تورها

کدام یک از جزایر سیکلادس در یونان را باید ببینید؟

اگر چشم انداز پرنده ای از سیکلادس متعلق به یونان داشته باشید، آن ها شبیه موزاییکی جذاب از 20 توده زمین سرسبز هستند که روی آب های فیروزه ای دریای اژه شناور هستند. این یک سازند باورنکردنی است که در اثر تغییرات زمین شناسی که میلیون ها سال پیش رخ داده است، ایجاد شده است.

بر اساس اساطیر یونانی، پوزئیدون، خدای دریا، از رفتار پوره های سیکلاد بسیار خشمگین بود که آنها را به جزیره تبدیل کرد.

با این حال آنها شکل گرفتند، Cyclades – که به معنی جزایر مقدس در اطراف دلوس – زیبایی و نور خیره کننده آنها می تواند خود را به نقطه ای از معنویت برساند.

آنها در ماه می در بهترین حالت خود هستند و در طول ماه های تابستان هنوز هم زرق و برق دار هستند.

در بیشتر سال‌ها، مناظر آتشفشانی ناهموار وحشی با معماری سیکلادیک مکعبی شکر سفید شده باقی می‌ماند که در مقابل پس‌زمینه‌ی تاریک یا گیاهی با دریای آبی عمیقی که در سواحل آن‌ها می‌چرخد، عالی به نظر می‌رسد. در اینجا شش پیشنهاد وجود دارد.

سانتورینی

برخی می گویند فریبنده ترین و محبوب ترین جزیره این مجمع الجزایر دریای اژه سانتورینی است. همه آن تصویر نمادین را دیده‌اند – می‌دانید، تصویری با کلیسای گنبدی آبی بالای صخره که در میان معماری سفید درخشانی که در مقابل آسمان و دریاهای آبی خیره‌کننده به نظر می‌رسد، برجسته است.

کشتی‌های کروز در آنجا توقف می‌کنند، عروسی‌ها فقط برای عکاسی منظره در آنجا برگزار می‌شوند و گردشگران برای اطمینان از بهترین منظره غروب خورشید، از باروهای قلعه قرن سیزدهمی به شیوه‌ای تقریباً فرقه‌وار بالا می‌روند.

سواحلی وجود دارد، سواحلی سنگ‌ریزه‌ای در کاماری و ماسه‌ای سیاه در پریسا و کارترادوس، و صخره‌های دندانه‌دار و نور درخشانی که به نظر می‌رسد خاص سیکلادس است، مشرف به آن‌ها است – می‌تواند مسحورکننده باشد.

شهرهای فیرا و اویا در دامنه تپه‌ها با پله‌های گاهی شیب‌دار و کوچه‌های گره‌دار جذاب هستند و یک اکتشاف بعد از ظهر ایده‌آل را ایجاد می‌کنند. و عصرها، تراس های پشت بام رستوران ها روشن و زنده است و مهمانانی که از غذا خوردن و صرف غذا در فضای باز در هوای گرم شب لذت می برند.

این جزیره همه چیز در مورد پیچیدگی آرامش بخش است. فقط از آنجلینا جولی بپرسید. او یک ماه پس از فیلمبرداری دومین فیلمش به نام Tomb Raider در اینجا ماند.

میکونوس

تپه‌های برهنه، سواحل شنی و فضایی درخشان، این جزیره ۸۶ کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند. به ندرت 10000 نفر محلی وجود دارد، اما ده ها هزار گردشگر در جزیره هستند که به دنبال مهمانی هستند. کلوپ های شبانه دو پنی هستند، چندین میخانه و مغازه وجود دارد که در طول شب باز می مانند.

این جزیره سرگرم‌کننده است و طبیعتاً معروف‌ترین ساحل آن، ساحل پارادایس، دارای کلوب‌های شبانه، کمپینگ و رستوران‌های عجیب و غریب است. در همین نزدیکی سوپر پاراد، ساحل برهنگی همجنس گرایان قرار دارد که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. برای کمی آرامش و سکوت، به Agia Ana بروید، اگرچه ممکن است نسبتاً توسعه نیافته به نظر برسد.

شهر اصلی آن، هورا، مملو از مغازه‌های مد است، اما به همان اندازه که برای خرید وسوسه‌انگیز است، از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر که کشتی‌های کروز توقف می‌کنند، دوری کنید.


ناکسوس

این بزرگترین جزایر یونانی در دریای اژه است و هنگامی که با قایق به آنجا می‌رسید، با معروف‌ترین مکان باستان‌شناسی آن روبرو می‌شوید – پورتارا، ورودی معبد باستانی آپولو که در سال 522 قبل از میلاد ساخته شده است. این جزیره خانه مرتفع‌ترین کوه سیکلاد – کوه زئوس – است که منشأ بسیاری از اساطیر است. آنها می گویند که این جزیره عروسی دیونیزوس، خدای شراب بود. به همین دلیل آرامستانی به او اختصاص داده شده است. خط ساحلی آن مجموعه ای از سواحل پر سر و صدا است که برخی منزوی هستند. Mikri و Vila در غرب مورد علاقه موج سواران هستند.

در داخل کشور فوق العاده کوهستانی است و به نظر می رسد روستاها از دره های حاصلخیز بیرون آمده اند و مزارع و باغ های زیتون زیادی وجود دارد. بندر آن در پایتخت است که در آن چندین کوچه با شیب تند به ارگ ​​منتهی می شود، نقطه عطفی که می توان آن را تا کیلومترها دید و در جاهای دیگر کلیساها، صومعه ها و قلعه ها و خانه های قدیمی ونیزی وجود دارد.

پاروس

پاروس، یک مرکز کشتی و یک بندر زیبای ونیزی به عنوان یکی از زیباترین جزایر شناخته شده توسط سواحل و دهکده های عجیب و غریب آن در نظر گرفته می شود. پاریکیا شهر و بندر اصلی جزیره است. با این حال محبوب ترین شهر آن نائوسا است. زمانی یک دهکده ماهیگیری قدیمی بود اما چه کسی می دانست؟ امروزه این یک مقصد محبوب برای تعطیلات جهان وطنی است. برای فرهنگ کمی از موزه بیزانس با گنبد آبی دیدن کنید.

Ios

ممکن است 365 کلیسا در این جزیره وجود داشته باشد، اما برای جوانان، این جزیره مهمانی است. زندگی شبانه شدید و مهمانی های ساحلی که زود شروع می شوند و در طول شب در ساحل مایلوپوتاس ادامه می یابند، غیرعادی نیستند. این امتداد کیلومتری ساحل مملو از بارها و رستوران‌ها و ورزش‌های آبی بی‌شماری است، اما گزینه‌های آرام‌بخش بیشتری در ساحل والماس یا ساحل کولیتسانی وجود دارد.

این جزیره همچنین دارای دهکده آرام Chora در کنار تپه است که احتمالاً زیباترین در تمام سیکلادها است. مناظر از بالاترین نقطه آن به سادگی نفس گیر است.

اتفاقاً می گویند مادر هومر اهل آیوس بوده و خود او در آنجا دفن شده است.


همچنین بخوانید: 5 شگفتی طبیعی برتر جزایر یونان

همچنین بخوانید: تعطیلات شهری به تسالونیکی، یونان


دلوس

شما نمی توانید شب را در دلوس بمانید، اما باید از آن بازدید کنید. این مکان میراث جهانی که در مرکز مجمع الجزایر واقع شده است، زادگاه آپولون و آرتمیس است و در دوران باستان مرکز مذهبی کل یونان بوده است. بناهای تاریخی قابل توجه، مانند فواره مینوی و معبد دلیان، و موزاییک های چشمگیر مطمئناً شایسته سفر با کشتی هستند.

پرواز خود را پیدا کنید:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *