تورها

سفر به قلب سریلانکا

اگر بتوانید برای چند روز خود را از خط ساحلی زیبای سریلانکا دور کنید، با شگفتی‌های طبیعی، لذت‌های باستان‌شناسی و گله‌های عظیم فیل‌ها پاداش زیادی خواهید گرفت. فراموش نکنید که بهترین فنجان چایی که تا به حال می چشید. این کشور نسبتا کوچک است، تقریباً به اندازه ولز است، اما دسترسی به ارتفاعات در جاده های پرپیچ و خم بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد.

سفر من از فرودگاه بین المللی شروع می شود و سپس به سمت شمال شرقی از دشت تا Lion Rock می رود. سپس به جنوب می‌پیچد و به ارتفاعات بالا می‌رود و به کندی، پایتخت قدیمی می‌رسد. از آنجا پیش از پایین آمدن به سمت جنوب غربی به سواحل بنتوتا، به سمت زمین‌های چای، خانه بهترین فنجانی که می‌چشید، صعود می‌کند.

سیگیریا

حدود چهار ساعت از فرودگاه بین‌المللی تا Sigirya، صخره شیر که از دشت‌های مرکزی برمی‌خیزد، فاصله دارد. این قلعه صخره ای یا “قلعه در آسمان” در قرن پنجم به مدت 20 سال یک قلعه سلطنتی بود. این یک سنگ یکپارچه عظیم از سنگ قرمز است که 200 متر از سطح زمین بلند می شود و صعود به قله بین پنجه های سنگی غول پیکر یک شیر است.

نمایی از سیگیریا

در بالا، بقایای کاخ بالا نمایان می شود. اینجا به جز پایه ها چیز زیادی باقی نمانده است، اما باید چشمگیر بوده باشد. منظره از اینجا خیره کننده است، با آبراه ها و دریاچه هایی که در زیر آن گسترده شده اند. در مسیر پایین، نقاشی‌های دیواری به خوبی حفظ شده است که «دوشیزه‌های بهشتی» را به تصویر می‌کشد، خانم‌های برهنه‌ای که روی ابرها شناور هستند.

پارک ملی مینریا

مینریا

تعدادی از مناطق حفاظت شده در مجاورت وجود دارد و Minneriya، یک ساعت دورتر، به میزبانی یکی از بزرگترین گردهمایی های فیل های آسیایی در جهان معروف است. این رویداد دیدنی، که به عنوان “گردهمایی” شناخته می شود، در فصل خشک، معمولا از ژوئن تا اکتبر رخ می دهد. با کاهش منابع آب، گله های فیل ها در علفزارهای سرسبز اطراف مخزن مینریا گرد هم می آیند تا تشنگی خود را فرو نشانند و تغذیه کنند.

این همه مواد تشکیل دهنده یک سافاری آفریقایی را دارد که به وسیله نقلیه مخصوصی برای سفر به مخزن باستانی ساخته شده در 3 منتقل می شوید.rd قرن. من در اواخر بعدازظهر می‌رسم و با دیدن بیش از 250 فیل که در لبه آب آسیاب می‌شوند، پاداش دریافت می‌کنم، برخی از آنها از فرصت استفاده می‌کنند و در اوایل عصر غروب می‌کنند، زیرا خورشید در زیر افق فرو می‌رود.

کندی

دریاچه کندی

سه ساعت دورتر، در کشور تپه مرکزی، کندی از سال 1592 تا 1815 پایتخت پادشاهان سینهالی بود. این شهر در ساحل دریاچه مصنوعی قرار دارد که از هر طرف توسط تپه های سبز احاطه شده است و مکانی جذاب است. قدم گذاشتن در معبد دندان مانند ورود به درگاهی به دوران گذشته است. تاریخچه معبد به قرن شانزدهم برمی گردد و برای نگهداری از دندان نیش چپ لرد بودا که از هند آورده شده بود، تأسیس شد.

نمای بیرونی معبد انبوهی از سقف‌های کاشی‌کاری‌شده قرمز و گلدسته‌های طلایی است که با خندقی احاطه شده‌اند که به حس تقدس می‌افزاید. در داخل، اتاق اصلی با نقاشی های دیواری نفس گیر کندیان، نقاشی های دیواری رنگارنگ و لامپ های شیشه ای درخشان تزئین شده است. اینجا جایی است که بقاع مقدس نگهداری می شود و نمازگزاران برای دیدن راهبان که روزی دو بار در حرم را باز می کنند صف می کشند.

نوارا الیا

یک قطار خوش منظره سه ساعته از مزارع سرسبز چای سبز به سمت «نووارا الیا» که توسط بریتانیایی‌ها در سال 1846 تأسیس شد، بالا می‌رود. این جزیره به نام «انگلستان کوچک» شناخته می‌شود، با خانه‌هایی که مستقیماً از ساری، پرچین‌ها و چمن‌های آراسته شده کامل شده است. حتی یک زمین مسابقه و البته یک زمین گلف بزرگ با باشگاه مناسب وجود دارد.

املاک چای پدرو در اواخر قرن نوزدهم توسط کشاورز اسکاتلندی، جیمز تیلور تأسیس شد. خانه‌های ییلاقی متعلق به دوران استعمار و کارخانه نمادین چای سفید حس نوستالژی را بر می‌انگیزد. در بیرون می‌توانید برگ‌های چای را از بوته‌های آراسته‌شده بچینید، سپس در داخل، مراحل مختلف تولید را مشاهده کنید – پژمرده شدن، غلتاندن، تخمیر، و خشک کردن قبل از لذت بردن از مزه چای آموزش‌دیده.

بنتوتا

یک رانندگی طولانی پنج ساعته، از میان مه، به سمت ساحل جنوب غربی به سواحل دست نخورده بنتوتا می رسد. آب‌های آبی شفاف محیطی ایده‌آل برای غواصی و غواصی فراهم می‌کنند و فرصت‌های زیادی برای ورزش‌های آبی در اینجا وجود دارد. رودخانه مادو، جایی که با اقیانوس تلاقی می کند، برای جت اسکی، موج سواری، و پاراسلینگ عالی است. سفر با قایق به بالای رودخانه در میان جنگل‌های حرا و جنگل‌های استوایی، مشاهده بسیاری از گونه‌های پرندگان، کروکودیل‌ها و ماهی‌های رنگارنگ را ارائه می‌دهد.

املاک لونوگانگا، محل اقامت سابق معمار مشهور سریلانکایی جفری باوا، برای بازدیدکنندگان باز است. این باغ با منظره زیبا یک اثر هنری است که مجموعه ای از گیاهان عجیب و غریب، چمن های پلکانی و مناظر خیره کننده را در خود جای داده است. این مکانی است که در آن طبیعت در هماهنگی کامل با معماری ملاقات می کند. حتی بهتر از آن می‌توانید در هتلی که او طراحی کرده، درست در کنار دریا اقامت کنید.

پرونده واقعی

اطلاعات: سفر سریلانکا اطلاعات گردشگری دارد

برو: متخصصان سفارشی سفر و مسافت طولانی، هیز و جارویس، طیف وسیعی از تورهای سفارشی به سریلانکا را ارائه می دهد که از حدود 1999 پوند برای هر نفر برای هشت شب (به استثنای پروازهای بین المللی) شروع می شود. با تیم کارشناسان سفر خود با شماره 8106 2403 20 +44 تماس بگیرید.

خطوط هوایی سریلانکا روزانه از هیترو لندن به کلمبو بدون توقف پرواز می کند.

اقامت کردن: استراحتگاه و اسپا آلیا نزدیک سیگیری است و دارای امکانات عالی است.

خانه کندی تعداد انگشت شماری اتاق در یک ساختمان میراثی با غذای خوب دارد.

کارخانه چای هریتانس در داخل یک کارخانه تغییر سلیقه در نوروا الیا قرار دارد.

ساحل بنتوتا دارچین دارای استخر، ساحل و ورزش های آبی با مجموعه ای از غذاها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *