تورها

چاپک به خشم، تقاضا، افزایش قیمت، رزرو و Reedy Creek طرفداران دیزنی می‌پردازد.

باب چاپک، مدیرعامل دیزنی، امروز در کنفرانس فناوری امضای وال استریت ژورنال در لاگونا بیچ، کالیفرنیا سخنرانی کرد. این رویداد به عنوان منحصر به فردترین فناوری “جایی که سرفصل ها و معاملات انجام می شود” نامگذاری می شود.

چاپک دقیقاً این کار را در طول مصاحبه خود با مت موری، سردبیر WSJ انجام داد. در طی آن، چاپک توضیح داد که چگونه بزرگترین شرکت سرگرمی جهان در حال دوبرابر کردن فعالیت های استریمینگ، فیلم و پارک موضوعی خود است. چاپک همچنین چشم انداز خود را برای آینده، از جمله انتظارات از Disney+ و خط لوله فیلم این شرکت در باکس آفیس بیان کرد.

چاپک که بیش از همه برای دنیای والت دیزنی و مخاطبان محور دیزنی لند ما قابل توجه است، درباره «چگونه نوآوری‌ها در پارک‌های موضوعی آن تجربه مشتری را افزایش داده است» بحث کرد. (سخنان وال استریت ژورنال، نه من.) می‌توانید مصاحبه کامل را برای خودتان در زیر تماشا کنید – ما به نکات مهمی که در ادامه می‌آید خواهیم پرداخت…

بیشتر جلسه بر روی دیزنی + و مالکیت معنوی این شرکت متمرکز بود، بنابراین ارتباط چندانی با آن وجود ندارد. (به نظر می رسد چاپک پیشنهاد می کند که دیزنی به جای تکیه بر اکتساب، بر تولید محتوای داخلی تمرکز خواهد کرد، پس این خوب است!)

یکی از مهم‌ترین چیزهای غیر پارکی که با دنیای والت دیزنی همپوشانی دارد، زمانی رخ داد که از چاپک در مورد محتوای بحث‌برانگیز که در برخی بازارها ممنوع شده بود سؤال شد. او خاطرنشان کرد که ما اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که به نظر می رسد همه چیز دو قطبی شده است، اما می خواهیم دیزنی برای گرد هم آوردن مردم بایستد.

چاپک این تصور را که دیزنی «بیش از حد بیدار است» را عقب انداخت و گفت: «دیزنی شرکتی است که 100 سال با ارائه خدمات به مخاطبان خود دوام آورده و 100 سال دیگر نیز با ارائه خدمات به مخاطبان خود زنده خواهد ماند.»

با عطف به دنیای والت دیزنی و دیزنی لند، سؤالاتی در مورد چگونگی موفقیت این شرکت در بازگشایی مجدد وجود داشت. چاپک در پاسخ به سوالی درباره تقاضای زیاد برای پارک‌های موضوعی، و اینکه آیا این بدان معناست که دیزنی پارک‌های بیشتری می‌سازد، گفت: همانطور که می‌دانید، پارک‌ها قبل از همه‌گیری بسیار موفق بودند، و ما آنها را برای یک یا دو سال در برخی بخش‌ها تعطیل کردیم. از جهان.

چاپک گفت که شرکت از نحوه بازگشت مصرف کنندگان به پارک های موضوعی خود “بسیار خرسند” است، و این را به “اعتماد” مردم به برند نسبت داد – مصرف کنندگان می دانستند که دیزنی به شیوه ای مسئولانه باز خواهد شد. چیزهایی مانند حباب NBA… اعتماد به نفس زیادی را در ذهن مردم به ما آورد. او اشاره کرد که از آن زمان، “کسب و کار قوی بوده است” و تا زمانی که دیزنی به انجام کارها به روش خود ادامه دهد، تقاضای قوی خواهد داشت.

وقتی صحبت از افزایش قیمت به میان می‌آید، مصاحبه‌کننده خاطرنشان کرد که بحث‌های آنلاینی در میان طرفداران «پرشور» دیزنی در مورد افزایش قیمت‌ها وجود دارد، با برخی از آنها که آنها را دوست دارند و برخی از آنها از هزینه‌های روزافزون متنفرند. مصاحبه کننده پرسید که چگونه می توان این تعادل را بدون اینکه طرفداران پرشور دیزنی را از خود دور کرد، متعادل کرد.

چاپک پاسخ داد: “ما می خواهیم یک تجربه مهمان عالی را بدون توجه به زمان آمدن مردم تضمین کنیم. اگر هفته دوم شهریور بیایند، می خواهیم تجربه خوبی داشته باشند. شاید آن زمان آنقدرها هم سخت نباشد، اما اینطور است [during the week of] روز شکرگزاری.» او همچنین گفت که مهم نیست مهمانان چه زمانی از آن بازدید می کنند، او می خواهد تجربه جادویی و خاطراتی را برای آنها تضمین کند که یک عمر ماندگار باشد.

در دنیایی که تقاضا را کنترل نمی کنیم، با یکی از این دو موقعیت روبرو هستیم. شما یا افراد زیادی را به پارک راه می‌دهید، جایی که تجربه خوبی ندارند، یا با دور کردن مردم از دروازه، آن را مدیریت می‌کنید.»

با در نظر گرفتن این موضوع، چاپک توضیح داد که سیستم رزرواسیون برای قابل پیش‌بینی کردن همه چیز برای «خانواده‌هایی از سیاتل» که ممکن است قبلاً در حوالی روز شکرگزاری در ساعت 10 صبح به دیزنی لند آمده باشند و قبلاً از آن دور شده بودند، ایجاد شده است. وی اشاره کرد که این کار به روشی مشابه سایر مشاغل در سراسر جهان از جمله خطوط هوایی انجام شده است. (توجه: ایرلاین‌ها همچنان بیش از حد رزرو می‌کنند و افراد را از پروازها منع می‌کنند، و پس از خرید بلیط هواپیما نیازی به رزرو هواپیمایی جداگانه ندارند. احتمالاً مثال بدی است.)

چاپک لحن سرکشی داشت، که با مصاحبه‌های گذشته که من دیده‌ام که این موضوع کاملاً سازگار است. او اشاره کرد که سیستم رزرو برای برخی از طرفداران دنیای والت دیزنی و دیزنی لند “بدعت” است، اما بی شباهت به سایر مشاغل نیست. او همچنین اظهار داشت که مدیریت بازده کاری است که همه کسب و کارهای خوب انجام می دهند و آن چیزی است که تحلیلگران و سرمایه گذاران انتظار دارند. چاپک اشاره کرد که اساساً قیمت‌گذاری بازتابی از تقاضا است – یک روش تجاری خوب و برای تجربه مهمان خوب است.

علاوه بر این، او مجدداً تاکید کرد که این کار برای محافظت از تجربه مهمانان انجام شده است تا پذیرش در روزهای شلوغ تضمین شود و پارک ها بیش از حد شلوغ نباشند. او ثابت قدم به فیلمنامه‌ای که برای هر کسی که پست اخیر ما را می‌خواند آشنا به نظر می‌رسید چسبید، دیزنی جمعیت کمتری نمی خواهد. در واقع، بسیاری از تفسیرهای موجود در آنجا می‌تواند به عنوان ردی مستقیم بر ادعاهای چاپک در طول مصاحبه WSJ باشد.

در پایان مصاحبه، از چاپک خواسته شد تا در مورد آن تأمل کند جنجال ریدی کریک و پیامدهای بین شرکت و ایالت فلوریدا “با کمی زمان و فاصله” در مورد اینکه او چه کاری را درست و چه غلط انجام داده است، اینکه آیا او در گذشته کاری متفاوت انجام می دهد، و چه درس هایی را که آموخته است.

احتمالاً چاپک که نمی‌خواست سرش را به لانه هورنت ببرد، جوابی نسبتاً دیپلماتیک نداد. او نه نام استاندار را گفت و نه به قانون اشاره کرد. کلمات خاص «پرچم قرمز» زیادی وجود داشت – و او هیچ یک از آنها را به زبان نیاورد. بنابراین حداقل، تیم ارتباطات شرکتی جدید او به او آموزش داده است که چه چیزی را نگوید.

در عوض، چاپک گفت: «درس و چیزی که ما همیشه باید می دانستیم، این است که دیزنی همه چیز درباره بازیگران است.» او خاطرنشان کرد که مردم ممکن است قلعه و چروها را به خاطر بسپارند، اما دلیل اینکه مردم خاطرات جادویی دارند که تا آخر عمر باقی می‌مانند، تعامل بین بازیگران مهمان است. او اعضای بازیگران را «سس مخفی» و کلید یک تجربه مهمان عالی در دنیای والت دیزنی نامید.

او گفت که اکثریت قریب به اتفاق – حدود 99٪ – از بازخورد مثبت مهمانان که هنگام اجرای Parks & Resorts دریافت کرد، درباره اعضای بازیگران بود. چاپک گفت که احساسات اعضای بازیگران و اهمیت این که آنها احساس ارزشمندی کنند و گویی می توانند با شرکت ارتباط برقرار کنند به او یادآوری شده است. چاپک در پایان گفت: “شما باید مطمئن شوید که بازیگران در مرکز هر کاری که انجام می دهید قرار دارند.”

از چاپک همچنین در مورد انتقادات شخصی و حملاتی که از طرفداران خشمگین دریافت کرده است، با مصاحبه کننده به انجمن ها و جامعه آنلاین سؤال شد. چاپک بیشتر این موضوع را نادیده می گیرد و می گوید که او حدود یک دهه پارک ها را اداره می کرد و می دانست که طرفداران دنیای والت دیزنی و دیزنی لند چقدر می توانند “پرشور” باشند. او به تصمیماتی اشاره کرد که مورد پسند طرفداران قرار نگرفت و گفت: “اگر ما یک گاری چورو را 10 فوتی جابجا کنیم، کار بزرگی است.”

چاپک همچنین به تصویر مجدد برج وحشت در ماموریت فرار اشاره کرد، “در حالی که طول خطوط از 30 دقیقه به 6 ساعت رسید.” (در این مرحله مصاحبه‌کننده صحبت او را قطع کرد، اما مفهوم آن این بود که این تصمیمی غیرمحبوب در بین طرفداران بود، اما عموم مردم پارک‌باز آن را تایید کردند.)

در هر صورت، چاپک قبلاً در مورد صف‌های طولانی زمانی که Star Wars Galaxy’s Edge افتتاح شد، گفته بود: «راز عمیق این است که ما قصد نداریم خطوط داشته باشیم. اگر ظرفیت کافی بسازید، سواری ها پایین نیاید و با راندمان 99 درصد کار کند، نباید خطوط 10 ساعته داشته باشید… بنابراین، خطوط 10 ساعته نشانه موفقیت نیست. صراحتاً باید آن را نشانه ای از شکست دانست.»

همچنین کمی سرگرم کننده است که قبلا در همان مصاحبه، چاپک از اهمیت تضمین یک تجربه خوب برای مهمانانی که “در واقع در داخل پارک ها هستند” صحبت کرد. مثل این است که وقتی به تصمیم خود مبنی بر تبدیل برج وحشت به ماموریت فرار می بالد، همه چیز را فراموش کرده است. به اعتبار او، این تجسم مجدد دعوت درستی بود – و من می توانم اعتراف کنم که در گذشته در مورد آن اشتباه کردم. اما من مطمئن نیستم که خطوط طولانی 6 ساعته و تجربه خوب چگونه پیام‌رسانی مداوم هستند.

یکی از چیزهایی که در شنیدن صحبت های چاپک برایم جالب است این است که چگونه بین پایبندی به فیلمنامه و اظهار نظرهای صریح در نوسان است. وقتی صحبت از طرفداران «پرشور» دیزنی به میان می‌آید، او اغلب لحنی تند و تقریباً تدافعی با جمله «من درست می‌گویم، تو اشتباه می‌کنی…و در اینجا دلیل آن است” زیر متن با دیگر موضوعات و جنجال‌های اصلی‌تر، او بسیار دیپلماتیک‌تر و متواضع‌تر است و با دقت کلمات خود را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کند که (عاقلانه) طفره‌آمیز باشد.

نمی توانم بگویم لزوماً او را سرزنش می کنم و صادقانه بگویم، من از چاپک قدردانی می کنم که نظرش را بیان می کند، حتی زمانی که در مورد هوادارانی مانند ما حرف منفی برای گفتن دارد. این دقیقاً کاملاً در تضاد با ایگر است که با هر کلمه ای که انتخاب می کرد دقیق و هدفمند بود – حتی اگر احتمالاً فکر بسیاری از چیزهای مشابه چاپک. (اگرچه من شخصاً با این موضوع خوب هستم، فکر نمی‌کنم این لحن بی‌تفاوت برای اکثر طرفداران خوب باشد.)

به اعتبار خود، چاپک همچنین نشان داد که اگر به معنای انجام کار درست برای شرکت والت دیزنی و شهرت بلندمدت آن باشد، می تواند این انتقاد را تحمل کند. همه ما می خواهیم همیشه همه را خوشحال کنیم. من مطمئن نیستم که در این دنیا امکان پذیر باشد. بنابراین، دوباره باید این را تقطیر کنیم و بگوییم، “می خواهیم چه کسی باشیم؟” ما می‌خواهیم شرکت چه کسی باشد؟ به هر حال، احساسات شخصی من واقعاً مهم نیستند. آنچه مهم است این است که مردم چه احساسی نسبت به شرکت دارند.»

چاپک با گفتن این جمله پایان داد که «او خودش را از آن دور می کند، و این نوع شگفتی ها… همه می خواهند دوست داشته شوند و دوستشان داشته باشند، اما در این دنیا، این همیشه ضروری نیست. همه اینها را پاک می‌کنم و می‌گویم: “ما می‌خواهیم که شرکت دیزنی پایتخت چه چیزی را نشان دهد؟” اگر در کنار شرکت درست انجام می‌دهیم و می‌توانیم شب بخوابیم، پس می‌توانم تفلون باشم و بدانم که کار را درست انجام می‌دهیم.»

برنامه ریزی یک سفر جهانی والت دیزنی؟ در صفحه بررسی هتل های والت دیزنی ورلد ما درباره هتل ها بیاموزید. برای اینکه کجا غذا بخورید، نظرات رستوران جهانی والت دیزنی ما را بخوانید. برای صرفه جویی در هزینه بلیط یا تعیین نوع خرید، نکاتی را برای صرفه جویی در پول در پست بلیط والت دیزنی ورلد بخوانید. پست ما چه چیزهایی را برای سفرهای دیزنی بسته بندی کنیم، نگاهی منحصر به فرد به موارد هوشمندانه دارد. برای اینکه چه باید کرد و چه زمانی آن را انجام داد، راهنمای جهانی سواری والت دیزنی ما کمک خواهد کرد. برای مشاوره جامع، بهترین مکان برای شروع ما است راهنمای برنامه ریزی سفر جهانی والت دیزنی برای همه چیزهایی که باید بدانید!

تفکرات شما

آیا مصاحبه باب چاپک، مدیرعامل دیزنی را در کنفرانس فناوری وال استریت ژورنال تماشا کردید؟ در مورد هر چیزی که او می گفت یا نگفته فکر می کرد؟ درباره نظرات او درباره شلوغی، افزایش قیمت، تقاضای بالا، رزرو، اعضای بازیگران یا هر چیز دیگری فکر می‌کنید؟ آیا نگران آینده دنیای والت دیزنی، دیزنی لند یا به طور کلی این شرکت هستید؟ فکر می کنید در طول این سال اوضاع بهتر یا بدتر می شود؟ آیا با ارزیابی ما موافقید یا مخالف؟ هر سوالی که می توانیم به شما کمک کنیم پاسخ دهید؟ شنیدن بازخورد شما – حتی زمانی که با ما مخالف هستید – برای ما جالب است و برای سایر خوانندگان مفید است، بنابراین لطفاً نظرات خود را در زیر در نظرات به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *