تورها

پیاده روی و دوچرخه سواری در اطراف کوسکو، پرو

خرابه‌های اینکای پرو در اطراف و کوسکو و دره مقدس مسیر گردشگری نسبتاً مناسبی هستند، ناوگان ون‌هایی که مسافران روزانه را به داخل و خارج می‌رسانند. بهتر است از شلوغی دور شوید و با دوچرخه یا پیاده منطقه را بگردید. اما انتظار نداشته باشید که به محض رسیدن شروع کنید – بهتر است تا زمانی که به ارتفاع عادت نکنید، کار را آسان کنید. به هر حال کوسکو در ارتفاع حدود 3400 متری قرار دارد و برخی از مکان هایی که من بازدید کردم تقریباً 5000 متر هستند.

خوشبختانه فناوری به کمک می آید و نسل جدید دوچرخه های الکترونیکی کوهستانی می توانند تقریباً با هر چیزی کنار بیایند. البته زمانی که بالا می روید باید رکاب بزنید و پایین آمدن با سرعت می تواند کمی وحشتناک باشد. خوشبختانه من از راهنماهای خوب برخوردار هستم و هرگز از منطقه راحتی خود خارج نمی شوم. در یک هفته، من با منظره‌های شگفت‌انگیز، خرابه‌های دورافتاده و لذتی که فقط ارتفاع می‌تواند به ارمغان بیاورد، پاداش می‌گیرم.

ویرانه‌های دوچرخه الکترونیکی هواناکوری اینکا

برای اولین روز دوچرخه‌سواری الکترونیکی من در این ارتفاع، از فرودگاه، در Huilcarpay، ابتدا در جاده شروع می‌کنیم، سپس به مسیری خاکی می‌پیچیم. مناظر باشکوهی از کوسکو در زیر ما قرار دارد و ما را از طریق مزارع به سمت بالا هدایت می کند، جایی که مردم در آنجا کار می کنند. به زودی وارد کشور باز می شویم، صعود تندتر می شود. در نهایت در ارتفاع 3932 متری به آبرا پوناکانچا می رسیم و آن ها تا زین بعدی ابرا قاتوکآسا در ارتفاع 3975 متری نسبتاً صاف است.

در اینجا دوچرخه‌هایمان را رها می‌کنیم و سپس به مدت 30 دقیقه به سمت ویرانه‌های Huanacauri که در زیر قله‌ای به همین نام قرار دارد، در سربالایی‌های شیب‌پینگ پیاده‌روی می‌کنیم. اساطیر اینکاها می گوید اینجا جایی است که Manco Capac و Mama Ocllo اولین دید خود را از دره کوسکو پیدا کردند و تصمیم گرفتند آن را پایتخت خود کنند. این در یک موقعیت فوق العاده با منظره 360 درجه از سراسر رشته کوه Vilcabamba و درست در سراسر کوسکو به کوه های پوشیده از برف بالای دره مقدس است. از اینجا دوباره گام‌هایمان را طی می‌کنیم و با چرخ آزاد به شهر برمی‌گردیم،

ویرانه های دوچرخه الکترونیکی کوسکو

روز بعد در جاده به سمت خرابه های وسیع ساکسای هومان دوچرخه سواری می کنیم. اگرچه سنگ‌های کوچک‌تر ساکسای‌هوامان در کوسکو اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گرفتند، سنگ‌های باقی‌مانده تا 8.5 متر ارتفاع و بیش از 360 تن وزن دارند. ما در سربالایی به سمت پوکا پوکارا حرکت می‌کنیم، ویرانه‌ای لذت‌بخش در برجستگی کوچکی که اکنون گمان می‌رود «تامبو» است، خانه‌ای برای استراحت حیوانات، کالاها و مسافران مسافر.

سایت سوم ما Tambomachay است، که به دلیل آبشارهای بسیار محافظت شده اش، به حمام اینکاها معروف است، که با دقت از طریق کانال های سنگی خوب منحرف شده اند. از اینجا جاده را ترک می کنیم و مسیرهای خاکی را از طریق سراشیبی حومه شهر به سمت کوسکو طی می کنیم، از میان مزارع سیب زمینی، از مناظر دیدنی دره و خود شهر لذت می بریم.

دوچرخه سواری پیزاک به اوروبامبا در دره مقدس اینکاها

در فاصله کوتاهی از کوسکو، دهکده جذاب پیزاک قرار دارد که دارای یک بازار روزانه صنعتگران است، اگرچه امروز نسبتاً ساکت است. پس از عبور از رودخانه Urubamba، سفر E-Bike خود را در دهکده کوچک Taray آغاز می کنیم. مسیر خاکی آرام در کنار دره رودخانه از میان دهکده‌ها و باغ‌های محلی و به دور از ترافیک می‌گذرد.

مزارع ذرت سفید، که فقط در این دره رشد می کنند، با پس زمینه کوه های یخبندان و خرابه های اینکا در تضاد هستند. وقتی از کنار کشاورزانی که در حال شخم زدن مزارع خود با گاوها و زنانی که هیزم بر پشت خود حمل می کنند، می گذریم، سواری کیفیتی بی انتها دارد. قبل از رسیدن به Huayllabamba از روستاهای قویا، لامای و کالکا عبور می کنیم. مکثی برای نفس کشیدن و سپس پیش از رسیدن به Urubamba، مقصد نهایی، از Yucay ادامه می دهیم.

پیاده روی Huchuy Qosqo

قبل از اینکه پیاده روی را شروع کنیم، یک رانندگی طولانی در مسیری پر از دست انداز از کنار دریاچه قوریکوچا در تالاب های باز است. یک صعود تدریجی ما را به سمت بالا به فلات در ارتفاع 4404 متری می برد و مناظری از دریاچه سبز زمردی پیورای و شهر چینچرو اینکاها وجود دارد. به زودی مسیر صاف و به خوبی حفظ شده اینکا را دنبال می کنیم که از آلپاکا و لاما می گذرد و به تدریج پایین می آییم.

یک روستای دورافتاده، نیمه متروکه، در سمت راست ما قرار دارد، قبل از اینکه وارد دره ای پر از پوشش گیاهی عجیب و غریب شویم و مسیری آسفالت شده را در امتداد یک رودخانه دنبال کنیم. در اینجا با سیریلا، زنی محلی با اسبش آشنا می شوم که در حال جمع آوری گل ها برای درمان سرفه است. ما در بالای دره مقدس برای اولین مناظر از خرابه های Huchuy Qosqo یا Little Cusco بیرون می آییم. در حالی که خانه های سه طبقه، میدان مرکزی بزرگ و تراس های وسیع آن را کشف می کنیم، تنها هستیم. از اینجا یک مسیر شیب دار خر به Lamay منتهی می شود، جایی که وسیله نقلیه ما در انتظار است.

E-bike Maras به دریاچه Huaypo

در طول شب باران شدیدی می‌بارد و ما باید اولین مسیر را به سمت Salinas de Maras رها کنیم زیرا گل و لای زیادی وجود دارد. درعوض، جاده را از طریق ماراس به سمت بالا طی می کنیم و سپس به سمت سواحل دریاچه Huaypo حرکت می کنیم. در اطراف آن، مزارع وسیعی وجود دارد که به خوبی کشت شده است، محصولات مختلفی که رنگارنگی را در حومه شهر تشکیل می دهند.

لبه دریاچه را دنبال می‌کنیم و سپس به داخل می‌پیچیم، کشاورزانی که سیب‌زمینی‌هایشان را می‌کاوند و مطمئن می‌شوند که به سگ‌های نگهبانشان اسکله وسیعی می‌دهیم. گل و لای بیشتری در راه است، اما در نهایت برای یک ناهار گرم به دریاچه برمی گردیم. این یک نقطه آرام است، مناسب برای ورزش های آبی زمانی که هوا گرم تر است.

کوه رنگین کمان پالکویو را پیاده روی کنید

وقتی از کوسکو به سمت پالکویو، کوه رنگین کمان در قلب رشته کوه ویلکانوتا، حرکت می کنیم، باران شدیدی می بارد. در طول دو ساعت رانندگی، هوا رها نمی‌شود و به زودی در جاده‌های خاکی بالا می‌رویم و می‌لغزیم، باران تبدیل به برف می‌شود. یک تخته سنگ جاده را مسدود می کند، یک کامیون تلاش می کند تا آن را دور بزند اما ما به زودی در راه هستیم. هرچه بالاتر می‌رویم همه چیز در پتوی سفید پوشانده شده است و مه پایین آمده است.

با این حال، این ما را از انجام پیاده‌روی باز نمی‌دارد، و در حدود 5000 متری کار دشواری است. به طور معجزه آسایی وقتی به قله ها نزدیک می شویم، غبار بلند می شود و می توانیم شروع به تشخیص برخی از سنگ های رنگی کنیم که از میان برف بالا می آیند. در یک روز صاف، می توانید قله های پوشیده از برف Ausangate، Mariposa و Nevado del Inca را ببینید اما امروز نه. با این حال، این یک تجربه باورنکردنی است و همانطور که در حال رانندگی هستیم، باران متوقف شده است و ما توسط گله های لاما احاطه شده ایم.

پرونده واقعی

اطلاعات: کاوشگر آمازوناس در کوسکو دوچرخه های برقی درجه یک و راهنماهای عالی دارند. آنها تمام نیازهای دوچرخه سواری و پیاده روی من را تامین کردند.

برو: لاتام از لندن از طریق لیما به کوسکو پرواز می کند

اقامت کردن: Inkaterra La Casona یک پایگاه مجلل در کوسکو و یکی از اعضای گروه Relais & Chateau است.

Casa Andina Premium Cusco باعث می شود اقامت راحت در شهر داشته باشید.

Inkaterra Hacienda Urubamba برای یک زمان آرام در دره مقدس خوب است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *