تورها

مسافران روزانه به ونیز باید 5 یورو برای بازدید بپردازند.

شهر ایتالیایی باستانی ونیز با میدان باشکوه سنت مارک کنار بندر، پل‌های عجیب و غریب، کانال‌های رمانتیک و ساختمان‌های بلند و رنگارنگ کنار آب، بسیار زیباست. بنابراین جای تعجب نیست که این شهر گردشگران را جذب می کند. با این حال، در زمان اوج گردشگری، تعداد زیادی از مردم می تواند ظالمانه باشد.

نوامبر گذشته مقامات ونیز از یک برنامه آزمایشی برای طرح طولانی مدت خود برای دریافت هزینه از مسافران یک روزه برای بازدید از شهر رونمایی کردند تا از بازدیدکنندگان در زمان اوج ترافیک دلسرد شوند.

این سیستم هزینه در حال حاضر راه اندازی شده است، اکنون هر کسی که مایل به بازدید است باید هزینه دسترسی را پرداخت کند. این هزینه برای روزهای اوج خاصی اعمال می شود به این امید که گردشگران در آن زمان ها دلسرد شوند. مسئولان امیدوارند صنعت گردشگری پایدارتری را ترویج کنند و بین رشد اقتصاد و حفظ اصالت آن تعادل ایجاد کنند.

هزینه دسترسی ونیز در 29 تاریخ اوج سال از 25 آوریل تا 5 مه و در آخر هفته در ماه مه، ژوئن و ژوئیه، از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعد از ظهر، بدون احتساب دسترسی به جزایر، قابل پرداخت است. پس از پرداخت، سیستم یک کد QR صادر می کند.

کسانی که یک شب اقامت می کنند مجبور نیستند هزینه ای را بپردازند.

چرا ونیز مالیات توریستی را وضع کرده است؟

در سال 2023، شهر ونیز به دلیل آسیب‌های ناشی از گردشگری بیش از حد به اکوسیستم ظریف آن، به سختی از قرار گرفتن در فهرست خطرات یونسکو نجات یافت. شهردار ونیز لوئیجی بروگنارو اصرار دارد که این یک طرح پولساز نیست، بلکه تلاشی جدی برای مقابله با توریسم بیش از حد و تنظیم جریان گردشگری است.

شهردار در یک نشست خبری گفت: تلاش ما این است که شهری قابل زندگی تر بسازیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ های قابل اجرا و پرداخت هزینه 5 یورو، به آنها مراجعه کنید پلت فرم رزرو

آیا معافیت هایی وجود دارد؟

اگر مقیم، ونیزی‌تبار، دانشجو هستید یا در آنجا کار می‌کنید، یا اگر در شب اقامت دارید، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت، زیرا قبض هتل از قبل شامل هزینه اقامت در ونیز می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *