تورها

تور فرهنگی و تاریخی آنکارا، ترکیه – ترکیه

من در سواحل آنتالیا تنبلی کرده ام و از کوله گردی در استانبول طفره رفته ام، اما پایتخت ترکیه، آنکارا، حس متفاوتی نسبت به هر دوی آنها دارد. کمتر توریستی و به مراتب تاریخی تر.

این شهر در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده است. این شهر 7023 ساله استتاریخ در دیوارهای سنگی رومی و معماری عثمانی آن تعبیه شده است. این یک ترکیب جذاب است که در رنگ های خاکی عمیق است.

این شهر باستانی دست نخورده باقی مانده است. نه مک دونالد همسایه یک بنای تاریخی هزار ساله. فرش‌های طرح‌دار هنوز در گوشه و کنار خیابان فروخته می‌شوند و بوی ملموس ادویه‌های رنگارنگ و میوه‌های خشک در کوچه‌های باریک پیچ می‌خورد، در حالی که مردم محلی خوش‌خلق به تجارت خود می‌پردازند.

امسال شهر آناتولی صدمین سالگرد تولد خود را با جشنواره مسیر فرهنگی یک هفته ای جشن گرفت. همه چیز از هنر، موسیقی، غذا و مد گنجانده شده بود.

این مسیری است که ارزش دنبال کردن را دارد زیرا نمای جالب این پایتخت پر جنب و جوش ترکیه را آشکار می کند.

در اینجا کاری است که می توانید در سه روز انجام دهید.

روز اول: جشنواره مسیر فرهنگی

موزه قوم نگاری آنکارا

موزه قوم نگاری

موزه قوم نگاری آنکارا، که در سال 1928 ساخته شد، آثار باستانی اختصاص داده شده به تمدن های ترک را حفظ و نمایش می دهد و توضیح می دهد که چگونه آنکارا به مکانی تبدیل شده است که امروز می شناسیم.

میتونی پیدا کنی؛ لباس‌های عامیانه، فلزکاری آناتولی، کاشی‌های معرق، دمپایی‌های چوبی، شیشه‌کاری دوره عثمانی، خانه ساختگی عثمانی، نمونه‌هایی از خط ترکی و قالی‌های سبک اول.

مهمتر از همه، این موزه محل نگهداری تابوت مصطفی کمال آتاتورک، رئیس جمهور سابق و بنیانگذار جمهوری ترکیه بوده است. در سال 1953 او به آنوتکبیر، آخرین محل استراحت او و آخرین نقطه عطفی که من از آن بازدید کردم، منتقل شد.

موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا

درست در کنار موزه قوم نگاری، موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا قرار دارد. هنرهای زیبای ترکیه از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز در آن قرار دارد. نقاشی‌ها بیشتر فضای دیوار را اشغال می‌کنند، در حالی که مجسمه‌های کوچکی نیز می‌توان یافت.

در جریان اصلاحات آتاتورک برای نوسازی کشور، او می خواست از طریق هنر هویت ملی جدیدی ایجاد کند. وی تاکید کرد که فرهنگ باید پایه جمهوری ترکیه با ترویج هنرهای زیبا باشد که قبل از آتاتورک به دلیل سنت اسلامی مبنی بر دوری از بت پرستی به ندرت انجام می شد.

حقیقت خنده دار: آتاتورک دستور داد موزه‌ها و دانشگاه‌های متعددی ساخته شود زیرا معتقد بود این دو مؤسسه به رشد شهر کمک می‌کنند.

سرمدرن

CerModern یک کارخانه راه آهن قدیمی است که عکاسی، مجسمه و تاسیسات هنری را به نمایش می گذارد.

نمایشگاه ها مرتب عوض می شوند. در طول بازدیدم، هنر معاصر دولومیت ها را به نام «جایی که روزی دریا بود» را تجربه کردم. به بیان ساده، این اثر هنری تغییرات آب و هوایی را نشان می‌دهد، با تمرکز بر تأثیراتی که بر آب‌های ما دارد.

این کار سخت بود، اما من از نصب های منحصر به فرد و قدرتمندی که به نمایش گذاشته شده بودند، شگفت زده بودم.

سالن به اندازه‌ای بزرگ است که به هر قطعه فضای زیادی بدهد، بنابراین من وقت داشتم تا سرگردان باشم و روی تک تک آثار تمرکز کنم. تیرهای اصلی و تیرهای در معرض دهه 1920 به حس روستایی و در عین حال امروزی کارخانه قدیمی که در سال 2010 بازسازی شد، می‌افزاید.

همچنین دارای یک فروشگاه موزه، اتاق کنفرانس، استودیو، یک سالن استراحت، یک کتابخانه، یک کافه و یک پارک مجسمه سازی در فضای باز است.

روز 2:

حمام های رومی و موزه فضای باز

بین سال‌های 1937 و 1944 کاوش‌ها حمام‌های رومی باستان را در آنکارا کشف کردند و اکنون این یک موزه در فضای باز است. این حمام های مشترک (یا حمام ها) در طول امپراتوری روم بین سال های 212-217 ساخته شده و به مدت 500 سال مورد استفاده قرار می گرفتند زیرا آب کافی برای هر خانه وجود نداشت.

بیش از 1000 سنگ، مجسمه، ستون و سنگ مرمر مربوط به دوره رومی نیز بر روی این مجموعه قرار داده شده است، بنابراین حمام های ویران شده ای برای دیدن وجود دارد. این سایت 2.5 متر بالاتر از سطح خیابان است Çankırı Caddesi، نزدیک اولوس است و چشم اندازهای پانوراما از شهر ارائه می دهد.

ایستادن روی زمین، جایی که رومیان عادت داشتند در آنجا حمام می‌کردند و فعالیت‌هایی را که قبلاً در آنجا انجام می‌شد، تصور می‌کردند، سورئال بود. آنها نمی دانستند که کارهای روزمره آنها برای بهداشت تبدیل به یک جاذبه توریستی هیجان انگیز و بخش عظیمی از فرهنگ ترکیه می شود.

موزه جنگ استقلال

موزه جنگ استقلال اولین مجمع ملی بزرگ ترکیه را برگزار کرد. در داخل تمام اتاق‌ها از جمله دفتری که آتاتورک در آن کار می‌کرد و در آن تحصیل می‌کرد گشتم. مبلمان اصلی، عکس‌های قدیمی و اسناد مهم نیز به نمایش گذاشته شده‌اند.

در طول جنگ استقلال، شهروندان، به ویژه ساکنان اطراف قلعه، آنقدر آرزوی آزادی داشتند که با اهدای کاشی های خانه هایشان به افتتاح ساختمان کمک کردند.

در سال 1920 هزاران نفر در میدان اولوس برای افتتاح آن گرد هم آمدند تا شاهد ایجاد قانون اساسی ترکیه، سرود ملی ترکیه و نامگذاری آنکارا به عنوان پایتخت جمهوری ترکیه باشند.

موزه جمهوری (ساختمان دوم مجلس)

موزه جمهوری محل استقرار جنبش حقوق زنان و جایی است که زنان حق رای و شرکت در انتخابات را دریافت کردند. در سال 1934، زمانی که قانون اخیر تصویب شد، کمتر از بیست زن درخواست کردند.

سالن اجتماعات، با بالکن صورتی بزرگش که رای دهندگان در آن نشسته بودند، و لوسترهای بزرگ، چشمگیر است.

CSO Ada و سالن کنسرت سمفونیک

کنسرت

کنسرت

برای پایان دادن به یک روز پر از تاریخ، از آرام شدن با صداهای موسیقی کلاسیک که توسط یک ارکستر سمفونیک تولید شده بود، لذت بردم. W وجود داشتهند، زه، برنج، و سازهای کوبه ای، من به ویژه تحت تأثیر جادوگری نوازنده آکاردئون و صدای پر شور خواننده زن اصلی قرار گرفتم.

نمایشی که من تماشا کردم در ساختمان ارکستر قدیمی (Historical CSO) بود، اما چشمگیرترین ساختمان، سالن اصلی مثلثی شیشه ای CSO است که در سال 2021 ساخته شد. حتی اگر قصد شرکت در کنسرت را ندارید، باید وارد شوید. سرسرا و نگاهی به اطراف بیندازید. معماری داخل و خارج فوق العاده منحصر به فرد است.

در پردیس موسیقی نیز یک موزه CSO، یک سالن آبی 500 نفری و یک فضای کنسرت در فضای باز با ظرفیت 10000 نفر وجود دارد.

نکته: مطمئن شوید که به موقع هستید در غیر این صورت ممکن است اجازه ورود نداشته باشید.

روز 3:

موزه تمدن های آناتولی

گفته می شود مهم ترین موزه آنکارا یا حتی ترکیه است. موزه تمدن های آناتولی (یا موزه قلعه) شما را در سراسر کشور و طول عمر مردم آن از 5000 سال قبل از میلاد تا به امروز راهنمایی می کند.

این به سه بخش تقسیم می شود: Homosapiens، Stone Artefacts Hall و Ankara Classical. در سال 1921 آتاتورک دستور داد آثار باستانی هیتی از سراسر کشور جمع آوری و به مرکز آورده شود. این یکی از معدود موزه‌هایی در جهان است که آثار باستانی به ترتیب زمانی از هم جدا می‌شوند و چنین آثار منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند.

قلعه آنکارا

درست در گوشه ای از موزه تمدن های آناتولی، قلعه آنکارا است که بر روی بلندترین تپه شهر واقع شده است. مناظر 360 درجه از دیوارهای قلعه استثنایی است و می توانید تمام نقاط دیدنی که قبلا ذکر شد را ببینید.

ورود به مجموعه قلعه آنطور که تصور می کردم نیست. بازاری پرجنب‌وجوش، با غرفه‌های سوغاتی، غرفه‌های غذای خیابانی، و رستوران‌ها. احساس یک شهر کوچک تنها زمانی که شروع به بالا رفتن از پله های دیوارهای قلعه کردم، توانستم تاریخ غنی را حس کنم و واقعاً به هم متصل شوم.

نکته: هنگامی که در منطقه هستید، در شهر کاله پرسه بزنید و به داخل مسجد اصلانه بروید که در قرن سیزدهم بدون آهن و میخ و فقط چوب ساخته شد.

آنیتکبیر، مقبره آتاتورک

آتاتورک در 10 نوامبر 1938 در استانبول درگذشت. 9 روز بعد او را از طریق قطار، کشتی و گاری تفنگ به آنکارا بردند. او تا پایان ساخت و سازهای آنیتکبیر در سال 1953 در موزه قوم نگاری نگهداری می شد. اکنون او در زیر زمین، زیر اتاقی که تابوت نمادین او در آن قرار داده شده است، دراز می کشد.

در آخر هفته ها آنیتکبیر شلوغ است زیرا مردم از سراسر کشور به استقبال آتاتورک می آیند. در روزهای هفته به آنجا بروید تا بتوانید وسایل شخصی آتاتورک، مانند قایق و کادیلاک او را تحسین کنید، بدون اینکه صدها نفر جلوی دید شما را بگیرند.

گفته می شود که معماری آن مانند شخصیت آتاتورک ساده اما چشمگیر است. تک تک تصمیمات ساختمانی برای داشتن معنی برنامه ریزی شده بود.

بیست و شش قدم اولی که به سمت مقبره برمی‌دارید نشان‌دهنده 26 آگوست 1922 است، زمانی که “حمله بزرگ” (نبرد دوملوپینار) آغاز شد و چهل و سه قدم تا قبر آتاتورک، سنی است که او جمهوری را بنا کرد. . جاده شیر که به میدان تشریفاتی منتهی می‌شود، با استفاده از کاشی‌های نامتقارن با چمن در میان طراحی شده است تا رسیدن به آرامگاه آتاتورک را به آرامی و آهسته‌تر کند. من زمین خوردم، خیلی واضح است که کار می کند!

بستن سفر خود در آخرین محل استراحت آتاتورک، پایانی مناسب برای تأمل در زندگی او و تأثیری که او بر ترکیه گذاشت است.

نکته: Anıtkabir یک پایگاه ارتش است، بنابراین چمدان های شما در هنگام ورود چک می شود، چه آن را در وسیله نقلیه بگذارید یا نه.

فایل حقایق:

پرواز به آنکارا:

من با یک پرواز از لندن استنستد به استانبول و در نهایت آنکارا رفتم. ترانزیت در استانبول معمول است و اگر می توانید، توصیه می کنم به خودتان زمان بدهید تا استانبول را کشف کنید، زیرا به هر حال در آنجا توقف می کنید! با این حال، پروازهای مستقیم نیز موجود است و حدود چهار ساعت طول می کشد.

از فرودگاه اسنبوگا آنکارا فقط سی دقیقه با تاکسی تا مرکز شهر و چهل دقیقه تا هتل لوگال فاصله است.

اقامت در آنکارا:

در آنکارا، در Lugal، A Luxury Collection Hotel که بخشی از زنجیره بین المللی ماریوت است، اقامت کنید. واقع شده است در Kavaklidere، نزدیک به خیابان های خرید و پارک Kuğulu (پارک قو).

اتاق‌ها جادار هستند و دارای قسمت نشیمن، میز، مینی‌بار، دستگاه قهوه‌ساز هستند و برخی از آنها دارای پنجره‌هایی از کف تا سقف هستند که مناظر تماشایی شهر را ارائه می‌دهند. همچنین یک استخر سرپوشیده بزرگ، یک منطقه آبگرم با سونا، اتاق بخار و جکوزی، یک باشگاه ورزشی با مسیر دویدن، زمین اسکواش، یک اتاق گلف مجازی و یک منطقه عرشه‌دار برای حمام آفتاب وجود دارد. شما نمی خواهید هتل را ترک کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *