تورها

پیست اسکی مورن سوئیس و دوزخ داغ آن

خانه سنتی اسکی بریتانیا، مورن، مقصدی است که باید حتما ببینید و هرگز شگفت‌انگیزتر از زمانی نیست که جمعیت مورن اینفرنو برای مهمانی در شهر هستند یا در مسابقه دوزخ مورن شرکت می‌کنند.

مورن یکی از دیدنی ترین پیست های اسکی در کوه های آلپ است. این روستای سنتی در امتداد لبه صخره ای مشرف به دره ای عمیق و باریک قرار دارد که حسی افسانه ای دارد. گاهی اوقات می توانید درست تا پایین اسکی کنید، گاهی اوقات نه. اما به بالا نگاه کنید و آنچه را که به نظر می رسد قله دوردست است، می بینید، سپس تله کابین دیگری را می بینید که به سمت یک قله حتی بلندتر، تقریباً 10000 فوت، حتی دورتر، حرکت می کند.

قلب زیبا و بدون ترافیک مورن

یک نقطه هیجان‌انگیز در بالای دامنه کوه پوشیده از درخت با چشم‌اندازهای ایگر، مونچ و یونگ‌فراو – برای رسیدن به اینجا یک تله‌کابین از دره و سپس یک سفر 15 دقیقه‌ای با قطار کوهستانی لازم است. این مکانی است که جذابیت بریتانیایی های دنیای قدیم را به وجود می آورد. باشگاه اسکی قندهار، که در سال 1924 توسط بازدیدکنندگانی از جمله آرنولد لون، پیشگام مسابقه اسکی و اسکی در تعطیلات شکل گرفت، هنوز هم یک باشگاه دارد و جایی بین رشته کوه های آلپ و مناطق اصلی وجود دارد. ویلیام، نوه لون، اینجا و در کنار دیگر بازدیدکنندگان بریتانیایی که با خانواده‌های محلی ازدواج کرده‌اند، زندگی می‌کند.

مورن از شیب‌ها – با آیگر که سرش را بالا می‌برد

مورن یک منطقه دراماتیک است. تله کابین Schilthornbahn از یک انتهای دهکده تا ارتفاع 8780 فوتی بیرگ و رستوران آن بالا می رود. از آنجا مرحله بعدی به ارتفاع 9745 فوتی می رسد، قله ای تکان دهنده و تنها، که همچنان رستوران گردان پیز گلوریا، ستاره فیلم جیمز باند در سال 1969 در سرویس مخفی اعلیحضرت را در خود جای داده است. از اینجا فقط یک راه به سمت پایین وجود دارد، یک مسیر مشکی شیب دار که می تواند شما را تا سطح دهکده بیشتر ببرد، اگرچه جایگزین های قرمز و آبی دورتر به سمت پایین وجود دارد. در انتهای دهکده، تله‌کابین وینترگ (همچنین یک ایستگاه قطار کوهستانی) اغلب تا جایی که می‌توانید برسید، فاصله دارد، اگرچه اگر شرایط خیلی خوب باشد، یک مسیر قرمز به سمت تله‌کابین دره در Lauterbrunnen می‌رود. در وسط دهکده، فونیکولار آلمندهوبل، که در میان کوه نقب می‌زند، به سمت آسانسورها و مسیرهای مختلف می‌رود.

در گذر آسانسور Jungfrau چیزهای بیشتری وجود دارد. در Lauterbrunnen (دره‌ای شیب‌دار و جذاب با آبشارهای غوطه‌ور، که در آن کوهنورد بازدیدکننده جی‌آر‌آی تالکین بر اساس ریوندل در هابیت و ارباب حلقه‌ها) با قطار (رایگان با آسانسور) از پیچ به سمت دیگر می‌روید. از دره برای پیست‌های آسان ونگن، به‌علاوه تله‌کابین که شما را به پیست بزرگ اسکی گریندل‌والد می‌برد.

نیک دالتون با دیمون هیل پس از سوزاندن دوره

طول کامل مسابقه 14.9 کیلومتر (9.25 مایل) است، از درست زیر قله Schilthorn تا Lauterbrunnen، کاهش عمودی از 2970 متر به 800 متر. با این حال، بخش پایین همیشه قابل اسکی نیست، در این صورت (همانطور که برای ما بود) مسابقه در Winteregg، یک تعقیب و گریز 9.5 کیلومتری (5.9 مایلی) به پایان می رسد.

از قبل از ساعت 8 صبح روز شنبه درست هر 12 ثانیه یکبار تا اواخر بعد از ظهر مسابقه‌ها حرکت می‌کنند. شاسی بلند و سریع، خمیدگی 90 درجه، بخش زیگ زاگ و صعودهای کوتاه وجود دارد. برای مسابقه ما، کوتاه‌تر، سریع‌ترین زمان‌ها کمتر از هفت دقیقه بود – به طور متوسط ​​60 مایل در ساعت – در حالی که یک اسکی باز خوب می‌توانست بدون فشار دادن آن، آن را در 15 دقیقه انجام دهد.

زمان شروع من 09:04:24 بود، بنابراین جمعیت خوبی از قبل شروع شده بود – و زمانی که من در اولین حرکت سریع خود بودم، مسابقه‌دهنده‌های جدی از کنار من رد می‌شدند. اما این یک چالش شخصی است تا یک مسابقه و زمان 18 دقیقه ای من این واقعیت را در نظر گرفت که روز قبل فقط مختصری از مسیر را اسکی کرده بودم – اما بر خلاف تعداد بسیار خوبی از مسابقه دهنده ها زمین نخوردم.

در روزهای قبل از خود جهنم، مسابقات کراس کانتری و اسلالوم غول پیکر وجود دارد که می توان به عنوان بخشی از اینفرنو سوپرترکیب شرکت کرد.

حقایق؟ این هشتادمین مسابقه در تاریخ 100 ساله باشگاه اسکی قندهار، جنگ، کووید و رویدادهای دیگر بود که سال های از دست رفته را به حساب می آورد. مسن‌ترین مسابقه‌دهنده در سال 2024 80 سال، جوان‌ترین مسابقه 18 ساله بود، اما تنها 12 درصد از زنان بودند – تعداد بیشتری از آنها تحت تعقیب هستند. 27 کشور از جزایر ویرجین بریتانیا گرفته تا آفریقای جنوبی حضور داشتند، اما تعداد زیادی از بریتانیایی ها – از جمله قهرمان سابق فرمول یک، دیمون هیل، بدون اسکی (و همچنین یک شرکت کننده معمولی در چالش اسکی شهر مومنتوم اسکی در استراحتگاه کران مونتانا سوئیس) حضور داشتند. ، با زمان 10 دقیقه.

مورن در این زمان زنده می شود. شب قبل از مسابقه، راهپیمایی Inferno در امتداد خیابان‌های بدون ترافیک برگزار می‌شود. رهبری آن را Wäschgärra، یک گروه برنجی رعد و برق از افراد جوان (شاید) 50 نفره، با شنل‌ها و تونیک‌های کنجکاو با چهار طبل باس و تعداد انگشت شماری از نوازندگان کوبه‌ای با سازهایی روی چرخ دستی‌های چرخدار رهبری می‌کرد. راهپیمایی در پیست اسکیت به پایان رسید، جایی که مجسمه ای از شیطان، شبیه به گای فاکس، به آتش کشیده شد.

عصر مسابقه اهدای جوایز در سالن مرکز ورزشی بود، تقریباً همه کسانی که مسابقه می‌دادند و بیشتر، آزاد بودند، با Wäschgärra که می‌کوبید و پاره می‌کرد، از روی میزها بالا می‌رفت، در حالی که آبجو جلوی یک گروه راک معمولی پایین می‌آمد. به صحنه رفت.

کلیوز پالمر، رئیس باشگاه قندهار از سال 2011 تا 2018 و کهنه سرباز 37 اینفرنو، در میان جمعیت حضور دارند. او علاوه بر اینکه رئیس خانواده آبجوسازی پالمر از بریدپورت است، معاون ستوان دورست و یک اسکی باز خوب است که در 9 دقیقه و 14 ثانیه تمام می کند.

زمان های شلوغ در خط شروع

دوره درخواست برای Inferno 2025 (22-25 ژانویه) از 1 ژوئن تا 15 سپتامبر (inferno-muerren.ch) ادامه دارد. به طور کلی نزدیک به 3000 درخواست برای 1850 مکان وجود دارد. اولویت به مسابقه‌دهنده‌هایی است که زمان سال قبل را در حدود 60 درصد برنده دسته‌شان دارند، و بقیه رای‌دهی دارند (کوچک‌ترین باید سال مسابقه 18 ساله شود). ورودی 70 SF (65 پوند) است. برای Inferno Super Combination (کراس کانتری، اسلالوم غول پیکر و سراشیبی) SF100 (92 پوند) است.

جاذبه رایگان دنیای جاسوسی در زیر رستوران گردان رفیع پیز گلوریا قرار دارد

Piz Gloria در بالای Schilthorn اولین رستوران گردان آلپ بود که در سال 1969 افتتاح شد. مناظر 360 درجه مسحورکننده ای وجود دارد که یک دور کامل 45 دقیقه طول می کشد. در سرویس مخفی اعلیحضرت به عنوان مخفیگاه بلافلد شرور عمل می کرد و در مرکز یک تعقیب و گریز هیجان انگیز اسکی با باند قرار داشت (تنها زمانی که جورج لازنبی نقش او را بازی کرد). دنیای جاسوسی رایگان – و بسیار خوب – یک تجربه موزه مانند از عکس ها و کلیپ های فیلم (که دایانا ریگ نیز در آن نقش آفرینی کرد) و همچنین شبیه سازهای باب سورتمه و هلیکوپتر است. در خارج از خط الراس Schilthorn، 15 پانل اطلاعاتی Walk of Fame را تشکیل می دهند که هم بازیگران و هم پشت صحنه ها را جشن می گیرند. حتی توالت‌های آقایان نیز تصاویری از تیتراژ انیمیشن دختر باند با تفنگ دارند، در حالی که نظرات فیلم دایانا ریگ (“تو اینجا چه کار می‌کنی؟”) به طرز عجیبی نگران‌کننده است که روی سیستم صوتی پخش می‌شود.

در زیر این ساختمان سوله مانند سه طبقه اتاق های پانوراما وجود دارد که در صخره ساخته شده اند

مورن هتل‌های کوچک و جذابی دارد، اما وقتی دوزخ به شهر می‌آید، استراحتگاه باتلاقی می‌شود.

هتل ایگر – در سال 1892 افتتاح شد و چهار نسل بعد توسط یک خانواده اداره می شود. آدریان استالی مسئول است و به خواهر ساندرا معروف است که یک جرعه شامپاین توسط دایانا ریگ داده شد تا در طول فیلمبرداری او را آرام کند. او اکنون خریدار شراب است. در سال 2022 به سبک کلبه کلبه بزرگ، نمای بیرونی چوب کاج اروپایی جدید، با اتاق‌ها و یک استخر شنا و آبگرم فوق‌العاده مشرف به خود ایگر داده شد. hoteleiger.com

هتل Edelweiss – یک مکان سه ستاره آرام و بی‌نظم در نقطه‌ای بی‌رقیب در لبه صخره که به سمت لاتربرونن فرو می‌رود. یک فضای داخلی مدرن یک رستوران/اتاق صبحانه واقعاً پانوراما با یک تراس بزرگ و منظره ای خیره کننده به سمت کوه سنگی در سراسر دره همراه با ایگر و دیگران کمی دورتر فراهم می کند. به یک سازه چوبی کوچک و بی تکلف با علامت Edelweiss Premium بروید و اتاق‌های باشکوهی را می‌بینید که در سه طبقه پایین صخره با دیوارهای شیشه‌ای و بالکن فرو رفته‌اند. edelweiss-muerren.ch

هتل Drei Berge سنتی با ویژگی‌های مدرن بازیگوش، اتاق‌هایی با پارچه‌های غنی و جوک‌باکس در سالن/بار است. dreibergehotel.ch

خوردن و آشامیدن در مورن

بار رنگارنگ در دری برگ

رستوران گردان Piz Gloria یک صبحانه پر زرق و برق روزانه با نام SF37 (حدود 35 پوند) دارد، به همان میزان که می توانید تا ساعت 14 از بوفه، از صبحانه تا ناهار، از جمله پرزکو، میل کنید. خیلی زیاد؟ Bond Burger یا مجموعه ای از غذاهای دیگر منو را امتحان کنید. schilthorn.ch

هتل ایگر انتخاب خوبی دارد، چه رستوران دنج، یک تراس پانوراما یا بار Eiger Stübli. Edelweiss دارای «خاصیت های وحشی» مانند همبرگر گوزن خانگی در کنار غذاهای مورد علاقه مانند فوندو پنیر و روستی با پنیر راکلت است.

گوندولبار، یک کابین تله کابین تاریخی با تراس در پشت هتل Jungfrau، تا عصر امکان اسکی را دارد. در نزدیکی، هتل Drei Berge یکی دیگر از مکان های دوست داشتنی است، با بار و سالن رنگارنگ. این رستوران، اگر ارزان نباشد، جالب است، با غذاهایی مانند ماهی و چیپس که فیله ماهی قزل آلای بسیار درجه بندی شده و سرخ شده از دریاچه Blausee را با سیب زمینی سرخ کرده ترکیب می کنند – البته تقریباً 40 پوند.

قطار کوهستانی با پانورامای ایگر

پروازهای منظم سوئیس (swiss.com) از هیترو به زوریخ وجود دارد. از آنجا سفر ریلی به خودی خود یک جاذبه است. یک قطار از فرودگاه اغلب شما را مستقیماً به اینترلاکن می‌رساند – برخی از سفرها شامل چند تغییر سریع هستند، اما همه اینها در جدول زمانی ساعت سوئیس درج شده است، بنابراین جای نگرانی نیست. سواری ۲۵ دقیقه‌ای با راه‌آهن چرخ دنده‌ای، شما را در مسیر صعودی، به سمت Lauterbrunnen، آغاز می‌کند. تله کابین از یک ساختمان چوبی که شبیه خانه‌ای زیبا است، شما را از بیرون ایستگاهی که قطار آخر (مینی) منتظر است تا شما را به مورن برساند، به سمت بالا می‌برد. ایستگاه روبروی هتل ایگر و پنج دقیقه پیاده روی تا Edelweiss است.

اطلاعات بیشتر: muerren.swiss

مسابقه دوزخ 2025

مسابقه Inferno بعدی از تاریخ برگزار می شود 22 تا 25 ژانویه 2025.
را ثبتنام آنلاین از 1 ژوئن تا 15 سپتامبر 2024 باز خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *