تورها

سفر گردباد به تونس تاریخی

کشور کوچک تونس مانند یک انگشت توده زمین بین الجزایر و لیبی در شمالی ترین قسمت شمال آفریقا در منطقه مغرب قرار گرفته است.

گردشگران برای پرواز می‌روند و به استراحتگاه‌های ساحلی ساخته شده برای گردشگران می‌روند، مانند Hammamet که سواحل شنی نرم آن توسط آب‌های گرم دریای مدیترانه پوشیده شده است. هتل‌هایی مانند مجیک لایف افریقاینا آنقدر سرگرمی‌های خانوادگی خوب را در داخل و خارج از آب ارائه می‌کنند که معمولاً وقت گذاشتن برای گشت و گذار در آن سوی ساحل در دستور کار تعطیلات نیست.

با این حال، تونس، با زمین های سرسبز و تپه های شنی صحرا، سابقه ای طولانی در حدود 3000 سال دارد. در آن زمان، این کشور شاهد ظهور و سقوط امپراطوری ها بوده که ترکیبی باورنکردنی از تمدن ها و فرهنگ ها را پشت سر گذاشته است. درام در ویرانه‌های بیزانس و رومی در Dougga، در شهر Kerkouans در دوران پونیک، و طرح‌های معماری شگفت‌انگیز اندلسی در Zaghouan و شهر Wannabe سانتورینی (یا برعکس آن است؟) Sidi Bou Said خواهید دید.

از آنجایی که تونس برای تقریباً صد سال تحت الحمایه فرانسه بود و در سال 1956 پایان یافت، زبان محلی، Derja، بیش از یک خط فرانسوی دارد و نام خیابان‌ها و مغازه‌ها اغلب به عربی و فرانسوی نوشته می‌شود. این ترکیب قدرتمند از فرهنگ ها باعث ایجاد یک شکست کاملاً جذاب می شود.

تونس، پایتخت

جاذبه اصلی پایتخت تونس، خیابان دو فرانس است که با طاق‌هایی با الگوبرداری از خیابان ریوولی (خیابان ریوولی) در پاریس، با شکوه به نظر می‌رسد. خیابان با آونیدا حبیب بورقیبا ملاقات می‌کند، نامی که به افتخار بورقیبا پدر ملتی است که به خاطر آموزش زنان و غیرقانونی کردن چندهمسری دوستش می‌داشت. گستره طولانی با فروشندگان گل فراوان است، در حالی که پیاده‌روی مرکزی، با نوازندگان و فروشندگان خیابانی، بیش از یک زمزمه از شانزه لیزه فرانسه است.

اینجا جایی است که تئاتر ملی تاریخی شهر با افتخار در معماری هنر نو ایستاده است. در انتها یک راهروی طاق داری وجود دارد که از آغاز مدینه شهر خبر می دهد، پیچ و خم وسیعی از خیابان ها و کوچه های کوچک پر از تجارت پر جنب و جوش از همه چیز، از کیف های دستی گرفته تا لوله های حشیش. مردان در کافه ها می نشینند و چای نعناع یا قهوه معطر آغشته به جوهر پرتقال می نوشند. زنان را در Salon de The شیک خواهید دید.

یکی از چیزهایی که رومی ها به تونس دادند موزاییک بود. اینها را می‌توانید در مکان‌های مختلف پیدا کنید، اما برای بهترین مجموعه در جهان، به موزه باردو بروید.

شاعر ویرژیل دو موز

این مجموعه عظیم، کاخ سابق بیگ‌ها – حاکمان امپراتوری عثمانی بوده و شامل نمونه‌های بی‌شماری از مشهورترین هنرمندان معرق آن زمان است که صحنه‌های روزمره و اسطوره‌ای را به نمایش می‌گذارد. تنها بازتولید ویرجیل شاعر و یکی از اولیس را که روبه‌روی آژیرها و استلاها یا تخته‌های سنگی نومیدی، الوهیت‌های پونیک، سرامیک‌های درخشان و بخش اختصاص یافته به مصنوعات ماقبل تاریخ (40000 سال قبل از میلاد) است، ببینید. طنز نیز وجود دارد. در اتاق هرکول و دیونیسیس، مجسمه‌ای از هرکول مستی وجود دارد که برهنه ایستاده و ادرار می‌کند.

کارتاژ

بیست دقیقه سواری از تونس، کارتاژ است که زمانی امپراتوری قدرتمند فنیقی در دریای مدیترانه بود، تا اینکه رومیان در طول جنگ سوم پونیک در سال 146 قبل از میلاد وارد شدند و آن را با خاک یکسان کردند. این یک سایت میراث جهانی یونسکو است که یک بندر پونیک و موزه کارتاژ سبک بیزانسی-موری را ارائه می دهد.

در کنار دریا، ویرانه‌های سایت باورنکردنی Des Thermes D’Antonin (حمام‌های آنتونین) با پایه‌های کافی برای تجسم اینکه چقدر این مجموعه عالی بوده است، وجود دارد. برخی از ستون‌ها بازسازی شده‌اند تا نشان دهند که سقف‌ها چقدر بلند بوده‌اند.

سایت آنتونین

Site des Thermes D’Antonine

یک هشت ضلعی کلداریوم (اتاق گرم) در دو طرف سوناهای کوچکتری داشت. این منجر به کوچک شد تپیداریوم (اتاق گرم) که امکان دسترسی به فضای عظیم 22 در 42 متر را فراهم می کرد فریجیداریوم (اتاق سرد) در مرکز با هشت ستون عظیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه سیستم مشابهی در اسپاهای سطح بالا ظاهر می شود.

نابل

Nabeul یک شهر ساحلی دوست داشتنی در شمال شرقی تونس در ساحل جنوبی شبه جزیره کیپ بون است. این شهر با دوربرگردان‌هایی که سفال‌های دست‌ساز را به نمایش می‌گذارند، مدعی شهرت شهر است. در مدینه آن در کنار فروشگاه‌هایی که زیورآلات می‌فروشند و بافندگانی که سبدها و کیف‌های خود را می‌فروشند، مقدار زیادی از آن را خواهید یافت.

این شهر همچنین دارای یک موزه عالی باستان شناسی با آثار باستانی دوره پونیک و رومی در شبه جزیره کپ بون است.

بقایای رومی را کشف کنید، داگا

در اطراف تونس خرابه هایی مانند کارتاژ وجود دارد، اما برای بهترین ها، به Dougga بروید. شهر رومی داگا در بالای تپه آنقدر حفظ شده است که یونسکو آن را اینگونه توصیف کرده است.بهترین شهر کوچک رومی در شمال آفریقا حفظ شده است“. ویرانه ها بیش از 65 هکتار (160 هکتار) گسترده شده و توسط زمین های سرسبز و درختان زیتون احاطه شده است.

قبل از اینکه رومیان پادشاهی نومیدی را به روم ضمیمه کنند، زندگی وجود داشته است. در آن زمان این شهر Thugga نامیده می شد و شما می توانید کتیبه های لیبیایی و پونیکی را مشاهده کنید که اشاره ای به شهری دارد که توسط افراد برجسته اداره می شود.

در سال 46 قبل از میلاد به دومین استان رومی آفریقا تبدیل شد. رومی‌های حیله‌گر جمعیتی فقط مردانه برای تشویق ازدواج‌های مختلط برای ادغام این دو جامعه ایجاد کردند.

تئاتر بزرگ با 3500 صندلی، معبد جونون، فروم آب انبارهای عبوری از بازار، حمام ها، معابد و خانه ها چشمگیر هستند. به چند ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

خوشبختانه در پایین تپه دار اجدود در خیابان یاکوت ال هاماوی، مزرعه و اقامتگاهی قرار دارد که رستوران آن ناهار معمولی تونسی را سرو می کند.

اگر در باغشان آفتابی است، در فضای باز غذا می‌خورید و از تماشای ویرانه‌های بلند لذت می‌برید، در حالی که نان تابون، انبوهی از سالادها، خورش گوسفند غرغره پخته شده در ظروف سفالی یا اسکالوپ یا گوشت بره با کوسکوس را می‌خورید.

زاغوان

شهر باستانی زاغوان در دامنه تپه های جبل به ویژه در دامنه شمالی کوه زاغوان گسترده شده است. رومی ها آن را زیکوا می نامیدند و از آب معدنی طبیعی آن نهایت استفاده را می بردند. زمین حاصلخیز است و انگور، درختان زیتون و سبزیجات در اینجا به خوبی رشد می کنند.

معبد آب، Les Temples d’Eaux، در 2 کیلومتری جنوب غربی شهر قدیمی Zaghouan، توسط امپراتور روم هادریان در قرن دوم پس از میلاد ساخته شد. ساخت آن 30 سال طول کشید و آب جمع آوری و ذخیره شد تا شهر کارتاژ تامین شود. این سازه باشکوه رومی بر فراز و زیرزمین می‌گذرد و نشان می‌دهد که رومی‌ها چگونه آب را استخراج کرده و از طریق قنات ۱۳۹ کیلومتری به Chartage منتقل کرده‌اند.

Les Temples d’Eaux c Citizen59 پرسنل تراویل، CC BY 3.0،

این شهر دارای یک محله قدیمی جذاب با خیابان‌های باریک است که با معماری اندلسی که توسط مورها در قرن هفدهم آورده شده است، قرار گرفته است. این یک مکان دوست‌داشتنی برای سفال‌گری است که مغازه‌ها و نانوایی‌های کوچکی را که کاک وارکا می‌فروشند – یک کیک گرد کوچک ساخته شده با خمیر بادام و گلاب که توسط مورها معرفی شده است، بررسی می‌کند.

پیشنهاد می کنم اشتهای خود را برای صرف ناهار در مزرعه دار زاغوان، در پای جبل زاغوان، پیروزی در اکوتوریسم و ​​مکانی برای ضیافت، شادی و حتی شب ماندن، حفظ کنید. دارای 20 اتاق مهمان، یک حمام، دو حوض آب چشمه و یک رستوران می باشد. غذا در مزرعه از غنایم باغ گیاه شناسی، درختان زیتون، مرغ، گاو و بز تولید می شود. این یک ناهار دلچسب است که در آن یک نوازنده ویولن به ما سرناد داد و بعداً گروهی که موسیقی پر جنب و جوش محلی می نواختند، کار را به دست گرفتند.

زمین بسیار گسترده است و ما با بازدید از مغازه‌های صنایع‌دستی، اسب‌ها، شترمرغ‌ها، مجموعه‌ای از ماشین‌های کلاسیک کوچک و نانوایی که بیسکویت‌های کاک زاگوان تولید می‌کرد، آن کالری‌ها را دور زدیم.

سیدی بو سعید

سیدی بو سعید در شبه جزیره در ساحل دریای مدیترانه و در 20 کیلومتری مرکز تونس واقع شده است. طرح رنگ آبی و سفید و ساختمان‌های گنبدی شکل آن را شبیه به سانتورینی می‌کند و دنیای ماورایی خاصی را تراوش می‌کند. شاید زیباترین شهر تونس باشد.

این درام در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و کوچه‌هایی است که درهای آبی جذاب، گوشه‌های زیبای گل‌ها و مناظر ساده خیره‌کننده از خلیج تونس را نشان می‌دهد. نقاشی‌های دیواری، کوچه‌های گل‌دار و درهای خیره‌کننده وجود دارد – دوستداران سلفی، نمی‌توانید در اینجا عکس بدی بگیرید. رستوران‌های زیادی وجود دارد، اما برای امتحان در کیوسک توقف کنید بامبولونی، یک غذای محلی مورد علاقه، شبیه به یک دونات بزرگ. در ادامه La Chargui، احتمالا بهترین رستوران با ارزش در سیدی بو سعید در جایی که پربازدیدترین نقطه توریستی تونس است، قرار دارد.

اطلاعات بیشتر: تونس را کشف کنید

پروازهای تونس را بررسی کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *