آ. کاتز، امی ال چانگ، فرانسیس آ. دسوزا، کارولین اورسون، مایکل بی‌جی فرومن، رابرت ایگر، ماریا النا لاگوماسینو را نامزد می‌کند. ، کالوین آر. مک دونالد، مارک جی پارکر و دریکا دبلیو رایس.

در همین بیانیه مطبوعاتی، دیزنی همچنین اعلام کرد که با تلاش نلسون پلتز، سرمایه گذار فعال برای پیوستن به هیئت مدیره، مخالفت می کند. اواخر سال گذشته، گروه تریان پلتز 800 میلیون دلار از سهام دیزنی را تصاحب کرد و شروع به تلاش برای یک صندلی هیئت مدیره کرد. تریان به دنبال بهبودهای عملیاتی و کاهش هزینه است و در عین حال با بازگشت باب ایگر به عنوان مدیرعامل دیزنی مخالف است. تنها بر این اساس، کاملاً واضح بود که دیزنی قصد داشت تلاش های تریان برای به دست آوردن نفوذ بر شرکت را رد کند.

شرکت والت دیزنی پذیرای تعامل سازنده و ایده هایی است که به افزایش ارزش سهامداران کمک می کند. در حالی که رهبری ارشد شرکت والت دیزنی و هیئت مدیره آن در چند ماه گذشته بارها با آقای پلتز درگیر شده اند، هیئت مدیره نامزد گروه Trian را تایید نمی کند و توصیه می کند که سهامداران از نامزد آن حمایت نکنند و در عوض رای موافق بدهند. همه نامزدهای شرکت،” دیزنی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد.

این موضوع باعث می‌شود که جنگ قدرتی بزرگ و کثیف باشد. ما تقریباً مطمئناً آخرین مورد را نشنیده‌ایم، و ممکن است به محض اعلام درآمد در ماه آینده، موضوع بحث شود. با این حال، این یک وبلاگ طرفداران است و بلومبرگ نیست، بنابراین فعلاً آن موضوع را جدول می کنیم.

مهمتر از همه در مورد آینده این شرکت، مارک پارکر، رئیس هیئت مدیره آینده، همچنین ریاست کمیته برنامه ریزی جانشینی هیئت مدیره جدید ایجاد شده را بر عهده خواهد داشت. این به هیئت مدیره در مورد برنامه ریزی جانشینی مدیرعامل، از جمله بررسی نامزدهای داخلی و خارجی مشاوره می دهد. آقای پارکر تا سال 2020 به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل نایک فعالیت می کرد و سپس به عنوان رئیس اجرایی نایک انتخاب شد.

این مسأله مهمی است. در اعلامیه اولیه مبنی بر بازگشت باب ایگر، شرکت والت دیزنی بیان کرد که “با دستور هیئت مدیره برای تعیین جهت استراتژیک برای رشد مجدد و همکاری نزدیک با هیئت مدیره در ایجاد جانشینی برای رهبری شرکت در پایان دوره او.» این بدون شک یک شمول آگاهانه بود، زیرا ایگر به طرز بدنامی از برنامه ریزی صحیح جانشین پرهیز کرده بود، مسلماً چندین وارث با ارزش را کنار زد و در نتیجه سلطنت خود را گسترش داد.

حتی اگر طرفدار نایک نباشید، ممکن است نام مارک پارکر را بشناسید. این به این دلیل است که او در طول کل فتنه کاخ نبرد بابز در ماه نوامبر مطرح شد. در آن زمان اطلاعاتی درز پیدا کرد مبنی بر اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره دیزنی می خواستند جاپک را جایگزین کنند و مارک پارکر رئیس نایک را به عنوان مدیر عامل اصلی در طول فرآیند جستجو منصوب کنند.

با این حال، منابع نشان می‌دهند که پارکر چندین بار این نقش را رد کرده است. مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز نیز در جلسه ژوئن هیئت مدیره از جایگزینی چاپک حمایت کرد.

با این حال، همه اعضای هیئت مدیره با جایگزینی چاپک در تابستان همراه نبودند. مهمتر از همه، سوزان آرنولد، رئیس هیئت مدیره در حال خروج، از چپک حمایت کرد. بر اساس گزارش ها، او از ابتدا، حتی قبل از رفتن ایگر، در کنار چاپک قرار گرفت. او در هر مرحله اعتقاد خود را تقویت می کرد که باید به چاپک فرصتی برای اداره شرکت داده شود.

پس از اخراج رایس، آرنولد یک بیانیه ظاهراً متفق القول از «اعتماد و حمایت» هیئت مدیره از چاپک منتشر کرد. در آن زمان، پچ پچ های صنعت خاطرنشان کردند که این بیانیه بدون تمدید قرارداد برای چاپک توخالی بود، که نشان دهنده اعتماد واقعی بود. یکی از بازیگران قدرتمند صنعت در آن زمان گفت: «شما به مدیرعامل اجازه می دهید ظرف یک سال پس از اتمام قراردادش، این کار را انجام دهد. این به خودی خود بیانیه عدم حمایت است. رای اعتماد مزخرف است.»

زمانی که هیئت مدیره در ژوئن گذشته درباره قرارداد چاپک بحث کرد، برخی می خواستند آن را تنها برای دو سال تمدید کنند. آرنولد استدلال کرد که این امر چاپک را کاهش می دهد، بنابراین مصالحه حاصل شد: قرارداد چاپک برای سه سال تمدید شد اما به عقب افتاد. که کمی بیش از 2 سال از قرارداد او با دیزنی باقی مانده است. البته، همه ما می دانیم که چگونه به پایان رسید.

وفاداری آرنولد به چاپک مرا به این فکر می‌اندازد که آیا او به‌عنوان رئیس هیئت مدیره کنار می‌رفت، حتی اگر بر اساس محدودیت 15 ساله تحت سیاست تصدی هیئت مدیره دیزنی واجد شرایط نبود. به نظر می رسد ایگر کسی است که برای وفاداری ارزش قائل است و نسبت به چیزهای ناچیز احساس می شود مهربان نیست. همچنین این احتمال وجود دارد که او بخواهد قدرت را تحکیم کند و متحدانی در کمیته برنامه ریزی جانشینی هیئت مدیره داشته باشد.

از زمان بازگشت او، گمانه زنی های بی پایانی در مورد جانشینان احتمالی ایگر وجود داشته است. کاندیداهای داخلی مدیرعامل قبلاً توسط هیئت مدیره دیزنی شناسایی شده اند که ممکن است به مرور زمان بتوانند این شغل را به عهده بگیرند. این در واقع هنگام بررسی نحوه جایگزینی چاپک اتفاق افتاد، اما با توجه به فشارهای مختلف بر شرکت، هیئت مدیره نمی‌خواست فرد جدیدی را در آن سمت قرار دهد.

مدیران ارشدی در دیزنی هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان مدیران ارشد مدیریت کرد، از جمله دانا والدن، رئیس تلویزیون دیزنی، و جاش دامارو، رئیس پارک موضوعی دیزنی. اما هیئت مدیره فکر نمی‌کند که کاملاً آماده باشد.

هیچ یک از اینها نباید برای کسانی که این حماسه را دنبال می کنند شگفت انگیز باشد. که در کارشناسان تغییرات بزرگی را برای دیزنی در سال 2023 پیش بینی می کنند، افراد داخلی هالیوود انتظارات خود را از این شرکت در سال جاری به اشتراک گذاشتند، و اگرچه آنها در همه جا حضور داشتند، اما جو عمومی پر از هیاهو بود. این صنعت در انتظار تغییرات در رهبری اجرایی، ادغام و موارد دیگر در سال 2023 برای شرکت والت دیزنی است. به نظر می رسد که شروع شده است، تنها 11 روز در!

که در 5 کسب و کاری که دیزنی باید بخرد یا بفروشد، ما پیشنهاد کردیم که دیزنی باید Candle Media را در درجه اول به عنوان یک بازی استعدادیابی برای Mayer و Staggs خریداری کند. این دو نفر که به عنوان روسای مشترک دیزنی با دینامیک آیزنر-ولز خدمت می کنند، یک سناریوی رویایی است. این یک پیش بینی عالی از یک چیزهایی است که باید از منظر اتفاق می افتد، اما من خیلی کمتر در مورد آن از یک چیزهایی که اراده چشم انداز اتفاق می افتد قطعا یک شوت از راه دور، اما ایگر نوسانات بزرگی را انجام می دهد.

برخی از خودی ها حدس می زنند که رابطه صمیمی مک کارتی با هیئت مدیره می تواند منجر به انتخاب ایگر به عنوان جانشین خود برای مدیرعاملی شود. که در شایعه شده است که مدیر مالی دیزنی به عنوان مدیر عامل موفق باب ایگر خواهد شد، ما اساساً از دیزنی خواستیم که یک اشتباه را دو بار انجام ندهد. دیزنی به یک داستان نویس کاریزماتیک در جایگاه اول خود نیاز دارد، نه یک فرد اعداد. این بدان معنا نیست که مک کارتی یک مدیر مالی بد است. برعکس، کاری که او برای عبور از دیزنی در میان آب های خشن سال 2020 انجام داد، استادانه بود.

در نهایت، ایجاد کمیته برنامه ریزی جانشینی هیئت مدیره یک حرکت خوب توسط شرکت والت دیزنی است. بزرگترین نقص میراث باب ایگر، شکست او در انجام این کار در گذشته است که منجر به سلطنت وحشت باب چاپک شد. به همان اندازه که از بازگشت ایگر به سکان هدایت خوشحالیم، به او اعتماد نداریم تا بالاخره برنامه ریزی جانشینی را خودش به درستی انجام دهد. او احتمالاً اگر به حال خودش رها شود، دوره تصدی خود را دوباره و دوباره تمدید خواهد کرد.

وقتی در ماه نوامبر منتشر شد که سوزان آرنولد از چاپک در پشت صحنه حمایت کرده است، فکر کردم که او خیلی بیشتر در آنجا حضور نخواهد داشت. (البته، من هیچ سرنخی نداشتم که او در حال نزدیک شدن به سقف دوره 15 ساله خود است.) همچنین زمانی بود که نام مارک پارکر به عنوان مدیر عامل موقت روی رادار من آمد، بنابراین من کمی در مورد او مطالعه کردم. (در اینجا یک نمایه عالی در مورد مارک پارکر از Fast Company است.)

بر اساس آن و سایر مشخصات، باید بگویم که مارک پارکر رئیس کمیته برنامه ریزی جانشینی واقعاً خبر خوبی است. در زمان حضورش در نایک، پارکر مترادف با رشد سریع شرکت، رشد فناوری و نوآوری محصول شد. او برای اولین بار در سال 1979 به عنوان یک طراح کفش استخدام شد، روی انواع محصولات بسیار تاثیرگذار کار کرد و طرح های قفسه بالایی را برای HTM ادامه داد، همکاری بین او و دو طراح مشهور دیگر.

پارکر در سال 2006 مدیرعامل نایک شد و همچنان درگیر محصولات، طراحی، بازاریابی، معاملات استعدادها و آشپزخانه نوآوری شرکت بود. (آشپزخانه ای برای غذا نیست – بیشتر شبیه آزمایشگاه تحقیق و توسعه Imagineering است.) حتی با وجود اینکه آنها شرکت های کاملاً متفاوتی هستند، مطمئناً به نظر می رسد که پارکر مهارت های کاملی را در نایک به دست آورده است که برای رسیدن به موفقیت در دیزنی لازم است. او همچنین دقیقاً شبیه به یک رهبر خلاق وسواسی است که برای شرکت والت دیزنی و میراث غنی آن مناسب است. شاید مایه تاسف باشد که او نقش موقت را بر عهده نگرفت، اما حداقل او هدایت جستجو و انتخاب مدیر عامل بعدی دیزنی را بر عهده خواهد داشت.

برنامه ریزی یک سفر جهانی والت دیزنی؟ در صفحه بررسی هتل های والت دیزنی ورلد ما درباره هتل ها بیاموزید. برای اینکه کجا غذا بخورید، نظرات رستوران جهانی والت دیزنی ما را بخوانید. برای صرفه جویی در هزینه بلیط یا تعیین نوع خرید، نکاتی را برای صرفه جویی در پول در پست بلیط والت دیزنی ورلد بخوانید. پست ما چه چیزهایی را برای سفرهای دیزنی بسته بندی کنیم، نگاهی منحصر به فرد به موارد هوشمندانه دارد. برای اینکه چه باید کرد و چه زمانی آن را انجام داد، راهنمای جهانی سواری والت دیزنی ما کمک خواهد کرد. برای مشاوره جامع، بهترین مکان برای شروع ما است راهنمای برنامه ریزی سفر جهانی والت دیزنی برای همه چیزهایی که باید بدانید!

اندیشه های تو

نظر شما در مورد انتخاب مارک پارکر به عنوان رئیس هیئت مدیره دیزنی چیست؟ نظراتی در مورد کمیته برنامه ریزی جانشین پروری یا هر چیز دیگری که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است؟ خوشبین هستید که ایگر بالاخره جانشین خود را انتخاب کند درست است؟ آیا با ورود شرکت والت دیزنی به صدمین سال فعالیت خود، درباره آینده شرکت خوشبین هستید یا نزولی؟ فکر می کنید در سال 2023 اوضاع بهتر یا بدتر می شود؟ آیا با ارزیابی ما موافقید یا مخالف؟ هر سوالی که می توانیم به شما کمک کنیم پاسخ دهید؟ شنیدن بازخورد شما – حتی زمانی که با ما مخالف هستید – برای ما جالب است و برای سایر خوانندگان مفید است، بنابراین لطفاً نظرات خود را در زیر در نظرات به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *