تورها

قلعه ها و کاخ های منطقه ویدزمه در لتونی

Alūksne در سواحل دریاچه Alūksne واقع شده است و قلعه قرون وسطایی اصلی آن (1342) که اکنون ویران شده است، در جزیره ای در این دریاچه ساخته شده است که اکنون به نام Pilssala (جزیره قلعه) شناخته می شود. در سال 1702 در طول جنگ بزرگ شمال ویران شد. یک برج از این قلعه مرمت شده و در ویرانه های آن منطقه تفریحی ایجاد شده است. پارک تپه معبد در سواحل دریاچه به این نام خوانده می شود که زمانی محل قلعه لاتگالی بوده است و تپه باقی مانده توسط معبد مشاهیر در بالای آن قرار دارد. این پارک همچنین دارای بالاترین برج دیدنی در لتونی است که منظره ای پانوراما از دریاچه و شهر را فراهم می کند.

آلوکسنه دو قصر دارد. Lakeshore یا Old Palace یک ساختمان مسکونی بود که بین سال‌های 1793 و 1794 به سبک معماری کلاسیک ساخته شد. از آن زمان تا کنون چند بازسازی جزئی داشته است. در سال 1932، در طول اولین دوره استقلال لتونی، یک بیمارستان در آن قرار داشت. اکنون مدرسه هنری Aluksne است و بازدید از ساختمان باید از قبل رزرو شود.

کاخ قدیمی در Alūksne، Vidzeme در لتونی

دومین کاخ آلوکسنه، کاخ جدید، در مرکز شهر قرار دارد. Otto Hermann von Vietinghoff، یکی از اعضای یک خانواده اشرافی بالتیک در سال 1753 خانه Alūksne را به دست آورد. نوادگان او، بارون الکساندر، این کاخ را بین سالهای 1859 و 1864 به سبک احیای گوتیک انگلیسی ساختند. اطراف آن توسط پارک Manor احاطه شده است که دارای ساختمان های کوچک جالب، یک دریاچه و فواره است. این کاخ تا زمان اصلاحات ارضی در سال 1920 متعلق به خانواده ویتینگهوف بود. در سال 1959، موزه آلوکسنه تأسیس شد و شامل نمایشگاه هایی است که میراث فرهنگی و تاریخی آلوکسنه را به تصویر می کشد. دومین موزه طبیعت خصوصی که اداره می شود، Vides labirints (هزارتوی محیطی) است.

قلعه جدید در Alūksne، Vidzeme در لتونی

قلعه جدید در Alūksne، Vidzeme در لتونی

Valmiera قرون وسطایی یک شهر مستحکم بود و ساکنان آن در داخل دیوارهای قلعه چوبی قرن سیزدهم آن زندگی می کردند. این قلعه به طور منظم بازسازی می شد تا اینکه در نهایت با یک قلعه سنگی جایگزین شد.

این قلعه در برابر گلوله های توپ آسیب پذیر بود و دیوارهای آن توسط باروهای خاکی در قرن هفدهم مستحکم شد. اما آنها نتوانستند آن را نجات دهند و در طول جنگ شمالی در سال 1702 ویران شد. پس از جنگ، ساکنان شهر سنگ های قلعه را برای ساختمان های خود غارت کردند. امروزه از قلعه سنگی اولیه بسیار کمی باقی مانده است. داستان Valmiera و قلعه آن مربوط به موزه Valmiera است. این موزه چندین ساختمان از جمله نمایشگاه جدیدی به نام de Woldemer را اشغال می کند که در برخی از پایه های قرن هفدهمی قرار دارد.

ویرانه های قلعه قدیمی لیوونی در والمیرا، ویدزمه در لتونی

ویرانه های قلعه قدیمی لیوونی در والمیرا، ویدزمه در لتونی

موزه والمیرا در مرکز تاریخی شهر قرار دارد. در پشت بقایای دیوار قلعه، بازدیدکنندگان 12 ساختمان را پیدا می کنند که داستان شهری را روایت می کند که زمانی عضو اتحادیه هانسی بود. آنها شامل قدیمی ترین ساختمان چوبی در لتونی، داروخانه قدیمی، و یک رستوران پیتزا بود که ساختمان چوبی قدیمی دیگری را اشغال می کند. Cēsis همچنین دارای یک قلعه قدیمی لیوونی است که بازدیدکنندگان می توانند با نور یک لامپ به کاوش بپردازند.

مرکز تاریخی Valmiera در Vidzeme، لتونی

مرکز تاریخی Valmiera در Vidzeme، لتونی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *