تورها

آیا سفر به مصر امن است؟

س: من یک تعطیلات به مصر رزرو کرده ام. با این حال، در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس، من نمی دانم که آیا سفر به مصر امن است یا خیر.

آ: مصر مدت‌هاست که یک نقطه محبوب برای بریتانیایی‌ها بوده است که فرهنگ و تاریخ باستانی و همچنین تعطیلات خورشید و شن را ارائه می‌دهد. مصر با اسرائیل مرز مشترک دارد و مرز کوتاهی با غزه – مرز رافا – که توسط آنها کنترل می شود.

مصر تاکنون موفق شده است از کشاندن به جنگ بین اسرائیل و حماس اجتناب کند و تا حد زیادی از اختلال در امان مانده است. بمب‌ها در نزدیکی مرز رافا سقوط کرده‌اند و دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه (FCDO) اشاره می‌کند که در 8 اکتبر، دو گردشگر اسرائیلی توسط یک افسر پلیس محلی پس از اینکه طبق گزارش‌ها “اسلحه شخصی خود را به سمت گروه توریستی پرتاب کرد” در یک سایت کشته شدند. در شهر ساحلی اسکندریه

بنابراین در زمان نوشتن، کار طبق معمول است. خطوط هوایی همچنان پروازهای خود را انجام می دهند و شرکت های تعطیلات همچنان مشتریان خود را به مصر می فرستند.

فاصله استراحتگاه های مصر با اسرائیل چقدر است؟

نقشه از اسرائیل فلسطین.پروکون

اگرچه مصر و اسرائیل مرز کوتاه رافا به طول 12 کیلومتر (7.5 مایل) مشترک دارند، اما مصر کشوری وسیع است.

وسعت زمین عظیم مصر 1.1002450 کیلومتر مربع (387050 مایل مربع) است که آن را بیست و نهمین کشور بزرگ جهان می کند.

مناطق توریستی بسیار دورتر هستند. به عنوان مثال، شرم الشیخ، تفرجگاه ساحلی محبوب مصر 393 کیلومتر (245 مایل) دورتر است – حدود پنج ساعت با ماشین تا مرز غزه فاصله دارد.

کسانی که به قاهره، اسکندریه، غرقاده و الاقصر می روند بیش از شش ساعت با ماشین فاصله خواهند داشت.

بنابراین، تعطیلات بسته من ادامه خواهد داشت؟

در این زمان تعطیلات بسته همچنان ادامه دارد. پروازهای بریتانیا به مصر در حال حاضر در حال انجام است. مسیر پرواز آنها از ایتالیا به دریای مدیترانه می گذرد، زیرا پروازها بدون ورود به فضای هوایی اسرائیل به سمت مصر می روند. با این حال، بررسی اینکه آیا تاخیر وجود دارد ارزش دارد.

اگر بخواهم سفرم به مصر را به تعویق بیندازم چه می شود؟

اگر می‌خواهید به تعویق بیفتید، ممکن است متوجه شوید که آژانسی که از طریق آن رزرو کرده‌اید، اگرچه ملزم به انجام آن نیست، ممکن است انعطاف‌پذیر باشد. اگر آنها باشند، این یک حرکت حسن نیت خواهد بود، زیرا، در قانون، هیچ مبنایی برای بازپرداخت وجه از شرکت تعطیلات یا درخواست بیمه مسافرتی وجود ندارد.

اگر دفتر امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه (FCDO) توصیه‌ای مبنی بر «پرهیز از همه سفرهای غیر ضروری» برای مصر صادر کند، این تغییر می‌کند. قبلاً این کار را برای سفر به اسرائیل انجام داده است. در این صورت می توانید برنامه های سفر خود را بدون جریمه کنسل کرده و پول خود را پس بگیرید.

وزارت خارجه در مورد سفر به مصر چه می گوید؟

وزارت امور خارجه در حال حاضر نسبت به سفر به مقاصد گردشگری از جمله قاهره، شرم الشیخ، غرقاده، الاقصر، اسوان و اسکندریه هشداری نمی دهد.

با این حال، FCDO توصیه می کند از همه سفرها به مقاصد در هر نقطه در 20 کیلومتری مرز مصر و لیبی (به جز شهر السالوم، جایی که توصیه می کند از همه سفرهای ضروری اجتناب کنید) و استان سینا شمالی توصیه می کند.

این سازمان به مسافران توصیه می کند که “هوشیار بوده و در مکان های توریستی و مذهبی و همچنین تجمعات عمومی احتیاط کنند”.

شما می توانید در مورد مناطقی که نباید در مصر به آنها سفر کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید وب سایت FCDO.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *