تورها

قطارهای مستقیم یورواستار آمستردام به لندن به مدت شش ماه لغو می شود

راه آهن هلند (NS) اعلام کرده است که قطارهای آمستردام و روتردام-لندن باید به مدت شش ماه از ژوئن 2024 تا ژانویه 2025 تعطیل شوند.

مسافران می توانند از لندن به هر دو شهر هلند سفر کنند، اما در سفر برگشت، قطارها خالی حرکت می کنند و مسافران را در بروکسل می گیرند.

دلیل این ناراحتی یک طرفه، بازسازی در ایستگاه مرکزی آمستردام است. آنها می گویند به دلیل رویه های پس از برگزیت برای بریتانیایی ها فضای کافی در ایستگاه برای رسیدگی به مسافران لندن وجود ندارد و به همین دلیل مسافرانی که از آمستردام یا روتردام به لندن سفر می کنند باید در بروکسل جابجا شوند.

با وجود چندین ماه مذاکرات بین NS، Eurostar، ارائه دهنده زیرساخت هلندی ProRail و دولت هلند، هیچ راه حلی پیدا نشده است.

در بیانیه NS آمده است:

متأسفانه، ما مجبور شدیم به این نتیجه برسیم که با وجود تمام تلاش‌ها، دوره‌ای وجود خواهد داشت که در آن قطار مستقیمی از آمستردام به لندن نخواهد رفت. انتظار می‌رود این مدت شش ماه (تقریباً ژوئن 2024 تا ژانویه 2025) باشد.

این بسیار ناامید کننده است زیرا ما در سال های اخیر سخت کار کرده ایم تا یورو استار به لندن را جایگزینی جذاب برای هواپیما کنیم. حل این معما به خصوص دشوار است. اگر راه حل ساده ای وجود داشت، همه طرف ها با دو دست آن را تصرف می کردند. متأسفانه، پس از بررسی های مختلف، به نظر می رسد که آن راه حل ساده وجود نداشته باشد.

ما به طور مشترک تصمیم گرفتیم در نیمه دوم سال 2024 یک گام به عقب برداریم و برای مدتی مستقیماً یورواستار را به لندن راه ندهیم.

ترمینال جدید و بزرگ از ژانویه 2025 آماده خواهد شد و ما این فرصت را خواهیم داشت که به مسافران بیشتری اجازه دهیم مستقیماً از آمستردام به لندن سفر کنند. به این ترتیب، ما یورو استار را به جایگزینی جذاب‌تر برای هواپیما برای بسیاری از مسافران تبدیل می‌کنیم.»

Gwendoline Cazenave، مدیر اجرایی گروه Eurostar، گفت:

یورواستار همواره در پی یافتن راه حلی بوده است که کمترین تأثیر ممکن را بر مشتریان، محیط زیست و تجارت آن داشته باشد. ما تصدیق می کنیم که تصمیم نهایی گرفته شده است.

ما خوشحالیم که بحث ها فاصله خدمات بین آمستردام و لندن را از 12 به 6 ماه کاهش داده است و ما همچنان بر روی کاهش ناراحتی مسافران، ساکنان محلی و اقتصاد آمستردام و مناطق اطراف آن کار می کنیم.

بسیار مهم است که همه طرف های درگیر مسئول و حمایت از یکدیگر برای رعایت ضرب الاجل ها باشند.

تمرکز ما اکنون باید روی این باشد که چگونه می‌توانیم بهترین تجربه و ارتباطات سفر را در این دوره برای مشتریان یورواستار ارائه دهیم. به عنوان بخشی از این کار، ما همچنان خدمات را به طور مستقیم بین لندن و آمستردام به صورت یک طرفه انجام خواهیم داد.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *