تورها

راهنمای سفر به عجمان – عربستان اصیل

عجمان ممکن است کوچکترین از هفت امارات باشد، اما با آب و هوای آفتابی خشک و سواحل افسانه ای، این کشور ممکن است یک تعطیلات زمستانی ایده آل باشد. عجمان که بین شاجه و دبی پر زرق و برق قرار گرفته است، تمرینات باستانی را در خود جای داده است که میراث تمدن خود را به نمایش می گذارد و تجربه واقعی از عربستان امروزی را ارائه می دهد.

عجمان – کوچکترین امارت

عجمان 260 کیلومتر مربع از شمال شرقی شبه جزیره عربستان را پوشش می دهد. این امارت به‌خاطر سواحل، مکان‌های تاریخی و شهر عجمان که محل بازار طلا، بازارها و رستوران‌هایی با درختان نخل است که سواحل طبیعی و ماسه‌ای سفید را پوشانده‌اند و 500 مسجد با مناره‌های متمایز خود خط افق را شکل می‌دهند، شناخته شده است. مسیری در امتداد کورنیش قرار دارد که هتل های پنج ستاره مشرف به خلیج عربی را به هم متصل می کند.

بازارهای معتبر سوغاتی، سکه و مد را در بافت‌های درخشان می‌فروشند.

کجا در عجمان غذا بخوریم

مارسا یک منطقه تفرجگاهی مدرن است که پر از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف است که در حاشیه ساحل قرار دارد و خانواده‌ها از شب‌های خنک‌تری لذت می‌برند. فروشگاه‌های مواد غذایی به شلوغی زندگی محلی می‌افزایند و رستوران‌ها مردان محلی را می‌بینند که بیرون از خانه نشسته‌اند و روی قوری‌های قهوه عربی به زندگی فکر می‌کنند.

خانواده‌ها وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های محلی اماراتی مانند Liwarah، واقع در قلب منطقه میراث، به اشتراک می‌گذارند. در اینجا رگگ (نان) را امتحان کنید و در عسل و پنیر آغشته کنید و آن را با قهوه عربی که با هل درست می‌شود و گلوله‌های لوقمت با شربت خرما که شبیه دونات است همراه کنید.

رستوران هندی بخارا در هتل عجمان

عجمان روزانه فراوانی دارد و به خاطر ماهی تازه اش شهرت دارد. Seascape at the Wydam Garden بهترین بشقاب ها و غذای به یاد ماندنی هندی را برای رزرو میزی در بخارا در هتل عجمان سرو می کند.

باشگاه سوارکاری عجمان

به هم خیره شدیم. چشمانش رسا و آتشین، بدنی مجسم، نجیب و ظریف در کت خاکستری خالدارش. اسب ارجمند عرب که توسط مردم بادیه نشین عشایر مورد توجه قرار گرفته است، تنها یکی از بسیاری از ویژگی های نمادین عجمان است.

اگر شما هم مثل من به اسب علاقه دارید، از باشگاه سوارکاری عجمان دیدن کنید. این باشگاه به اصطبل کردن بیش از 120 اسب قهرمانی و همچنین راه اندازی یک مدرسه سوارکاری اختصاص دارد. اهمیت اسب‌های عرب و شهرت تاریخی آن‌ها در تار و پود این مرکز بزرگ و به خوبی نگهداری می‌شود. به اندازه خود امارت معتبر، هر اسب نامی دارد که بدون شک به عجمان قدیم باز می گردد.

منطقه میراث و موزه، عجمان قدیم

موزه عجمان

موزه عجمان

عجمان قدیم از سواحل نهر عجمان به عنوان بندر تجاری عربستان توسعه یافت. قبل از نفت، به دلیل غواصی مروارید و تجارت ماهیگیری معروف بود. منطقه میراث و موزه در مرکز عجمان، سنت‌های موروثی خود را که از محیط طبیعی سخت و پیوندهای تجاری با تمدن‌های خارجی مانند بین‌النهرین، هند و چین ناشی شده است، به نمایش می‌گذارد.

موزه عجمان که در قلعه‌ای متعلق به قرن هجدهم قرار دارد، بینش جالبی از تاریخ و فرهنگ امارت ارائه می‌کند. در اینجا تاریخ و تجارت در یک نمایش جذاب معاصر جان می گیرند.

گالری‌ها خیاط‌ها، طناب‌سازان، علف‌فروشان، آرایشگران (که دندان‌پزشک هم بودند)، و همچنین روش‌های درمانی سنتی گیاهان دارویی، حجامت و ماساژ را نشان می‌دهد که در طول نسل‌ها منتقل شده است.

صفحه نمایش های هوشمند جزئیات کمپین بریتانیا در خلیج فارس در سال 1819 را نشان می دهد، در حالی که اسناد رسمی توافقنامه اکتشاف بین دولت عجمان و شرکت بریتیش پترولیوم در سال 1951 و سوابق پیمان دریایی 1820 نمایش داده می شود. در حیاط، زیر سایه، یک مدل کپی از لندرور سری 111 دهه 1960 قرار دارد، اولین وسیله نقلیه آفرود مورد استفاده در صحرا متعلق به مرحوم شیخ راشد بن حمید النعیمی که از سال 1928 تا 1981 بر عجمان حکومت می کرد.

همچنین، در این منطقه مسکن محقر، که اکنون به موزه تبدیل شده است، از شاعر مشهور، رشید الخضر، است که شعری در ستایش شاه جورج سروده است.

بینی خود را تا گالری عطر دنبال کنید

یک گالری عطر (La Rose Gallery Perfumes) در منطقه میراثی قرار دارد که نشان دهنده اهمیت سنتی عطرها در امارت است. در اینجا ردیف‌هایی از عطرها در قفسه‌های پر از هوای معطر، آزموده شده و با یک اتاق کناری برای مخلوط کردن دستور العمل‌های انحصاری برای درخواست‌های شخصی، آزمایش شده است، که خود هنری است. عود به طور سنتی به عنوان طلای سیاه در خاورمیانه شناخته می شود، یک عنصر ارزشمند از چوب کمیاب. بخشی از فرهنگ مسلمانان به عنوان بخور در خانه ها و مکان های عبادت باقی می ماند.

شهر ماسفوت

در ارتفاعات کوه های هاجر، یک ساعت و نیم از میان یک بیابان پر از شتر و درختان اقاقیا، مسفوت یک شهر تاریخی با پیشرفت هایی برای افزایش گردشگری است. نزدیک به مرز عمان، ۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا، پراکنده از مزارع و مزارع نخل، انبه، خرما، انجیر، موز و درختان مرکبات است.

با موزه‌ای با ارائه، برج دیده‌بانی و مسجدی که قدمت آن به سال 1815 برمی‌گردد، اینجا محل اقامت رئیس‌جمهور امارات و حاکم عجمان است.

ذخیره‌گاه طبیعی الزوره

الزوره - حرا و ذخیره گاه طبیعی

الزوره – حرا و ذخیره گاه طبیعی

ذخیره‌گاه طبیعی الزوره یک جواهر پنهان در عجمان است، یک منطقه حفاظت‌شده بزرگ با بیش از یک میلیون متر مربع تالاب و جنگل‌های حرا که در تعهد دولت برای افزایش ۱۰۰ میلیون درخت تا سال ۲۰۳۰ در سراسر امارات گنجانده شده است.

آرام و آرام، تورهای کایاک با راهنما برای گروه‌های کوچک وجود دارد که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. انتظار داشته باشید که در طول سفر خود شاهد پریدن ماهی از طریق کانال های باریک با انبوهی از شاخ و برگ، مرغ ماهی خالدار و حواصیل همراه با آواز پرندگان باشید. در زمستان، ممکن است خوش شانس باشید که چشم انداز صورتی فلامینگوها را بر روی پاهای نازک چوبی آنها مشاهده کنید که به رنگ صورتی ظریف هستند.

برای استراحت سلامت و تندرستی کجا بمانید

استراحتگاه سلامت و رفاه زویا

استراحتگاه سلامت و رفاه زویا

مشرف به این واحه آرامش و زمین گلف الزویه است استراحتگاه سلامت و رفاه زویا، اولین در نوع خود در امارات متحده عربی است که نوید دهنده عصر جدیدی در تجارب سلامتی یکپارچه مبتنی بر جوانسازی ذهن و بدن است.

این استراحتگاه مدرن و کم ارتفاع در سال 2022 با اتاق‌ها و سوئیت‌های بزرگ با طراحی ملایم رنگ‌های آرامش‌بخش خنثی افتتاح شد. از فیزیوتراپی و توانبخشی، تناسب اندام، یوگا و شفای معنوی، زویا ریزورت سلامت و تندرستی طیف وسیعی از بسته‌های استراحت را برای سم‌زدایی و مدیریت وزن و همچنین برنامه‌های سفارشی‌شده با بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی تشخیصی پیشرفته و امکانات اسپا ارائه می‌دهد. و اتاق تناسب اندام

محل اقامت:

لابی هتل عجمان

لابی هتل عجمان

هتل عجمان به خوبی در Corniche واقع شده است، با مبلمان چوبی با طراحی زیبا به سبک عربی با منظره ای از خلیج عربی. داخل باغ‌های محوطه‌سازی‌شده قرار دارد و به ساحل خصوصی ماسه‌ای سفید می‌ریزد. همچنین یک سالن بولینگ و باخارا، یکی از بهترین رستوران های هندی در این کشور ارائه می دهد.

در منطقه الزوره نشسته است اوبروی، یک سازه فوق مدرن زیبا با اتاق ها، سوئیت ها و ویلاهای شیک که در 37 هکتار باغ محوطه سازی شده قرار دارد. این اقامتگاه که توسط Peiro Lissoni طراحی شده است، دارای یک گالری هنری و بزرگترین استخری است که من دیده ام به طول 85 متر.

رسیدن به آنجا

عجمان فرودگاه خود را ندارد. بنابراین شما به فرودگاه شارجه یا فرودگاه دبی پرواز می کنید و فقط 30 دقیقه رانندگی می کنید. مدت زمان پرواز حدود 7 ساعت است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *