تورها

بانکوک جایگزین و چیانگ مای معنوی

چه کسی می تواند در مقابل تایلند با لشکر معابد طلایی خیره کننده، سواحل بت در جزایر بهشتی، بازارهای شلوغ، منظره شهری پر تپش، جذابیت روستایی و غذاهای دلپذیرش مقاومت کند؟ تصمیم گیری سخت بود: بانکگوک یا چیانگ مای؟ بنابراین ما از هر دو بازدید کردیم.

در بانکوک سفری کمتر توریستی را آغاز کردیم در حالی که در چیانگ مای برای بازدید از معابد شگفت‌انگیز و حومه شهر، به یک فرار معنوی تر جسارت کردیم.

بانکوک: دور از جمعیت دیوانه کننده

راهنمای ما میچای ما را به بخش‌هایی از بانکوک برد که گردشگران در خیابان‌های باریک در مناطق مسکونی در آنجا رفت و آمد نمی‌کنند تا بینشی از نحوه زندگی مردم محلی داشته باشیم. در محله آهنگر و زرگر، انبوهی از مغازه ها وجود داشت که بودای غول پیکر و مجسمه های مذهبی را برای معابد و املاک خصوصی می فروختند.

مغازه‌هایی که بودای غول‌پیکر و مجسمه‌های مذهبی می‌فروشند (ج) هلن اون

ما در هند کوچک بانکوک قدم زدیم، جایی که جامعه هندی در مغازه‌ها و غرفه‌های بازار مملو از لباس‌ها، منسوجات، ادویه‌جات، لوازم الکترونیکی و انواع لوازم خرده‌فروشی به تیرک‌ها می‌پردازند. محله چینی‌ها در نزدیکی منطقه‌ای مرفه‌تر در جاده یاووارات قرار دارد که در آن جامعه چینی پررونق بزرگترین تاجر طلا در کشور است و دیدن مغازه‌های بسیار پر زرق و برق با جواهرات طلا در کنار خرده‌فروشان گیاهان، غذا و رستوران‌های چینی شگفت‌انگیز است.

معبد بودای طلایی

بودای طلای جامد در معبد Wat Traimit در بانکوک

بودای طلای جامد در معبد Wat Traimit در بانکوک (ج) هلن اون

یکی از نمادین ترین معابد در محله چینی ها وات تریمیت یا معبد بودای طلایی است. اعتقاد بر این است که به سلسله سوکوتای در قرن 13 تا 14 بازمی گردد. بودای عظیم نشسته 3.3 متر قد و 5.5 تن طلای جامد وزن دارد! بودای طلایی الهی در یک کلیسای مقدس در قله معبد زیر یک بتکده طلایی قرار دارد. رؤیای بودای درخشان در تمام شکوهش طلسم کننده بود.

آشفتگی بازار در بانکوک

بانکوک - بازار، تخم بلدرچین

(ج) هلن اون

ما می خواستیم از بازارهای توریستی معمول بانکوک دور شویم، بنابراین تصمیم گرفتیم از شهر بگذریم و حومه شهر را بررسی کنیم. اولین بندر مورد نظر ما بازار راه آهن Mae Klong در استان Samut Songkhram بود که در محلی به عنوان “بازار بسته شدن چتر” شناخته می شود.

بازار راه آهن بانکوک - Mae Klong

بازار راه آهن Mae Klong (ج) هلن اون

دیوانه کننده ترین بازاری بود که تا به حال دیدم. غرفه‌هایی که غذاهای دریایی تازه و محصولات مزرعه می‌فروشند، به معنای واقعی کلمه در فاصله چند سانتی‌متری از مسیرهای راه‌آهن با سایبان‌ها و چترها ساخته شده‌اند. در ساعت جادوگری، اعلامیه‌ای برای معامله‌گران منتشر شد که به آنها اطلاع می‌داد چند دقیقه قبل از نزدیک شدن قطار برای عقب‌نشینی پناهگاه‌هایشان. با نزدیک شدن به قطار که سوت خود را به صدا درآورد، تاجران سایبان ها و چترهای خود را به نشانه ای مانند طراحان رقص عقب کشیدند. به محض اینکه قطار حرکت کرد، طبق معمول کار بود. این قطار 8 بار در روز حرکت می کند و به شهرهای کوچک منطقه خدمات می دهد.

بانکوک - بازار شناور آمفاوا

بازار شناور آمفاوا (ج) هلن اون

ایستگاه بعدی بازار شناور آمفاوا است که فقط در تعطیلات آخر هفته از جمعه تا یکشنبه از ساعت 12 بعد از ظهر تا 8 شب کار می کند. این بیشتر برای مردم محلی است که در انبارها می آیند تا از غذاهای خیابانی و فضای کارناوال لذت ببرند. وقتی به یک انبوه غذاهای خیابانی لذت‌بخش رسیدیم که جلوی ما همه‌شان تازه تهیه شده بودند. کانالی از میان بازار می گذرد که در آن ناوگانی از سمپان ها که در کنار بانک لنگر انداخته بودند، غذاهای دریایی، گوشت و رشته فرنگی را در قایق های کوچکشان با شادی کباب می کردند، می جوشانند و سرخ می کردند. غذاخوری ها روی پله ها کنار قایق ها یا روی چهارپایه های چوبی جلوی مغازه ها کنار کانال غذا می خوردند. ما در بازار غذا خوردن برای انگلستان را خوردیم. اروغ زدن!

چیانگ مای: گل رز شمال

چیانگ مای، که به معنای شهر جدید است، پایتخت باستانی پادشاهی لانا بود که توسط پادشاه منگرای در سال 1296 برای جانشینی پایتخت قدیمی چیانگ رای تأسیس شد. این شهر خود را به عنوان یک شهر خلاق طراحی می کند و برای یک مکان در یونسکو رقابت می کند. این شهر در اطراف رودخانه پینگ ساخته شده است، که مردم لانا معتقد بودند خانه ناگا، یک مار افسانه ای اژدها مانند است که از شهر محافظت می کند. این شهر به دلیل استعداد هنری خود که در معماری زیبای لانا و آثار هنری شگفت انگیز منعکس شده است، مشهور است.

چیانگ مای: در قلمرو خدایان

Phra That Doi Suthep، چیانگ مای

Phra That Doi Suthep، چیانگ مای (c) تواپراپاس

نقاط برجسته چیانگ مای معابد زیبا در شهر و اطراف آن است. یکی از مهمترین معابد Wat Phra That Doi Suthep است که در بالای کوه در 15 کیلومتری شهر قرار دارد. در سال 1383 در مکانی تأسیس شد که گفته می‌شود فیل سفیدی که استخوان بودا را حمل می‌کرد انتخاب کرده بود. وات مجموعه ای پر زرق و برق از معابد طلایی، بتکده های باشکوه و مجسمه های بودا با سکوی تماشا است که منظره ای خیره کننده از چیانگ مای را فرا می گیرد. ما به انبوه جانبازانی پیوستیم که روی چدی مرکزی طواف می کردند، در حالی که سایر عبادت کنندگان بخور می سوزاندند و برای انبوه مجسمه های بودا که در اطراف چدی بودند، نذری می دادند.

پارک ملی دوی اینتانون

هنگامی که در کوه بودیم، از پارک ملی Doi Inthanon با نام مستعار “بام تایلند”، بلندترین نقطه کشور در ارتفاع 2565 متری از سطح دریا بازدید کردیم. این پارک در سال 1972 با مساحت 483 کیلومتر مربع از جنگل ابر و جنگل برگریز دیپتروکارپ افتتاح شد. این زیستگاه مکانی ایده آل برای بسیاری از گونه های پرندگان است که این پارک را به بهشت ​​پرنده شناسان تبدیل کرده است. یک زیارتگاه بودایی در جنگل و دو معبد چدی که به پادشاه و ملکه تایلند اختصاص یافته است به طور مرموزی در مه خودنمایی می کنند.

وات فرا سینگ

وات فرا سینگ، چیانگ مای

وات فرا سینگ، چیانگ مای (ج) جی جی هریسون

معتبرترین معبد در چیانگ مای وات فرا سینگ است. این جماعت بزرگی از کلیساهای باشکوه، یک سالن تشریفات، کتابخانه و صومعه است که شکوه و جلال معماری لانا را منعکس می کند. بتکده های طلاکاری شده و سقف های شیروانی تزئین شده که توسط ناگا ها محافظت می شود، کنده کاری های تزئینی، آثار موزاییک خیره کننده و نقاشی های دیواری، ثروت معبد و مهارت بی حد صنعتگران این منطقه را نشان می دهد. در سالن مدیتیشن راهبان با لباس زعفرانی در حضور مجسمه های باشکوه بودا در حال مراقبه هستند.

نیاز به دانستن

راه رفتن با محلی

برای تورها و راهنمایان عالی در تایلند (و سراسر جهان)، تماس بگیرید www.toursbylocals.com، منبعی عالی برای یافتن راهنماهای واجد شرایط قابل اعتماد در سراسر جهان است.

کجا بمانیم

این ریوا سوریا در بانکوک یک هتل بوتیک جذاب به سبک استعماری در چائو فرایا است که به آسانی به جاذبه های اصلی شهر دسترسی دارد.

سیام یک استراحتگاه مجلل زیبا در چائو فرایا با سبک و کلاس در منطقه تاریخی دوسیت بانکوک است.

خانه 137 ستون در چیانگ مای یک استراحتگاه خیره کننده در داخل باغی باشکوه است که غرق در میراث و معماری نفیس استعماری تایلندی است.

همچنین بخوانید: بررسی هتل: Westin Grande Sukhumvit، بانکوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *