تورها

گشت و گذار در گرینلند و قطب شمال کانادا با سوان هلنیک

اوایل بعدازظهر در اقیانوس منجمد شمالی بود، و من روی صندلی کاپیتان روی پل سوان هلنیک SH Vega نشسته بودم و به کوه های یخ نگاه می کردم. خوشبختانه، مسافران و خدمه به من متکی نبودند تا یک گذرگاه امن در اطراف آنها را هدایت کنم، که در دستان افسر اول بود.

صندلی کاپیتان در سوان هلنیک

هر روز نمی‌توانید روی صندلی کاپیتان بنشینید، اما سوان هلنیک پل را در زمان‌های مشخصی در طول سفر دریایی باز می‌کند تا بتوانید از نزدیک ببینید که چه چیزی باعث می‌شود یک کشتی کروز پیشرفته به شما کمک کند. و به من اعتماد کنید، این یک هیجان واقعی است.

SH Vega یکی از سه کشتی بوتیک پیشرفته کلاس قطبی است که به عنوان ناوگان جدید برند میراث فرهنگی سوان هلنیک دوباره راه اندازی شده است. یک کروز که در دهه‌های 50 و 60 در سفرهای دریایی پیشگام بود و صاحبان جدید آن قصد دارند با بردن مهمانان به برخی از دورافتاده‌ترین مکان‌های روی زمین، این روحیه را تکرار کنند.

بازدید از پل من یکی از نقاط برجسته سفر حماسی 15 شبه Swan Hellenic در اطراف گرینلند و قطب شمال کانادا و پایین ساحل لابرادور به هالیفاکس، نوا اسکوشیا بود.

کوه یخ خلیج دیسکو

کوه یخ خلیج دیسکو c. اندی موساک

جزیره دیسکو گرینلند یک نمونه عالی است، جایی که کاشفان افسانه ای کابوت، فرانکلین و فروبیشر برای یافتن گذرگاه معروف شمال غربی به سفرهای بدبختی می روند. ما ادای احترامی را در خلیج دیسکو انجام دادیم و با قایق‌های زودیاک در اطراف میدانی از کوه‌های یخ مجسمه‌سازی شده طبیعی گشتیم. گالری هنری منحصر به فرد طبیعت. هر کدام یک شاهکار

SH Vega – کشتی

اتاق خواب بالکن من لوکس اسکاندی جادار بود – رنگ ها و بافت های چوبی خاکی، بیشتر یک خلوتگاه بود تا یک کابین. انباری وسیع، یک فضای استراحت بسیار راحت، یک حمام مجهز با وان و دوش، و در کنار درهای شیشه ای کشویی از کف تا سقف، یک بالکن 12 متری.

سوئیت پرمیوم سوان هلنیک وگا

در حالی که این کشتی برای مبارزه با آب و هوای شدید ساخته شده است، فضای داخلی آن مجلل است. با تنها 152 مهمان که توسط یک خدمه 120 نفره نوازش شده بودند، این شاید نزدیکترین تجربه ای بود که من برای تجربه زندگی روی یک قایق تفریحی داشتم. این یک جهان فراگیر است. همه وعده‌های غذایی، نوشابه‌ها، و نوشیدنی‌های الکلی انتخابی در هر زمان، روز یا شب، خدمات اتاق 24 ساعته، اکثر سفرهای اکسپدیشن (فقط در کشتی‌های دریایی قطبی)، و همه انعام خدمه.

با چنین نسبت چشمگیر پرسنل به مهمان، هرگونه مقایسه با سطح خدمات در کشتی های بزرگتر بی نتیجه است. روز اول صبح، من به طور اتفاقی به مدیر رستوران رناتو علاقه مند به خوردن آووکادوی صبحانه بودم که بلافاصله یک آووکادوی تازه برش خورده را سر میز من قرار داد. و هر روز صبح بعد از آن، بدون بر زبان آوردن کلمه ای دیگر.

و در حالی که در مورد غذا صحبت می کنیم، در دو رستوران Vega صندلی های انعطاف پذیر وجود دارد و هیچ شب رسمی وجود ندارد. شما می توانید به تنهایی یا با دوستان جدید خود ناهار بخورید، و این شامل افسران و تیم اعزامی می شود که داستان های قهرمانانه آنها در خشکی و دریا برای شرکای غذاخوری سرگرم کننده است.

گرینلند

شفق شمالی، Kangerlussuaq

شفق شمالی، Kangerlussuaq ج. یوری چوفور

ما به کشتی در گرینلند پیوستیم آبدره کانگرلوسواق، یکی از طولانی ترین در جهان با نزدیک به 200 کیلومتر و کوتوله در دو طرف توسط دیوارهای سنگی عظیم سه میلیارد ساله. آن‌ها نگهبان افتخار ما بودند که پنج ساعت بین آن‌ها رفت و آمد کردیم و سرانجام وارد تنگه دیویس شدیم. در حال حاضر کاملاً سیاه شده بود و روی کمان کشتی ایستاده بود، تنها نوری که می توانستیم ببینیم نور خود طبیعت بود. شفق شمالی. چه راهی برای شروع یک کشتی دریایی!

سالن مشاهده قلب تپنده کشتی است. پنجره‌های پانوراما غول‌پیکر و صندلی‌های راحتی راحت، مکان مناسبی را برای خواندن آرام، گپ زدن با همسفران خود روی یک یا دو لیوان، و لذت بردن از جلسات روزانه چشمگیر، سخنرانی‌ها و داستان‌های هیجان‌انگیز از سوء استفاده‌های تیم اعزامی ما فراهم می‌کنند. سپس اگر احساس شجاعت می‌کردم، می‌توانستم روی پارکم لغزش کنم و تا آخر شب برای تماشای ستاره‌ها در آسمان سیاه‌رنگ به بالای عرشه بروم.

کاپیتان روز اول به ما گفت «کروز اکسپدیشن همه چیز در مورد برنامه ریزی است. برنامه A، سپس B، و تا آنجایی که می توانید از الفبای خود عبور کنید، وجود دارد. و به قول او وفادار بودیم، ما از طریق الفبا کار کردیم، چندین بار مسیر را تغییر دادیم تا از دریاهای سنگین جلوگیری کنیم و وقتی فرصت‌ها پیش می‌آمد، سفرهای زودیاک اضافه می‌کردیم. کشتی حتی یک دور چرخشی انجام داد تا به دو نهنگ عنبر ملحق شود، که در کنار ما آمدند و با غواصی کاملاً هماهنگ از ما استقبال کردند.

در گرینلند، مردم اینوئیت مجبور به تطبیق شده اند، معیشت آنها به دلیل استعمار و فروپاشی صید نهنگ متوقف شده است. گردشگری در مراحل ابتدایی است اما امید می دهد و در شهر سیسیمویت، راهنمای ما کارن ما را برای دیدن هاسکی های کار بیرون برد. ‘اکنون بسیاری از شکارچیان به جای سگ، ماشین برفی دارند. او به ما می گوید اما ماشین‌ها می‌توانند شما را در مناطق عقب‌نشینی از بین ببرند. سگ ها همیشه شما را به خانه خواهند رساند.

در یک گشت و گذار به فک انداختن آبدره یخی Ilulissat، یک سایت میراث جهانی یونسکو در حدود 220 مایلی شمال دایره قطب شمال، با روباه قطبی سفید برفی روبرو شدم که در راهروی چوبی که از آن برای پایین آمدن به سمت یخچال طبیعی آبدره استفاده می کردیم به من خیره شده بود. او مانند یک سلبریتی واقعی، قبل از فرار به تندرای یخ زده، برای تماس عکس خود ایستاد.

این آبدره خارق‌العاده مملو از کوه‌های یخی غول‌پیکر است و بیش از صد سال پیش یکی از یخچال‌های طبیعی اینجا زایش کرد و تایتانیک را غرق کرد.

قطب شمال کانادا

پس از یک هفته کاوش در گرینلند، به سمت کانادا حرکت کردیم و در نوناووت در جزیره بافین در قطب شمال کانادا، دروازه ای به گذرگاه شمال غربی، از خواب بیدار شدیم.

ما از ساحل لابرادور عبور کردیم و وارد آن شدیم پارک ملی کوه های تورنگات لذت بردن از انزوای ممتاز فقط ما، آبدره ای آرام، و کوه های عظیم.

دوباره زودیاک ها بیرون آمدند و ما یک خرس قطبی بزرگ را دیدیم که نزدیک به ساحل افتاده بود. در آن لحظه است که می دانید شاهد چیز خاصی هستید. تا جایی که جرات داشتیم نزدیک شدیم، قایق‌های بیرونی را خاموش کردیم و فقط او را در حال چوب‌ریزی نگاه کردیم.

سپس، حتی خرس قطبی نیز از صحنه خارج شد. یکی از تیم متوجه ضربه نهنگ شد و ما با ظاهر شدن یک نهنگ بالغ مینک، بی زبان منتظر ماندیم. به آرامی در اطراف ما شنا می کرد و با کنجکاوی هر زودیاک را بررسی می کرد، قبل از اینکه به اعماق برود. قرار بود چند لحظه دیگر در آتنبورو داشته باشیم؟

ما اولین طعم واقعی نیوفاندلند را در Red Bay، یک شهر تاریخی شکار نهنگ از نهنگ‌های باسکی قرن شانزدهمی، که در آن بیش از 1000 مرد نهنگ‌های راست و کمانی را در سطح صنعتی برداشت می‌کردند، چشیدیم.

با بازگشت به کشتی، همه ما در مراسم “باستانی” لب بوسیدن ماهی کاد قبل از ریختن یک شات جیغ، رام محلی ساخته شده، نیوفاندلندی افتخاری شدیم.

راه رفتن روی گوشته زمین

گوشته زمین

آخرین توقف ما قبل از رفتن به هالیفاکس خلیج بون بود، جایی که برای اولین بار درختانی را دیدیم که همه به رنگ های پاییزی تزئین شده بودند.

این شهر ساحلی زیبا به عنوان دروازه ورود به شهر محبوب است زمین های رومیزی که در پارک ملی گروس مورنیکی از تنها سه مکان در جهان که امکان راه رفتن روی گوشته زمین وجود دارد. روح درونی سیاره ما هنگام تولد آپالاش ها از بسیار زیر پوسته زمین به آسمان رانده شد.

و ما دقیقاً این کار را در شرکت انجام می‌دهیم، تیم اعزامی‌مان که به اندازه ما شگفت‌زده هستند. بازدید از شگفت انگیز مرکز بازدیدکنندگان گروس مورن به تجربه ما معنای علمی می افزاید. پارک ملی مستحق بازدید دیگری بود، یک دره یخی فوق‌العاده و یک پایان مناسب برای سفرهای اکسپدیشن ما.

حکم: گشت و گذار در گرینلند و قطب شمال کانادا با سوان هلنیک تجربه بسیار خاصی بود. نه تنها تماشای چنین زیبایی دوردست و همه آن برخوردهای حیات وحش، بلکه تماشای آن در چنین انزوای باشکوهی یک امتیاز مطلق بود.

فایل واقعیت

گشت و گذار در گرینلند و قطب شمال کانادا با سوان هلنیک. یک 15 شب گرینلند به نوا اسکوشیا – کاوش در قطب شمال کانادا، سوار بر SH Vega، حرکت در 25 سپتامبر 2024، هزینه از 8311 پوند (دو اشتراک) و شامل پروازهای منطقه ای به بندر سوار شدن و/یا پیاده شدن، ترانسفر گروهی برگشت از فرودگاه به بندر کروز، یک شب قبل از سفر دریایی اقامت، تمام وعده های غذایی، سرویس اتاق 24 ساعته، نوشیدنی های منتخب 24 ساعته، برنامه های سخنرانی توسط تیم اکسپدیشن مجرب و سخنرانان مهمان، پارک اکسپدیشن مارک و استفاده از چکمه های لاستیکی در مناطق قطبی، وای فای استاندارد و ساحل انتخابی گشت و گذار / سفر. همچنین شامل یک پارک قطبی عالی، کوله پشتی ضد آب، و بطری آب (برای بردن به خانه)، و چکمه‌های ضدآب تخصصی برای سفرها است.