تورها

فراتر از موج سواری در Puerto Escondido، Oaxaca، مکزیک چیست؟

در نوک ساحل Oaxacan مکزیک، یک شهر بندری کوچک با امواج باشکوه، شن‌های آفتاب‌زده و حال‌وهوای آرام قرار دارد. ماهی تازه است، نوشیدنی آن ارزان است و می‌توانید در کمتر از یک ساعت با پای پیاده به بیشتر مکان‌ها برسید (اگرچه وقتی هوا خیلی گرم می‌شود، ممکن است اسکوتر خود را بیرون بیاورید).

بسیاری از چهره‌های دوستانه‌ای که با آن‌ها روبرو می‌شوید، داستان‌های مشابهی را روایت می‌کنند که زمانی خود مسافرانی بوده‌اند، که پس از عاشق شدن برای همیشه به آنجا نقل مکان کرده‌اند – با مزکال، با موج‌سواری، با معلم اسپانیایی‌شان، با روش زندگی آسان. این مکان عرفانی سراب رویایی نیست. پورتو اسکوندیدو است.

در سواحل نفس گیر استراحت کنید

Puerto که بیشتر به دلیل بهشت ​​موج سواران شناخته می شود، همانطور که با محبت شناخته می شود، به سرعت تبدیل به یک نقطه داغ برای گردشگران می شود، چه بلد باشند روی امواج سوار شوند یا نه.

جواهر درخشان آن یک خط ساحلی طلایی به طول 3.5 کیلومتر است که Playa Zicatela نام دارد. انتهای جنوبی، که ساحل لا پونتا را در بر می گیرد، شلوغ ترین است – اما اندازه بسیار زیاد زیکاتلا به این معنی است که هرگز شلوغ به نظر نمی رسد. در حالی که این ساحل عمدتاً برای موج سواران است، عصرها مردم در سواحل بی‌پایان نخل گرد هم جمع می‌شوند تا غروب خورشید را در پشت افق رویایی سایه‌های پاستلی تماشا کنند – برخی از زیباترین غروب‌هایی که تا به حال دیده‌ام.

برای شنای آرام‌تر در دریا، به جستجوی پلایا مرجان بپردازید – کاملاً به معنای واقعی کلمه از مسیر شکسته‌شده، بین Playa Bacocho و Playa Carrizalillo قرار گرفته است. سریع ترین و آسان ترین مسیر از طریق هتل ویلا مکزیکا در ازای 50 پزو است. اگر به کاوش های سبک شهری علاقه دارید، می توانید یک پارک آبی متروکه را نیز در مسیر ساحل ببینید. به جای اینکه وهم انگیز باشد، به فضای دنج خلیج می افزاید و آن را به مکانی ایده آل برای غیر موج سوارانی تبدیل می کند که به دنبال قطعه ای آرام از بهشت ​​هستند.

در طبیعت غوطه ور شوید

فراتر از تجربه‌های معمول غواصی در اقیانوس، می‌توانید با پلانکتون‌های بیولومنسسنت در دریاچه‌های پورتو نیز شنا کنید. پلانکتون‌ها وقتی در آب حرکت می‌کنند به رنگ آبی نئونی می‌درخشند، اما هر چه ماه پرتر (بنابراین روشن‌تر) باشد، دیدن آنها سخت‌تر است، بنابراین قبل از رزرو، فاز ماه را بررسی کنید. ما از Laguna de Manialtepec، تنها 20 دقیقه از Puerto Escondido بازدید کردیم. در حالی که در ابتدا غواصی در دریاچه تاریک دلهره آور بود، شنا کردن در میان پلانکتون های درخشان که در اطراف من روشن می شوند، نزدیک ترین چیزی است که من به جادوی زندگی واقعی رسیده ام.

چهار گونه از هفت گونه لاک پشت دریایی جهان در Puerto Escondido زندگی می کنند و در تمام طول سال برای تخم گذاری می آیند. تلاش‌های حفاظتی شامل تجربیات توریستی از رهاسازی بچه لاک‌پشت‌های بیرون‌آمده در ساحل می‌شود، در حالی که کارکنان با شکارچیان مبارزه می‌کنند (سفر به دریا بخش مهمی از فرآیند نقش‌بندی لاک‌پشت‌ها است). خیریه Vive Mar هر روز هر ساعت 5 بعد از ظهر و 7 بعد از ظهر منتشر می شود. شما نمی توانید از قبل رزرو کنید، بنابراین زودتر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که از ناامیدی جلوگیری می کنید – تشویق بچه لاک پشت ها همراه با ده ها تن از دوستداران طبیعت یک تجربه واقعاً معنوی بود.

روح را تغذیه کنید

جای تعجب نیست که مردم پورتو آرام هستند – شهر مملو از مکان هایی برای انجام انواع یوگا، حمام های صوتی، و استراحتگاه های مراقبه است. ما در یک مراسم کاکائوی معتبر مکزیکی، که قرار است به شما کمک کند قلب خود را باز کنید، در مرکز رفاه جامع Barbarenas شرکت کردیم.

سورن کورتس، پزشک، ما را با پوست کندن و آسیاب کردن دانه های کاکائو خود هدایت کرد تا کاکائو تشریفاتی را درست کنیم. زیر ستارگان و اطراف آتشی باز، شهد تلخ را نوشیدیم، داستان‌های صمیمی را با مردم از سراسر جهان به اشتراک گذاشتیم و احساس کردیم که روح‌هایمان شفا یافت، حتی برای یک لحظه.

جنگل شهری را کاوش کنید

در بازگشت به خشکی، دو بازار بزرگ پورتو اسکوندیدو ارزش بازدید را دارند. در قلب شهر، مرکادو بنیتو خوارز پراکنده دارای تنوع بسیار زیادی از غذاها، لباس‌ها و صنایع دستی سنتی است – «چاپولین‌های» خوشمزه محلی اواکساکا (ملخ‌های برشته) را از دست ندهید و مراقب قصاب آوازخوانی باشید که با شادی اجرا می‌کند. آهنگ های مکزیکی در کنار تخته های غول پیکر گوشت!

Mercado Zicaleta کمی کوچکتر است، اما لذت کمتری ندارد – ردیف رستوران های مقرون به صرفه با چشم اندازهای زیبا از ساحل Zicatela را از دست ندهید، از غذاهای محلی خیابانی گرفته تا یک رستوران خوشمزه فرانسوی.

با سلیقه خود رفتار کنید

منطقه Oaxaca 90 درصد مزکال جهان را تولید می کند و Puerto Escondido این را با افتخار به رخ می کشد. روح دودی، مشتق شده از آگاو، هرگز دور از دسترس نیست، و حتی می توانید نوشیدنی های خلاقانه ای مانند چای حباب Mezcal را در بار Black Boba در امتداد Zicaleta کشف کنید.

همچنین می‌توانید به یک مزکال سرگرم‌کننده و آموزنده در کارخانه تقطیر Ruu Piil، تنها تولیدکننده مزکال در Puerto Escondido، که برای شش نسل توسط خانواده اداره می‌شود، بپیوندید. نه تنها می‌توانید طیف گسترده‌ای از مزکال‌های مختلف (که با گواکاموله و ناچوهای خانگی خوشمزه سرو می‌شود) را امتحان کنید، بلکه در یک تور تعاملی و مفصل از فرآیند تقطیر نیز شرکت می‌کنید. مزکال ها بسیار خوشمزه بودند، همه در تور ما حداقل یک بطری خریدند تا به خانه ببرند!

تجربه مزه برجسته دیگر چیکاما است که غذاهای تازه پرو و ​​مجموعه ای خیره کننده از سرویچ ها را سرو می کند. بازدید از آن در Playa Zicaleta ضروری است، و در حالی که در روبروی ساحل واقع شده است، شن های نرمی که کف رستوران را پوشانده اند، به فضای ایده آل رستوران می افزایند.

در محیط های فوق العاده بمانید

Puerto Escondido دارای طیف گسترده ای از گزینه های اقامتی به یاد ماندنی است که مطابق با هر سلیقه ای است. اگر به دنبال اقامتی منحصربه‌فرد می‌گردید، هتل کانتینر Cabane ما را شگفت‌زده کرد. این مجموعه از اتاق‌های کانتینری مجزا که در کنار یک صخره ساخته شده‌اند، با یک استخر بی‌نهایت فوق‌العاده، منظره‌ای باورنکردنی به دریا دارد. ده دقیقه رانندگی تا نزدیک‌ترین مغازه راه است، اما یک بار و آشپزخانه با کارکنان کامل وجود دارد – جایی که من تعدادی از بهترین سرویچه‌هایی را که تا به حال چشیده‌ام، داشتم.

برای تجربه یک بوتیک لوکس، کاسانا اسفورزا هتلی منزوی با مضمون بیابانی است که توسط معمار مشهور آلبرتو کالاچ طراحی شده است. این هتل که دارای طاق‌های آجری غول‌پیکر با ردیفی از جنگل‌های استوایی و صنایع دستی است، به‌طور گسترده به‌عنوان «قابل استفاده‌ترین هتل در اینستاگرام در پورتو اسکوندیدو» شناخته می‌شود – به‌طوری که گذرنامه‌های روزانه برای مهمانان فقط برای استفاده از استخر و امکانات موجود است. همچنین اگر در رستوران غذا بخورید، پس می‌گیرید، که شامل تلاش‌های بشردوستانه مالک برای حمایت از جوامع بومی Oaxacan، از ظروف غذاخوری گرفته تا مواد اولیه است.

رسیدن به پورتو اسکوندیدو

ساده ترین راه برای رسیدن به Puerto Escondido یک پرواز کوتاه از مکزیکو سیتی است که پروازها هر ساعت یک بار انجام می شود. اگر در حال حاضر در شهر Oaxaca هستید، پرواز 25 دقیقه است – اما ممکن است گران تر باشد زیرا مسیری کمتر محبوب است. همچنین می توان از Oaxaca رانندگی کرد – یک مسیر خوش منظره هشت ساعته – یا سوار اتوبوس شبانه شد که بهترین گزینه بودجه است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *