تورها

لغو پروازهای کووید بازگشت!

در یک لحظه دژاوو، به 8000 مسافری که امیدوار بودند از طریق فرودگاه گاتویک فرار کنند، گفته شد که پرواز آنها با تاخیر یا لغو شده است. این سومین بار در ماه سپتامبر است که گاتویک با کنسلی مواجه می شود.

مشکل از کاهش سرعت کنترل ترافیک هوایی ناشی می شود. NATS گفت: دلیل: برخی از کنترلرهای ترافیک هوایی به کووید مبتلا شده اند.

کارکنان کنترل ترافیک هوایی بیمار شده‌اند که منجر به کاهش «نرخ جریان» پروازهای استفاده از شلوغ‌ترین باند جهان شد. فرودگاه گتویک می‌گوید حدود 30 درصد از کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی مریض هستند که منجر به لغو بیش از 160 پرواز شده است.

پنجاه پرواز به و از فرودگاه ساسکس لغو یا تغییر مسیر داده شد، در حالی که بسیاری از خدمات دیگر تا هفت ساعت تاخیر داشتند.

ایزی جت بیش از همه تحت تأثیر قرار گرفته و مجبور به لغو 42 پرواز شده است. هشت پرواز بین گاتویک و بلفاست متوقف شد – شش پرواز به و از فرودگاه بین‌المللی پایتخت ایرلند شمالی و دو پرواز در شهر بلفاست. چندین لغو نیز در پیوندهای easyJet با CDG ادینبورگ، ژنو و پاریس انجام شد.

تعداد پروازهای روزانه 800 پرواز خواهد بود.

استوارت وینگیت، مدیرعامل لندن گتویک گفت:

این تصمیم دشواری بوده است، اما اقدامی که امروز انجام دادیم به این معنی است که خطوط هوایی ما می‌توانند برنامه‌های پروازی قابل اعتمادی را انجام دهند.

ما در حال همکاری نزدیک با NATS برای ایجاد انعطاف پذیری در برج کنترل هستیم.

NATS در حال آموزش کنترلرهای ترافیک هوایی اضافی است اما ماه ها قبل از عملیاتی شدن آنها طول خواهد کشید.

“حتی یک کنترل کننده ترافیک هوایی با تجربه حداقل 9 ماه طول می کشد تا در Gatwick واجد شرایط شود و تعداد کمی از آنها قادر به انجام این کار هستند، زیرا Gatwick یک محیط ترافیک هوایی شلوغ و پیچیده است.”

Easyjet از ادامه اختلال “بسیار ناامید” شد. سخنگوی easyJet گفت:

“ما بسیار ناامید هستیم که مشتریان بار دیگر تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند و در حالی که این خارج از کنترل ما است، از ناراحتی ایجاد شده برای مشتریان خود متاسفیم.

ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا تأثیر اختلال را به حداقل برسانیم و به پروازهای کنسل شده گزینه های خود را برای رزرو مجدد یا دریافت بازپرداخت آگاه کرده ایم و در صورت لزوم اقامتگاه و غذا در هتل ارائه می دهیم.»

سخنگوی لندن گتویک گفت:

به دلیل بیماری کوتاه مدت در برج کنترل ترافیک هوایی از جمله موارد ابتلا به کووید-19، از روز گذشته محدودیت‌های موقت کنترل ترافیک هوایی اعمال شد. این امر باعث تاخیر و کنسلی خطوط هوایی شد.

ما سخت تلاش کردیم تا اختلال را به حداقل برسانیم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم. برج کنترل ترافیک هوایی صبح امروز به طور کامل پر شده است.

سخنگوی Nats گفت:

ما بسیار متأسفیم که برخی از مسافران دیروز در Gatwick تاخیر داشتند. این به دلیل بیماری کوتاه مدت کارکنان از جمله برخی از موارد کووید بود.

ما تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن اختلال انجام دادیم و از نزدیک با فرودگاه و خطوط هوایی کار کردیم.

ما برای افزایش تعداد کنترل‌کننده‌ها بسیار سخت کار کرده‌ایم، اما ایجاد انعطاف‌پذیری کامل مدتی طول می‌کشد. با این حال، این بدان معناست که غیبت های کوتاه مدت ممکن است منجر به اعمال مقررات کنترل ترافیک هوایی به منظور حفظ ایمنی شود، و همه ما از تاثیری که این موضوع دارد بسیار متاسفیم.

حقوق شما زمانی که پرواز شما لغو می شود

طبق قوانین هوایی اروپا، مسافرانی که پروازهایشان لغو شده است، حق دارند با هزینه ایزی جت، با هر خط هوایی دیگری که در روز اصلی سفر صندلی در دسترس دارد، سفر کنند.

مسافرانی که پروازهایشان با اطلاع کمتر از دو هفته متوقف شده است، همچنین حق دریافت غرامت نقدی 220 پوندی (یا 350 پوند برای پروازهای بیش از 1500 کیلومتر) را دارند، مگر اینکه easyJet بتواند آنها را در پروازی با زمان‌های رسیدن مشابه رزرو کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *