تورها

رومانی و بلغارستان به منطقه شینگن اتحادیه اروپا می پیوندند.

در دسامبر گذشته (2023) وزرای کشور رومانی و بلغارستان اعلام کردند که این کشورها در مارس 2024 به منطقه شینگن اتحادیه اروپا خواهند پیوست. هر دو قبلاً عضو اتحادیه اروپا هستند.

منطقه شینگن، منطقه ای که در سال 1995 در اروپا ایجاد شد تا امکان رفت و آمد آزاد بین 27 کشور عضو (به زودی 29 عضو) ایجاد شود، به 400 میلیون نفر این امکان را می دهد که بدون چک از مرزهای خود عبور کنند.

آخرین کشوری که درخواست آنها تایید شد کرواسی در سال 2022 بود. اضافه شدن رومانی و بلغارستان این منطقه را به اروپای شرقی گسترش داد.

کشورهای عضو عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، کرواسی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی. اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس که به زودی رومانی و بلغارستان به آنها ملحق می شوند.

هیچ چیز زیادی برای شهروندان بریتانیایی که به دنبال سفر به این دو کشور هستند، تغییر نخواهد کرد، مثلاً برای لذت بردن از استراحت در شهرهای محبوب مانند بخارست و صوفیه. بررسی گذرنامه همچنان ضروری است، زیرا در هر نقطه از اروپا وجود دارد، مگر اینکه از کشور دیگری در منطقه شینگن سفر کنید.

با این حال، آنچه تغییر می کند قابل توجه است. پس از برگزیت، بریتانیا به کشور «سوم» تنزل یافت و قانون مشخص می‌کند که افراد غیر مقیم می‌توانند حداکثر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه بدون ویزا در اتحادیه اروپا بمانند، اکنون برای رومانی و بلغارستان اعمال می‌شود. هرگونه بازدید از این دو کشور مشمول محدودیت 90 روزه خواهد بود.

پاسپورت خود را چک کنید

همچنین مهم است که بررسی کنید آیا پاسپورت شما برای سفر به خارج از کشور معتبر است یا خیر. برای سفر به اروپا دو معیار اصلی وجود دارد:

  1. باید حداقل سه ماه از تاریخ خروج از کشور باقی مانده باشد.
  2. پاسپورت باید ظرف ده سال صادر شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً همچنین بخوانید:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *