تورها

جشنواره طعم آندورا، آندورا لاولا، آندورا

شاهزاده کوچک آندورا که بین فرانسه و اسپانیا، در ارتفاعات پیرنه قرار گرفته است، دنیایی برای خود است که دارای مناظر خیره کننده، تاریخ غنی و ترکیبی بی نظیر از فرهنگ هاست. در حالی که زبان کاتالانی زبان رسمی است، فرانسوی و اسپانیایی نیز به طور گسترده در پایتخت آندورا لاولا، که بالاترین زبان اروپا است، صحبت می شود. من برای 2 اینجا هستمnd نسخه جشنواره طعم آندورا، جشن و کاوش در غذاهای کوهستانی.

من به بارسلونا می رسم زیرا فرودگاهی در کشور وجود ندارد و سپس یک سفر جاده ای دو ساعته است. از کوه ها بالا می رویم، از کنار خانه های سنگی که در دهکده ها جمع شده اند، دیوارهای صخره ای صخره ای که در بالا خودنمایی می کنند و گوسفندانی که در مرتع کم جمعیت چرا می کنند، می گذریم. آندورا لاولا، در 1023، به‌طور شگفت‌انگیزی مدرن است، با ساختمان‌های مرتفع، مغازه‌های معاف از مالیات و کازینوها در خیابان‌هایش، اگرچه محله‌ای قدیمی در نزدیکی رودخانه وجود دارد.

این جشنواره شامل سه روز ارائه سرآشپز و سپس سه غرفه پاپ آپ دیگر است که مزه های عمومی را ارائه می دهند. همچنین این مناسبت برای ارائه مانیفست غذاهای کوهستانی است، سندی که پنجاه سرآشپز و متخصص غذا در آن ثبت نام کرده اند. هدف آن ترویج میراث غذایی و شراب مناطق کوهستانی است.

طعم آندورا

بیش از 30 سرآشپز در سه روز اول سخنرانی می کنند، از جمله خوان روکا کاتالان، پاکو مندز، که غذاهای مکزیکی را با محصولات محلی آندورا ترکیب می کند، و گاستون آکوریوی پرو. همچنین نپالی نپالی نگاتمبا شرپا، که در ارتفاع 4000 متری آشپزی می کند، برنامه ریزی شده است.

کوه‌های آلپ منطقه مهمان امسال هستند، با سه ستاره میشلن، Sven Wassmer از رستوران سوئیسی Memories، در Bad Ragaz، که در مورد همکاری خود با کشاورزان و تولیدکنندگان محلی برای ارائه بهترین مواد اولیه صحبت می‌کند. ربکا کلوپات از Biohof Taratsch در لون، سوئیس، یک مرحله جلوتر می رود و خودش مزرعه ای را اداره می کند. او خزه ها، گیاهان، حتی شیره های جنگلی را برای غذاهای متمایز خود تهیه می کند.

آنچه به وضوح مشاهده می شود این است که پخت و پز در ارتفاعات چالش های خاص خود را دارد، از جمله مواد تشکیل دهنده – گیاهان دارویی محدود هستند، فقط گونه های حیوانی خاصی می توانند زنده بمانند و فصل رشد کوتاه است. زمان پخت باید اصلاح شود، مخمرها متفاوت عمل می کنند و غذاها سریعتر خشک می شوند. با این حال، همه این عوامل طعم غذاهای کوهستانی را منحصر به فرد می کند، چیزی که باید جستجو و جشن گرفت.

غذاخوری آندورا

در غذای آندورا، گوشت های پخته شده، embutidosبسیار عالی است، زیرا این تنها راه نگهداری برای زمستان بود. برینگوئرا با سر خوک، بیکن درست می شود و در پاییز تهیه می شود. دونجابا قوام چرب تر، از گردن خوک است و کشاورزان آنها را به عنوان منبع انرژی به کوه می بردند. بهترین embutidos در مواقع خاص، حتی برای پیشنهاد ازدواج، بیرون آورده شدند.

شراب آندورا

و یک شگفتی برای من، مزه کردن شراب در ارتفاعات بالا است که توسط Ferran Centelles، سملیای سابق ال بولی رهبری می شود. انگورها در کوه ها به طور متفاوتی رشد می کنند، کوچک باقی می مانند، با آب کمی، با این حال این طعم ها را متمرکز می کند. با کمال تعجب، شراب در آندورا از قرون وسطی ساخته شده است و امروزه پنج کارخانه شراب سازی فعال با انگورهای 1000 و 1300 متری وجود دارد. البته شراب‌ها گران‌تر هستند، اما بر اساس شواهد مزه، ارزش جستجو را دارد.

آندورا طعم محبوب

برای سه روز دوم، جشنواره به فضای باز گسترش می یابد، جایی که آندورا Taste Popular در یک فودکورت پاپ آپ برگزار می شود. 19 رستوران محلی هر کدام غذای متفاوتی را در اندازه تاپاس ارائه می دهند که آشپزی کوهستانی آنها را برجسته می کند. نکات برجسته Odetti Bistro’s هستند بریوش گونه خوک، رستوران برونا کانلونی گوشت با قارچ فصلی و Sauleda توسط جولیا اونیکس Coca De Llavaneres با شکلات یا خامه. موسیقی زنده و نمایش آشپزی نیز وجود دارد.

در طول جشنواره، من همچنین فرصتی برای بازدید از زمین ناهموار بالای آندورا لاولا دارم. در زمستان این مکان به یک سرزمین عجایب برفی تبدیل می شود که برای اسکی بازان و اسنوبورد سواران عالی است. اما در اواخر تابستان، گل ها همچنان شکوفا هستند و دره ها و دریاچه ها با مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به هم متصل می شوند. حتی بهتر از آن، رستوران‌های کوچک غذاهای کوهستانی فوق‌العاده با مناظر پانوراما از کوه‌های پیرنه از تراس‌هایشان ارائه می‌کنند.

پرونده واقعی

اطلاعات: بعدی طعم آندورا در سپتامبر 2024 برگزار می شود.

از آندورا دیدن کنید اطلاعاتی در مورد کشور دارد.

برو: Vueling پرواز مستقیم از لندن گتویک به بارسلونا.

را گاتویک اکسپرس سریعترین راه برای رسیدن به فرودگاه از مرکز لندن است.

اقامت کردن: را هتل گرند پلازا یک پایگاه لوکس در مرکز آندورا لاولا ایجاد می کند.

خوردن: باقی مانده. دیامانت در آندورا لاولا

Celler d’en Toni در آندورا لاولا

Borda de l’Avi در لا ماسانا

بوردا دل پی در Canillo

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *