سفر لوکس

Maddalena Archipelago and Beyond • بلوند در خارج از کشور

من برای اولین بار در سال 2013 با دوستانم ساردینیا را قایق کردم، بنابراین بازگشت در سال 2023 و اجاره یک کاتاماران با کاتاماران کاملاً احساس شد. منشور قایق بادبانی رویایی برای تعطیلات خانوادگی!

جزایر بی نظیر و آب های فیروزه ای، ساردینیا را به مقصد مناسبی برای قایقرانی تبدیل کرده است.

ما یک کاتاماران 42 دقیقه ای اجاره کردیم و یک کاپیتان را استخدام کردیم که این سفر را بسیار راحت کرد. تنها کاری که من در سفرمان متفاوت انجام می‌دادم این بود که یک مهماندار استخدام کنم تا شخص دیگری بتواند برای ما خرید کند، آشپزی کند و تمیز کند.

پسرم در این سفر 11 ماهه بود و خیلی خوب بود که کاملاً استراحت می کردم و بدون هیچ مسئولیت دیگری از قایقرانی لذت می بردم. وگرنه چیزی رو عوض نمیکردم!

هفته ما در دریا شامل توقف هایی در سواحل و جزایر مختلف در مجمع الجزایر La Maddalena بود (جایی که اغلب تنها قایق لنگر انداخته در طول شب بودیم) و همچنین برای یک شب در Bonifacio (جایی که تولدم را جشن گرفتیم) به کورس رفتیم!

در اینجا نکات و برنامه سفر من برای قایقرانی در مجمع الجزایر مادالنا ساردینیا آمده است!

جزئیات چارتر قایق بادبانی:

Fountaine Pajot Astrea 42′ Catamaran

رزرو شده با: منشور قایق بادبانی رویایی

شنبه تا شنبه: 27 مه تا 3 ژوئن 2023

پایگاه: اولبیا، ساردینیا

کاپیتان (دفعه بعد یک مهماندار هم استخدام خواهیم کرد!)

چیدمان کاتاماران

Fountaine Pajot Astrea 42 Catamaran

من یک کاتاماران را برای چارتر قایقرانی (مخصوصاً با بچه ها) به شدت توصیه می کنم. آنها فضای بیشتری را برای استراحت در عرشه ارائه می دهند و پایدارتر هستند، بنابراین تکان خوردن بسیار کمتری نسبت به تک هال است.

Fountaine Pajot Astrea 42 Catamaran قایق بادبانی عالی برای خانواده ما بود.

دارای چهار کابین داخلی (تقریباً یکسان) با حمام اختصاصی + دو اسکله اضافی. اگر یک کاپیتان و یک مهماندار استخدام کنید، آنها می توانند در اسکله های مجازی بخوابند و 4 کابین داخلی را برای خدمه شما بگذارند.

ما به عنوان 3 بزرگسال و یک نوزاد سفر کردیم، اما فضای زیادی برای خواب راحت 8 وجود داشت.

بررسی کنید جزئیات کامل کاتاماران اینجا!

ورود زودهنگام

جزیره تاولارا

روز اول: روز ورود

ورود زودهنگام (هزینه اضافی) در اولبیا مارینا – این تنها راهی است که می‌توان در همان روز ورود به کشتی (و کاملاً ارزشش را دارد) حرکت کرد!

***

به سمت جزیره تاولارا حرکت کنید.

این جزیره کوچک اما فریبنده در ساحل شمال شرقی ساردینیا ایتالیا واقع شده است. ایزولا تاولارا با زیبایی ناهموار، آب‌های شفاف و تشکل‌های طبیعی منحصربه‌فرد، بهشتی برای دریانوردان و علاقه‌مندان به طبیعت است.

مرکز این جزیره، کوه باشکوه تاولارا است که به طرز چشمگیری از دریا برمی خیزد و پس زمینه ای خیره کننده برای ماجراجویی قایقرانی شما ایجاد می کند.

شما می توانید از شام در جزیره لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که قیمت ها بسیار تند هستند!

سواحل Cala Coticcio

روز 2: سواحل Cala Coticcio

از شروع آهسته روز خود لذت ببرید و به سمت ساحل بروید جزیره تاولارا. اگر احساس ماجراجویی می کنید، می توانید از قبل یک پیاده روی با راهنما به قله را رزرو کنید. پیاده‌روی‌ها در ساعت 6 صبح انجام می‌شوند و 6 تا 7 ساعت طول می‌کشند.

***

به سواحل Cala Coticcio در جزیره Caprera بروید.

این ساحل منزوی که در جزیره خالی از سکنه کاپررا واقع شده است به خاطر زیبایی خیره کننده و محیط بکرش مشهور است. با نزدیک شدن به یارو با آب های فیروزه ای و شن های نرم و سفید، گیاهان پر جنب و جوش مدیترانه خط ساحلی را قاب می گیرند.

این خلیج ممکن است به شدت شلوغ شود، اما در شب پاک می شود. این یکی از نقاط مورد علاقه ما در کل سفر بود!

یارو ناپل

Capocchia d’U Purpu

روز 3: La Maddalena

بادبانی به یارو ناپل، یاروی منزوی که با آب های نیلگون شفاف و ماسه های سفید بکر مشخص می شود. از ساحل لذت ببرید و از قایق شنا کنید.

بعد، بادبان به Capocchia d’U Purpu در جزیره مادالنا

Capocchia d’u Purpu در گویش محلی به «سر اختاپوس» ترجمه می‌شود، که این نام را از یک رخنمون صخره‌ای کوچک که شبیه سر هشت پا است، گرفته است. ما قایق را برای شنا به ساحل بردیم و سپس ناهار را در قایق صرف کردیم.

در نهایت به سمت شهر La Maddalena حرکت کنید.

در اینجا دو مارینا وجود دارد:

کالا گاوتا درست در مرکز شهر است، بنابراین پرطرفدار و بلندتر است. اگر می خواهید در میانه عمل باشید، این مارینا را انتخاب کنید.

ما انتخاب کردیم مارینا Cala Mangiovolpe که در طرف مقابل شهر قرار دارد، اما هنوز در فاصله کمی از همه چیز قرار دارد. اگر فضایی آرام و ساکت را ترجیح می دهید، این مارینا را انتخاب کنید.

در شهر قدم بزنید، کمی خرید کنید، از یک شام محلی با غذاهای دریایی تازه لذت ببرید، و شب را با قدم زدن در کنار اسکله با در دست داشتن ژلاتو به پایان برسانید!

یک شب در مارینا.

کالا کورسارا

ساحل صورتی

کالا لونگا

روز چهارم: ساحل صورتی

کاوش کنید شهر لا مدالنا در صبح. کافه‌ها و بازارهای بامزه‌ای وجود دارد تا بتوانید از قهوه لذت ببرید و غذا و لوازم خود را برای چند روز آینده دوباره تهیه کنید.

توصیه می کنم از بازار ماهی دیدن کنید تا برای شام غذای دریایی تازه تهیه کنید تا در قایق بپزید!

***

به سمت کالا کورسارا در جزیره اسپارگی حرکت کنید.

Cala Corsara، واقع در جزیره دلربا اسپارگی در ساردینیا، یک تکه واقعی از بهشت ​​است. این خلیج منزوی دارای شن های سفید پودری است که با آب های فیروزه ای شفاف دریای مدیترانه برخورد می کند.

در فصل شلوغی، این خلیج مملو از جمعیت خواهد بود، بنابراین ممکن است نتوانید لنگر بیاندازید (ما در اوایل تابستان رفتیم و به دلیل تعداد قایق‌های موجود در منطقه، ماندن طولانی مدت را انتخاب نکردیم).

***

به سمت Spiaggia Rosa (ساحل صورتی) در جزیره بودلی حرکت کنید.

Spiaggia Rosa یا “ساحل صورتی” یک شگفتی طبیعی قابل توجه است که در جزیره بودلی واقع شده است. چیزی که این ساحل را واقعاً منحصر به فرد می کند ماسه صورتی کم رنگ آن است که رنگ متمایز خود را از وجود قطعات میکروسکوپی مرجان صورتی، صدف و گرانیت می گیرد.

این ساحل یک منطقه حفاظت شده است و زیبایی نادر آن منجر به قوانینی شده است که دسترسی مستقیم به شن و ماسه را برای حفظ اکوسیستم ظریف آن ممنوع می کند. می‌توانید با قایق به سمت مسیر برای یک پیاده‌روی کوتاه در طبیعت که خط ساحلی را دنبال می‌کند، بروید.

اگرچه نمی‌توانید در ساحل راه بروید، اما همچنان مناظر شگفت‌انگیزی از شن‌های صورتی و دریای فیروزه‌ای خواهید دید!

***

با بادبان به Cala Lunga در جزیره Razzoli بروید.

این خلیج حفاظت‌شده، ساحل غربی جزیره رازولی، بهشتی بکر که در آن طبیعت واقعاً خودنمایی می‌کند، زیبایی بخشیده است. ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف کریستالی را به رخ می‌کشد که همگی با ساختارهای گرانیتی نارنجی رنگارنگی ساخته شده‌اند.

ما لنگر انداختیم و درست قبل از غروب خورشید یک لیوان Aperol Spritz بلند کردیم – بهترین غروب آفتاب سفر ما!

فانوس دریایی رازولی

روز پنجم: بونیفاسیو، کورس

صبح را با طبیعت گردی شروع کنید جزیره رازولی به فانوس دریایی قدیمی هنگامی که با قایق به ساحل رسیدید، تقریباً یک کیلومتر پیاده روی آسان و عمدتاً مسطح خواهید داشت. پیاده روی خوش منظره است و قطعا ارزش انجام دادن دارد!

***

بادبان به Bonifacio، کورسیکا.

قایقرانی به Bonifacio یکی از چشمگیرترین مناظری است که تا به حال دیده‌ام – ساختمان‌های رنگارنگ کوچک لگو در لبه بالای صخره پراکنده شده‌اند. این احساس را به شما دست می دهد که کوچکترین نسیمی می تواند آنها را از لبه و به دریای فیروزه ای زیر زمین فرو ببرد.

Bonifacio به دو بخش تقسیم می شود: شهر بندری ساحلی و قلعه قرون وسطایی که بر فراز صخره های مشرف به مدیترانه قرار گرفته است.

من ده سال قبل در دوران بسیار متفاوتی از زندگی ام به بونیفاسیو سفر کرده بودم. در آن سفر با دوستان، کل روز ارگ را کاوش کردیم و تمام شب را در B52 جشن گرفتیم. این سفر با نوزاد 11 ماهه ام، دیدگاهی کاملاً جدید در مورد مقصد به من داد.

بعدازظهر که به بندر رسیدیم، کمی از مارینا خرید کردیم. سپس با قطار کوچک توریستی به یک حلقه منظره به سمت ارگ رفتیم و به سمت پایین برگشتیم، سپس سوار چرخ و فلک شدیم. از شام در اسکله تفریحی لذت بردیم دل فرو (بسیار عالی بود حتما توصیه می کنم!). و، ما شب را با قدم زدن در امتداد اسکله – ژلاتو در دست به پایان رساندیم.

یک شب در مارینا.

یارو کلیسا

کالا فریگنو

روز ششم: کالا دلا کیزا

صبح را با لذت بردن از Bonifacio بگذرانید.

ما زود با بچه بیدار بودیم، بنابراین تصمیم گرفتیم با پای پیاده تا ارگ برویم. این یک مسیر شیب دار است، اما مناظر از بالا ارزش آن را دارد!

1-2 ساعت را به پیچ در پیچ در مسیرهای باریک اختصاص دهید و قبرستان قدیمی را کاوش کنید. بیشتر رستوران‌ها و مغازه‌های ارگ تا ساعت 9 صبح یا بعد از آن باز نمی‌شوند، بنابراین هنگام برنامه‌ریزی سفر خود به قله، این را در نظر داشته باشید.

راه خود را به پایین برگردید و آخرین خرید را در مارینا انجام دهید.

دو تا هستند دکل ها (بقال زنجیره ای) و خدمات قایق بادبانی Chez Lucerne (خدمات ارائه تخصصی با محصولات لذیذ) در انتهای مخالف مارینا.

برای شیرینی ها و نان فرانسوی تازه پخته شده، بررسی کنید ردیف شیرینی پزی (نان پزهای سنتی) و آنتونی بارالون x سیچیو (شیرینی های لذیذ و ژلاتو مخصوص).

***

به سمت Cala della Chiesa در جزایر لاوزی حرکت کنید.

این لنگرگاه مورد علاقه من در کل سفر بود (و اتفاقاً در روز تولدم آنجا بودیم!). خلیج محافظت شده است و آب بسیار آبی است. این همچنین یکی از بهترین نقاط برای غواصی است – ماهی های زیادی وجود داشت!

از ناهار در قایق لذت ببرید، سپس به ساحل بروید یا در اطراف جزیره پیاده روی کنید. مسیرهای پیاده‌روی مشخص زیادی وجود دارد و زمین عمدتاً مسطح است. توجه داشته باشید که سایه زیادی وجود ندارد، بنابراین محافظ بپوشید و آب بیاورید!

***

در نهایت به سمت Cala Ferrigno در جزیره Spargi حرکت کنید.

جذابیت Cala Ferrigno در انحصار آن نهفته است که فقط با قایق قابل دسترسی است. یک اسکله وجود دارد تا بتوانید یک شبه پهلو بگیرید و به ساحل دسترسی مستقیم داشته باشید.

ساحل شنی کهربایی منحصر به فرد برای سایر مقاصدی است که ما در طول سفر از آن بازدید کردیم.

همچنین می توانید حدود 45 دقیقه پیاده روی کنید تا به استحکامات پتراجاچیو و پونتا زانوتو (باتری های نظامی قدیمی) که در سنگ های گرانیتی تعبیه شده و استتار شده اند، برسید.

پهلوگیری شبانه در اسکله.

پایگاه قایق بادبانی رویایی در اولبیا

روز هفتم: بازگشت به پایگاه مارینا

قبل از اینکه برای آخرین شب خود به مارینا در اولبیا برگردید، از یک صبح آرام در ساحل در Cala Ferrigno لذت ببرید!

به بیرون بروید و شهر اولبیا را کاوش کنید—در امتداد Corso Umberto و در Piazza Regina Margherita فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی خواهید یافت.

شب در مارینا

روز هشتم: سفر خوب

صبح پیاده شوید!

نکات نهایی!

همانطور که در ابتدای پست ذکر شد، هیچ راه واحدی برای سفر به ساردینیا وجود ندارد! برخی از روزها ممکن است به دلیل آب و هوا یا شلوغی نیاز به بداهه‌گویی داشته باشید، یا ممکن است به مقصدهای کاملاً متفاوتی سفر کنید.

من امیدوارم که به اشتراک گذاری برنامه سفر ما به شما کمک کند تا سفر خود را برنامه ریزی کنید و به شما الهام بخش برای ماجراجویی خود بپردازید!